Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

frederik.suijs02 mar 2017, 20:59

 10
Ik heb mij eens bezig gehouden met alle gemeentehuizen waarvan sprake op te zoeken:
Antwerpen: 28 Km
Sint-niklaas: 41 Km
Hasselt: 85 Km
Brugge: 91 Km
Essen: 400 m

Via Google Maps, heb ik de oefening die Hans moest maken zo goed en zo kwaad mogelijk nagebootst.
Als ik echter de exacte coördinaten van de Stadhuizen zelf gebruik, komt het niet zo goed uit.

In het voorbeeld hieronder heb ik gewoon de coördinaten genomen die Google aangeeft als je de stad zelf opzoekt.
Dit komt zeer goed uit, met een foutmarge van ongeveer 100m. Ik vermoed dus dat de programmamakers ook deze methode gebruikt hebben. Behalve voor het gemeentehuis van Essen zelf, daar heb ik wat gefoefeld tot een cirkel van 500m. Deze snijdt exact het kruispunt waar het café gelegen is.

Overzicht:
[ external image ]

Ingezoomd op Essen:
[ external image ]

Voor diegenen die zelf wat willen spelen, hier is de jsfiddle
https://jsfiddle.net/vjb24nka/


Nu vraag ik mij echter af, hoe wist de vrouw van Hans waar ze precies moest zijn? Volgens hetgeen wij te zien hebben gekregen in de montage, wist zij enkel dat het café op 400m van het gemeentehuis van Essen was. Maar hoe weet zij exact dat dit Café Onder den Toren is? Volgens topic http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2374 had Hans hier een tip voor gekregen, maar we zien nooit dat hij deze effectief ontcijfert heeft.
Gebruikersavatar

ONBEKEND02 mar 2017, 21:20

 
Als ik zo es kijk op street view zie ik geen andere cafe's op 400 meter van het stadhuis.
Gebruikersavatar

Janneman05 mar 2017, 00:34

 50  Yens
sandra.impe schreef:Als ik zo es kijk op street view zie ik geen andere cafe's op 400 meter van het stadhuis.
Ik vraag me af hoe ze deze 400m hebben gemeten of geschat en hoe ze wisten in welke windrichting zij moest uitgaan om vanaf het stadhuis het café te bereiken.
Gebruikersavatar

Jansen05 mar 2017, 00:40

 3423  Yens
janne.adams schreef:Ik vraag me af hoe ze deze 400m hebben gemeten of geschat en hoe ze wisten in welke windrichting zij moest uitgaan om vanaf het stadhuis het café te bereiken.
Denk niet dat dit zo moeilijk is, in een straal van 400 m rond het gemeentehuis van Essen zullen ook geen 10 cafés voorkomen he... Het zal wel het eerste café geweest zijn dat ze tegenkwam. Naam is "Onder de Toren" dus in de buurt van de kerk, en in veel gemeenten liggen gemeentehuis en kerk in mekaars buurt.
Gebruikersavatar

ONBEKEND05 mar 2017, 01:26

 
Ik heb zelfs via street view de richting en de afstand ongeveer geschat en kwam er makkelijk op uit.