Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

oldgrumpy02 mar 2017, 16:21

 88
ex-molinator schreef:Waarom deze proef, en een andere proef dan niet?
Voor de mol was het duidelijk na een tijdje dat deze proef niet veel zou opbrengen (anders gezegd: er veel geld verloren zou gaan van het totaal te winnen bedrag): Ideaal moment om goed mee te helpen en te laten uitschijnen dat je alles doet in het belang van de groep.
Omdat je deze perfect subtiel kon laten mislukken. Niemand ziet je, je kan doen alsof je gevallen bent zonder dat iemand het heeft gezien. Wrijf met wat kiezeltjes over je knie en huppa, je zegt dat je gevallen bent in de afdaling.
Proef mislukt want de rode lantaarn heeft stilgestaan.
Of hup, een platte band , ook makkelijk te doen
Een betere gelegenheid om te mollen krijg je toch niet ?
Moest Hans de mol zijn, dan zou dit betekenen dat zowel Davey, Bertrand als Robin Hans niet verdenken want anders hadden ze zeker gewacht na de 3e proef.

En als Hans de mol was, dan had hij toch die 3000 euro van het gouden ei moeten pakken, ook hier niemand die kon zien wat hij daarvoor moest doen(maar bon da's een ander topic)

Een mol moet idd zorgen dat zijn mollenstreken niet teveel opvallen en als hij daarvoor geld in de groepspot moet doen so be it, maar toch niet in een proef waar niemand je kan zien?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2017, 17:13

 8153
Ik weet niet waarom enkele mensen op dit forum de pasvragen bij de toeristische rondrit zien als een aanwijzing dat Hans de mol is.
Stel dat Hans geen 4 pasvragen gekregen had, zou het dan niet heel raar zijn dat hij toch de eliminatie overleeft? Er is natuurlijk wel altijd een geluksfactor mee gemoeid, zeker in de eerste aflevering, maar toch...
Zelfs al kende Hans de proeven, hij kon toch onmogelijk vooraf weten of er zou gekozen worden voor pasvragen? Laat staan dat hij dat op een of andere manier kon beïnvloeden.
Stel dat niemand voor de pasvragen gekozen had => geen pasvragen voor Hans.
Stel dat diegenen die voor de pasvragen gingen, slaagden in hun proef (de klokken was zeker doenbaar en met wat doorzicht de vissen ook) => geen pasvragen voor Hans. Dit zou nog moeilijker geweest zijn voor Hans, want zonder info over de proeven van de eerste aflevering de eliminatie overleven als er anderen zijn met pasvragen zou nog eigenaardiger geweest zijn.
John Pearson was nog makkelijkst van al, maar dat groepje koos niet voor de pasvragen. De diamanten lijkt mij moeilijker haalbaar.
De pasvragen hadden dus enorm in het nadeel van Hans kunnen uitdraaien i.p.v. in zijn voordeel.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet04 mar 2017, 17:22

 171
chicawah schreef:Ik weet niet waarom enkele mensen op dit forum de pasvragen bij de toeristische rondrit zien als een aanwijzing dat Hans de mol is.
Stel dat Hans geen 4 pasvragen gekregen had, zou het dan niet heel raar zijn dat hij toch de eliminatie overleeft? Er is natuurlijk wel altijd een geluksfactor mee gemoeid, zeker in de eerste aflevering, maar toch...
Zelfs al kende Hans de proeven, hij kon toch onmogelijk vooraf weten of er zou gekozen worden voor pasvragen? Laat staan dat hij dat op een of andere manier kon beïnvloeden.
Stel dat niemand voor de pasvragen gekozen had => geen pasvragen voor Hans.
Stel dat diegenen die voor de pasvragen gingen, slaagden in hun proef (de klokken was zeker doenbaar en met wat doorzicht de vissen ook) => geen pasvragen voor Hans. Dit zou nog moeilijker geweest zijn voor Hans, want zonder info over de proeven van de eerste aflevering de eliminatie overleven als er anderen zijn met pasvragen zou nog eigenaardiger geweest zijn.
John Pearson was nog makkel...

Tja, je hebt gelijk. Eigenlijk is dat pasvragenspel meer een argument tegen dan voor, zoals het misschien overkwam. Dat zou inderdaad een extra risico zijn die de makers zouden genomen hebben.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet04 mar 2017, 17:23

 171
Omdat dit topic met drie afleveringen al wat te breed is en ik merk dat er veel over de vierde aflevering wordt gepost, heb ik een nieuw topic aangemaakt waar je al je besluimeringen en bedenkingen daaromtrent kwijt kunt, zodat hier enkel de eerste drie episodes worden besproken. Beter laat dan nooit zeker. :?
Mocht je geïnteresseerd zijn vind je hier matthias.bouquet @ Schuldgevoelens bij vertrek Marzena mijn mening over de eliminatieronde wat beter verantwoord, aangezien ze hier geen goede argumenten bevat.

Maar laat de kritische bedenkingen zeker komen. 😉