Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

matthias.bouquet06 mar 2017, 08:14

 171
Wacht, wacht, wacht, niet zo snel…

Zie ik dat goed op die vijfendertigste minuut? Twee van de vier blanco letters zijn gelegd Robin en Annelies (de E van leeuwtjes en centje en de S van leeuwtjes en stof). Hans komt op de letterwachtlijst terecht, waar bij de anderen ondertussen het geduld begint op te geraken. Davey laat zijn D in een mooie boog te pletter vallen. Hans volgt zwijgzaam het voorbeeld en vernietigt zijn ei waarvan toevallig enkel de witte kant te zien is. Allemaal goed en wel, maar dan verschijnt een kaartje met slechts één blanco-ei. Huh?

In principe konden ook andere kandidaten dit derde blanco-ei off-screen op één of andere wijze die ik niet helemaal begrijp weggemoffeld hebben (diep in het doolhof ergens op de grond leggen, begraven en in de rugzak steken lijken alle drie vrij doorzichtige methodes) wat toch wel wat oneerlijk zou zijn naar de kijker toe. Maar als het Hans was die dat deed, molde hij toch wel echt als de baas.

Het scenario schrijft zichzelf:

Eerder vond hij ook de andere twee blanco-eieren, dus als hij ervan uit ging dat de blanco-eieren tijdens de duur van het spel toch gevonden zouden worden, had hij drie kansen om zijn verduisteringsplan te volbrengen. Tegelijk zorgt hij dat al drie van de vier blanco's gebruikt zijn nog voor het veel letterschaarsere eindspel zich heeft ingezet, zonder zich verdacht te maken (het tegendeel is waar). Nadat die taak is opgeknapt verdwijnt hij in het niets en terwijl niemand meer weet waar hij uitspookt krijgt hij de mogelijkheid de toegang tot het gouden ei en dus ook tot de k, a, s en p in het oog te houden voor pottenkijkers. Maar doordat de kust de rest van het spel afgezien van die ene enge struisvogel veilig blijft rest hem enkel nog op het einde van het spel recht naar het ei te lopen, victorie te kraaien, om in de volgende opdracht eens zijn taak als mol voor een keer niet stiekem maar in het open daglicht te mogen proberen vervullen. En dat alles met een suggestieve T-shirt aan en, toevallig of niet, een voornaam met exact de Scrabblewaarde die Gilles teveel aanrekent bij zijn woord hint.

En ik dacht verdorie nog juist dat ik uit mijn tunnel was geraakt.
Gebruikersavatar

ONBEKEND06 mar 2017, 13:33

 
Misschien weer ver gezocht, maar......
H = De letter waar de 3 keer woordwaarde van het woord HINT op ligt.
4 = Gilles rekent 4x ipv 3 x woordwaarde aan (of het blanco ei die Hans heeft weggegooid indien dat echt blanco was?)
N = De enige medeklinker die 3x in het doolhof ligt
S = De S die ligt ana het einde van de tunnel
H4NS?
Gebruikersavatar

matthias.bouquet09 mar 2017, 14:06

 171
Ik heb iets goed te maken. Wanneer je de spatie spamt krijg je bij Hans wel degelijk een glimps van een A... Het was toch wel heel onduidelijk te zien. Wel vrij duidelijk te zien, is dat Davey ook een D weggooit. Maar dan blijft het nog steeds een mysterie waar het blanco ei wel naartoe is. Maakten we een foutje? Als je gewoon eieren kan verstoppen in het doolhof als mol, is dat toch ook een beetje oneerlijk, nee?
Maar zelfs als Hans het blanco ei had weggegooid, zou dat nog steeds een te kleine mollenstreek zijn om op te maken voor al de rest. Het was een wat verwoede poging om een zinkend schip aan theorieën te redden. En nu is gebeurd waar ik al een tijdje voor vreesde, maar ik ben nu niet van plan de zoektocht te staken.
[ external image ]

[ external image ]
Gebruikersavatar

ex-molinator09 mar 2017, 14:17

 3483  Uma
matthias.bouquet schreef:Ik heb iets goed te maken. Wanneer je de spatie spamt krijg je bij Hans wel degelijk een glimps van een A... Het was toch wel heel onduidelijk te zien. Wel vrij duidelijk te zien, is dat Davey ook een D weggooit. Maar dan blijft het nog steeds een mysterie waar het blanco ei wel naartoe is. Maakten we een foutje? Als je gewoon eieren kan verstoppen in het doolhof als mol, is dat toch ook een beetje oneerlijk, nee?
Maar zelfs als Hans het blanco ei had weggegooid, zou dat nog steeds een te kleine mollenstreek zijn om op te maken voor al de rest. Het was een wat verwoede poging om een zinkend schip aan theorieën te redden. En nu is gebeurd waar ik al een tijdje voor vreesde, maar ik ben nu niet van plan de zoektocht te staken.
[ external image ]

[ external image ]
Mooi staaltje doorgedreven volharding in de in het doorzetten van de zoektocht (hé? een pleonastische tautologie 😉 )
Gebruikersavatar

Noptje09 mar 2017, 23:48

 181
Niet mee inzitten, volgens mij komt Hans in de volgende aflevering gewoon terug, aan de hand van pasvragen!