Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

OrthoMol23 feb 2017, 18:50

 219
Hoe meer ik Hans gadeslaag hoe meer ik me verbaas over zijn ijzige kalmte :roll: . Tot hiertoe zien we hem enkel in beeld in scenes waarin hij zijn grenzen zeer goed weet te bewaken en zichzelf in zn comfortzone wikkelt. Nu stel ik mezelf de vraag of hij zn kalmte in allerhande situaties of onvoorziene omstandigheden zo goed weet te camoufleren, of hij toch ook wel ns een moment van benauwdheid voelt opkomen wanneer hij buiten zn comfortzone wordt geplaatst, en hoe zich dat dan manifesteert bij hem....
Welke mogelijke gevolgen de groep daarvan draagt en hoe zij zich dan gaan opstellen to hem ? Mssn iets voor in een volgende aflevering ? Hoe zien jullie deze karaktereigenschap bij Hans ?
Gebruikersavatar

Kobe23 feb 2017, 19:24

 429
Inderdaad, Hans is een man die weet wat hij doet. Hij heeft alles onder controle en ziet dus ook alles (en heeft dan nog het vermogen om dit allemaal te analyseren en te onthouden). Ik denk niet dat hij dit zomaar acteert, hij is niet voor niets een professor...Ik zie hem zelf qua karakter eerder als ijverige, potentiële winnaar dan als acterende mol. En als hij echt de mol op het spoor is, weet ik zeker dat niets of niemand hem meer kan stoppen!
Gebruikersavatar

Klaartje23 feb 2017, 19:46

 2245  Uma
Hans is gewoon zo'n kalmte uitstralende man. Ik ben in deze misschien een beetje bevoorrecht om dat te kunnen beoordelen, want ik heb hem in het echte leven meegemaakt. Ik spreek nu wel over dertig jaar geleden, toen was hij een jong wetenschappelijk onderzoeker en assistent aan de unief. Maar ook toen al was hij een heel rustig man, ik vermoed dat die eigenschap in de loop der jaren enkel maar verbeterd is.

O ja, misschien nog iets toevalligs, maar het is echt wel de zuivere waarheid: als wetenschappelijk onderzoeker was toen één van zijn specialiteiten molecular modelling. Echt waar, dit verzin ik niet. 😂
Gebruikersavatar

Mūses . .23 feb 2017, 20:11

 90
Ja, zoals je zelf zegt; dat zullen we ongetwijfeld merken in de eerstvolgende afleveringen wanneer de druk hoger slaat...

Nu komt hij bij mij vooral over als een *charmante, knappe man die ook nog eens zéér rationeel te werk gaat —> en ik bedoel niet het sociopatisch type, maar eerder de goedaardige buurman (– is duidelijk zeer gevoelig (– zou geen vlieg kwaad doen) en dus... zoals je wel kan merken, totaaaal geen verdachte voor mij :mrgreen:)
SPOILER
Gebruikersavatar

Jansen23 feb 2017, 20:30

 3423  Yens
Klaartje schreef:O ja, misschien nog iets toevalligs, maar het is echt wel de zuivere waarheid: als wetenschappelijk onderzoeker was toen één van zijn specialiteiten molecular modelling. Echt waar, dit verzin ik niet. 😂
Inderdaad 🙂. Dat staat trouwens open en bloot op zijn LinkedIn profiel. Verder kan je daar ook lezen dat hij buiten hoofddocent ook nog managing director en owner is van twee bedrijven die zich bezighouden met consultancy in zijn vakdomein en ontwikkeling van software voor scheikundige doeleinden. Echt wel een "grote mijnheer" (zoals wij hier zeggen) 🙂
Gebruikersavatar

OrthoMol24 feb 2017, 22:26

 219
Klaartje schreef:Hans is gewoon zo'n kalmte uitstralende man. Ik ben in deze misschien een beetje bevoorrecht om dat te kunnen beoordelen, want ik heb hem in het echte leven meegemaakt. Ik spreek nu wel over dertig jaar geleden, toen was hij een jong wetenschappelijk onderzoeker en assistent aan de unief. Maar ook toen al was hij een heel rustig man, ik vermoed dat die eigenschap in de loop der jaren enkel maar verbeterd is.

O ja, misschien nog iets toevalligs, maar het is echt wel de zuivere waarheid: als wetenschappelijk onderzoeker was toen één van zijn specialiteiten molecular modelling. Echt waar, dit verzin ik niet. 😂
OrthoMOLecular modelling mssn? Af en toe heb ik zo van die ingevingen dat ik zo'n boeiend mens wel ns van naderbij wil 'belichten' 💡 Hans komt wel werkelijkheidsgetrouw over op beeld , zo'n personage die , op het beangstigende af, alles onder controle 'lijkt' te hebben.. Hm, professor Hans

[ external image ]