Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

Holmes26 feb 2017, 14:06

 395
Frolva schreef:En wiens bagage was er niet bij toen er kledij kon worden weggenomen? :mrgreen:

Dus als Hans de mol is, kan het wel.
Daar heb je idd een punt.
Gebruikersavatar

Vikken27 feb 2017, 19:51

 65
aikoo.altitude schreef:Zeg nu eerlijk ; ik vind dit geen 'normale' posities wanneer je je id wagen bevindt . Ga maar ns na bij jezelf of jij zo'n pose aanneemt als je in exact dezelfde houding zit. De manier van handen houden is geen natuurlijk aangenomen manier , het lijkt eerder een 'tegenbeweging' if you catch my drift..
Ik blijf bij mijn visie hierin, er zit dus zeker nen zwijger ( Hans ) nen horer (....) en nen ziener (....) tussen de kandidaten 😉
Sam met de ogen dicht op de foto ?
Gebruikersavatar

OrthoMol28 feb 2017, 17:23

 219
Vikken schreef:Sam met de ogen dicht op de foto ?
Het gaat over de scène met Hans en Robin id wagen Vikken 😉
Gebruikersavatar

OrthoMol28 feb 2017, 17:24

 219
eveline.vanhemel schreef:Ik vind wel dat het logo veel weg heeft van een hangslot 😃 Misschien toch een hint?
Quote = happy people
het logo lijkt mij een mollenhoofdje te zijn?
Gebruikersavatar

Jansen28 feb 2017, 18:09

 3423  Yens
aikoo.altitude schreef:Quote = happy people
het logo lijkt mij een mollenhoofdje te zijn?
Ja, zou kunnen maar sinds gisteren is Hans bij mij wel heel ver weg als mol. Het feit dat hij de fietstocht binnen tijd afwerkt, is voor mij echt wel een reden om hem niet meer te verdenken. Een beetje trager en de proef was mislukt en dat zou niemand hem kwalijk genomen hebben. Iedereen had aan den lijve ondervonden hoe moeilijk die proef wel was.
Gebruikersavatar

Noptje01 mar 2017, 03:07

 181
eveline.vanhemel schreef:Ja, zou kunnen maar sinds gisteren is Hans bij mij wel heel ver weg als mol. Het feit dat hij de fietstocht binnen tijd afwerkt, is voor mij echt wel een reden om hem niet meer te verdenken. Een beetje trager en de proef was mislukt en dat zou niemand hem kwalijk genomen hebben. Iedereen had aan den lijve ondervonden hoe moeilijk die proef wel was.
Bij mij is hij ook wel wat gezakt qua verdachtheid, maar het kan ook zo zijn dat Hans (net als Gilles vorig jaar) tijdens de proeven up to date gebracht wordt. Vorig jaar mocht Gilles ook op de metro stappen als er maar 1 persoon opzat, om zichzelf minder verdacht te maken. Wat als ze hier hetzelfde doen met Hans? Doe maar Hans, uiteindelijk komt er toch maar 1000€ bij en kom je totaal onverdacht over....

Het kan allemaal he 🙂
Gebruikersavatar

Bonanza01 mar 2017, 08:50

 71
aikoo.altitude schreef: het logo lijkt mij een mollenhoofdje te zijn?
Het logo is een uil.
Gebruikersavatar

Vikken01 mar 2017, 14:41

 65
aikoo.altitude schreef:Het gaat over de scène met Hans en Robin id wagen Vikken 😉
Weet ik 😉 Maar toch ffn aanhalen om nog een eventuele link te maken 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mar 2017, 15:07

 8153
Bonanza schreef:Het logo is een uil.
Wat baten kaars en bril
als den uil niet zien en wil?

Tweede zin heeft dan ook nog de dubbele negatie zoals in het Afrikaans 😉

Eten uilen mollen? Het zou mij niet verwonderen mocht mijn gebuur de kerkuil een mol op zijn menu zetten bij gebrek aan muizen en/of als de kans zich voordoet.

Maar eigenlijk zoek ik hier allemaal niets achter wegens een beetje te vergezocht.
Gebruikersavatar

ex-molinator01 mar 2017, 15:42

 3483  Uma
chicawah schreef:Wat baten kaars en bril
als den uil niet zien en wil?

Tweede zin heeft dan ook nog de dubbele negatie zoals in het Afrikaans 😉
...
Bon, even de les van gisteren (of eergisteren) herhalen. 😉
1) stel dat het een dubbele negatie is: dan komt de zin neer op "als de uil zien wil" en dat is echt niet de bedoeling van de zin.
2) Een dubbele negatie zou anders geformuleerd zijn - het zou in dit geval een tweeledige negatie betreffen, namelijk een negatie die uit 2 delen bestaat : ô den uul een nie ziejen wil, maar dat is het ook niet.
3) zoals in het vorige voorbeeld (zie 2) is de uitspraak ± "zien een" en in't West-Vlaams (niet overal) (ik ben iets minder thuis in andere streektalen en ga geen voorbeelden zoeken) wordt het einde van een werkwoord duidelijk apart beklemtoond van de stam uitgesproken waardoor in het geval van zien, er" zie-en" of "zien-en" ontstaat (in het laatste geval met een bijna onhoorbare tussen "n").

Voor alle duidelijkheid, ik ben geen taaldocent maar heb een, op het molachtige af, interesse in talen en taalontwikkeling, inclusief dialecten en heb me al jaren verdiept in talen (ook de click-talen).
Gebruikersavatar

lorenzo.verfaillie01 mar 2017, 15:52

 12
Idd dit dacht ik ook.
Noptje schreef:Bij mij is hij ook wel wat gezakt qua verdachtheid, maar het kan ook zo zijn dat Hans (net als Gilles vorig jaar) tijdens de proeven up to date gebracht wordt. Vorig jaar mocht Gilles ook op de metro stappen als er maar 1 persoon opzat, om zichzelf minder verdacht te maken. Wat als ze hier hetzelfde doen met Hans? Doe maar Hans, uiteindelijk komt er toch maar 1000€ bij en kom je totaal onverdacht over....

Het kan allemaal he 🙂
Gebruikersavatar

lorenzo.verfaillie01 mar 2017, 15:56

 12
Wijn komt ook heel vaak in beeld. Hans is afkomstig van Wijnegem

Ik schrijf hans zeker nog niet af. Ik zit op.hans/Sam

Veel succes met speuren 😎