Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

Molympiad16 feb 2017, 23:19

 63  Sven
Wanneer Hans zijn eerste test (niet de groepseliminatie, maar daarvoor) invult zit Gilles nog aan tafel met de kandidaten. Hij heeft geen computer openstaan en geen oortjes in.

Hans komt er weer bij, Gilles opent de computer en typt Hans' naam in. Het scherm wordt groen en météén lacht Gilles al en vraagt hij of Hans blij is. (achteraf zien we dat Gilles aan zijn kant geen groen scherm ziet)

Hoe weet Gilles al op voorhand dat Hans door is? Misschien was dit een feit, omdat Hans de mol was?
Gebruikersavatar

yevo17 feb 2017, 02:21

 281  Uma
Ik DENK dat het heel goed mogelijk is dat Gilles wel op voorhand weet of een speler groen of rood gaat krijgen. Maar ik weet dit helemaal niet zeker.
Gebruikersavatar

Niffler17 feb 2017, 04:29

 62
Die schermen zijn geen compleet automatisch gegeven... de productie kan alles inzien en het zou mij helemaal niet verbazen (als ervaren gast in computer prototyping, en na het zien van wat behind the scenes footage waaruit ik de werking een beetje kan afleiden) dat er hier wat manueel (controle)werk inzit ook. Daarnaast is dit waarschijnlijk niet in 1 take opgenomen. Ik denk, om maar niet te zeggen dat ik zo goed als zeker ben, dat Gilles bij elke eliminatie op voorhand perfect weet wat de resultaten op het scherm gaan zijn..
Gebruikersavatar

masterveecee17 feb 2017, 08:41

 3547  Sven
Gilles weet dit al op voorhand natuurlijk, alles moet zo geprogrammeerd worden om het groene scherm te krijgen. Dus tussen het oplossen van de vragen en het bekend maken, zit er tijd tussen om met de productie af te stemmen
Gebruikersavatar

Noptje17 feb 2017, 15:47

 181
Zelfs ik wist het zeker dat hij een groen scherm ging krijgen, vanaf het moment dat hij 4 pasvragen had 😃
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier17 feb 2017, 16:48

Deelnemer  46
masterveecee schreef:Gilles weet dit al op voorhand natuurlijk, alles moet zo geprogrammeerd worden om het groene scherm te krijgen. Dus tussen het oplossen van de vragen en het bekend maken, zit er tijd tussen om met de productie af te stemmen
Inderdaad. De redactie weet uiteraard of er een groen of rood scherm volgt.
Gebruikersavatar

masterveecee18 feb 2017, 21:48

 3547  Sven
Thibaud Dedier schreef:Inderdaad. De redactie weet uiteraard of er een groen of rood scherm volgt.
Kan ook niet anders, hoe zou alles anders kunnen gepland worden. Lijkt mij logisch. Ook al werk je met computers
Gebruikersavatar

OrthoMol23 feb 2017, 14:57

 219
Niffler schreef:Die schermen zijn geen compleet automatisch gegeven... de productie kan alles inzien en het zou mij helemaal niet verbazen (als ervaren gast in computer prototyping, en na het zien van wat behind the scenes footage waaruit ik de werking een beetje kan afleiden) dat er hier wat manueel (controle)werk inzit ook. Daarnaast is dit waarschijnlijk niet in 1 take opgenomen. Ik denk, om maar niet te zeggen dat ik zo goed als zeker ben, dat Gilles bij elke eliminatie op voorhand perfect weet wat de resultaten op het scherm gaan zijn..
Dat die zekerheid er bij GDC wel degelijk inzit is me pas realistisch opgevallen bij afl.3 , waar bij de eliminatie Marzena 's naam wordt uitgesproken door Gilles. Die van Davey werd ook vernoemd maar daar kan je dan op argumenteren dat er bij Davey werd gestart vermits hij ih bezit vd bril was. Verder werden er geen namen genoemd od beelden die wij te zien kregen, mssn zijn bepaalde delen geknipt maar dat durf ik te betwijfelen..
Maar het is zeker dat GDC wel tips & tricks aan ons doorgeeft 😉
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier23 feb 2017, 17:11

Deelnemer  46
aikoo.altitude schreef:Dat die zekerheid er bij GDC wel degelijk inzit is me pas realistisch opgevallen bij afl.3 , waar bij de eliminatie Marzena 's naam wordt uitgesproken door Gilles. Die van Davey werd ook vernoemd maar daar kan je dan op argumenteren dat er bij Davey werd gestart vermits hij ih bezit vd bril was. Verder werden er geen namen genoemd od beelden die wij te zien kregen, mssn zijn bepaalde delen geknipt maar dat durf ik te betwijfelen..
Maar het is zeker dat GDC wel tips & tricks aan ons doorgeeft 😉
De namen worden in realiteit wel degelijk één voor één vernoemd in de volgorde die we op tv zien : de spanning die er heerst is dus authentiek. Het vertrek trouwens ook : echt een heel hard moment: "bang eruit en geen kans meer om nog iets te zeggen"

Voor de uitzending wordt natuurlijk wel wat geknipt om de zaken vlotter te laten verlopen.
Gebruikersavatar

OrthoMol23 feb 2017, 20:31

 219
Thibaud Dedier schreef:De namen worden in realiteit wel degelijk één voor één vernoemd in de volgorde die we op tv zien : de spanning die er heerst is dus authentiek. Het vertrek trouwens ook : echt een heel hard moment: "bang eruit en geen kans meer om nog iets te zeggen"

Voor de uitzending wordt natuurlijk wel wat geknipt om de zaken vlotter te laten verlopen.
Fijn om 'inside information' te verkrijgen van ex kandidaten want jij kan het als geen ander weten hè Thibaud 😉
Loopt het werkelijk zo hard dat bij de eliminatie de persoon die dient te vertrekken niks meer te zeggen heeft to de andere kandidaten? Tja, het zou d'er nog moeten bijkomen hè 🙂 . Dat het hard gaat versta ik maar altegoe, maar omwille van cruciale info is dat een punt.
Gebruikersavatar

Rik24 feb 2017, 11:35

 122  Uma
Het zou mij sterk lijken de afvallende kandidaat nog een babbeltje kan slaan. Dan zou deze aan zijn beste vriend in het spel even in het oor kunnen fluisteren wie het wellicht niet is.
Gebruikersavatar

Thibaud Dedier25 feb 2017, 16:25

Deelnemer  46
Rik schreef:Het zou mij sterk lijken de afvallende kandidaat nog een babbeltje kan slaan. Dan zou deze aan zijn beste vriend in het spel even in het oor kunnen fluisteren wie het wellicht niet is.
Inderdaad : dat is exact de reden waarom het er zo hard aan toe gaat. Maar dat maakt ook dat je plots van iemand waarmee je intens een avontuur samen hebt beleefd zonder meer wordt afgesloten. Echt heftig hoor