Hans is niet De Mol
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mar 2017, 19:33

 3483  Uma
Hans profileerde zich als iemand die hoe dan ook de finale zal halen, als mol of als kandidaat.
Laten we for sake of argument aannemen dat Hans niet de mol. Hij is dus gecast door de regie omwille van enkele eigenschappen die passen in het programma en in de groep: intelligentie zeker, principieel ? misschien werd bij de sollicitatie gesprekken afgeleid dat Hans niet zou afdrukken in de auto, hetgeen in het scenario gehoopt werd.
Door het uitvallen van Hans in Aflevering 1 heeft hij de eerste proeven niet kunnen meemaken en start hij dus in Afl 2 met een achterstand.
Echter, in Afl 2 is er de mogelijkheid om pasvragen te verkrijgen en die vergroten zijn kansen bij zijn eerste, uitgestelde eliminatietest ( een test die in dit stadium toch ook absoluut niet op voorhand onhaalbaar is).
Echter, hij doet niet mee aan de eerste opdrachten = opnieuw minder info
Bij de dierenproef krijgt hij wel ruim de gelegenheid om zijn medekandidaten te observeren (meer dan Bouba en Robin)
In Afl 3 zit hij wel volop in de opdrachten en het is een lange en vermoeiende dag met alcohol op het einde, lees start van een nieuwe opdracht. Hans kreeg aldus een nieuwe kans om zijn medekandidaten (die meer gedronken hadden?) te observeren. In dit stadium is de eliminatieronde wellicht nog goed overleefbaar door gericht te spreiden , htgeen dan ook lukt.
In Afl 4 wordt Hans afgezonderd (al dan niet door toeval) en kan hij dus niet observeren hoe de anderen te te werk gaan = nadeel. Echter door de melding van Gilles dat het wel eens beter zou zijn om als laatste te eindigen ipv als voorlaatste, heeft Hans doorgedacht (intelligent als hij is) en het risico genomen om voluit voor 1 kandidaat te gaan, aangezien hij toch nog kans had om door te gaan. Dat is dan ook gelukt en nu heeft hij 1 kandidaat minder om rekening mee te houden.
Daarmee denk ik dat hij nu op gelijke voet staat als de anderen.

Merk op, dit is puur doordenkend in functie van Hans als niet-mol, en veronderstellend dat hij in Afl 4 gebruik gemaakt heeft van de (niet zo evidente) optie om een van zijn verdachten te "testen". M.a.w. dit is geen theorie dat Hans de mol is, maar wel een die kan verklaren waarom hij nog niet uitgeschakeld is.
Gebruikersavatar

Bumblebee06 mar 2017, 19:41

 13
Of hij heeft een groen scherm gekregen door op 1 iemand te gokken. Dan weet hij gelijk wie de mol wel is.
Gebruikersavatar

ex-molinator06 mar 2017, 19:47

 3483  Uma
Bumblebee schreef:Of hij heeft een groen scherm gekregen door op 1 iemand te gokken. Dan weet hij gelijk wie de mol wel is.
Dat kan ook , maar Hans zal daar niet veel kunnen uit afleiden vrees ik. Puur redenerend op de mogelijkheden (als Hans zo ver zou doordenken) zou hij moeten gegokt hebben op een manier om er duidelijk info door te krijgen, m.a.w. gokken op iemand waarvan hij denkt (maar niet zeker is) dat die persoon de mol niet is. Een groen scherm geeft geen info hé.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen06 mar 2017, 19:55

 8153
ex-molinator schreef: Bij de dierenproef krijgt hij wel ruim de gelegenheid om zijn medekandidaten te observeren (meer dan Bouba en Robin)
Robin had niet anders te doen dan in zijn kooi te zitten en de anderen te observeren.

Ik snap nog altijd niet goed dat noch Hans noch Davey zag dat het molslot bij Robin niet open was. Hans is een opmerkzaam iemand en Davey sleutelt aan moto's en wie weet wat nog allemaal. En geen van beiden zag dat dat slot open was?
Ofwel is het bij de dierenproef niet alleen de diarree van Lindsey die stinkt?
Gebruikersavatar

Noptje06 mar 2017, 23:51

 181
chicawah schreef:Robin had niet anders te doen dan in zijn kooi te zitten en de anderen te observeren.

Ik snap nog altijd niet goed dat noch Hans noch Davey zag dat het molslot bij Robin niet open was. Hans is een opmerkzaam iemand en Davey sleutelt aan moto's en wie weet wat nog allemaal. En geen van beiden zag dat dat slot open was?
Ofwel is het bij de dierenproef niet alleen de diarree van Lindsey die stinkt?
Hans had het dus effectief niet gemerkt dat het slot open was, wat dus ook weer duidelijk maakt dat Davey of Robin daarom niet extra verdacht overkomen als mol. Als een kandidaat als Hans, rustig en intelligent zoals hij door velen hier wordt omschreven, het al niet ziet... De mol gaat (naar alle waarschijnlijkheid) wel geweten hebben dat het slot open was, als hij/zij er effectief aanwezig was.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 mar 2017, 07:05

 8153
Noptje schreef:Hans had het dus effectief niet gemerkt dat het slot open was, wat dus ook weer duidelijk maakt dat Davey of Robin daarom niet extra verdacht overkomen als mol. Als een kandidaat als Hans, rustig en intelligent zoals hij door velen hier wordt omschreven, het al niet ziet... De mol gaat (naar alle waarschijnlijkheid) wel geweten hebben dat het slot open was, als hij/zij er effectief aanwezig was.
Hans het dus echt niet gemerkt. Jammer dat hij eruit ligt.
Gebruikersavatar

Jansen07 mar 2017, 08:01

 3423  Yens
Noptje schreef:Hans had het dus effectief niet gemerkt dat het slot open was, wat dus ook weer duidelijk maakt dat Davey of Robin daarom niet extra verdacht overkomen als mol. Als een kandidaat als Hans, rustig en intelligent zoals hij door velen hier wordt omschreven, het al niet ziet... De mol gaat (naar alle waarschijnlijkheid) wel geweten hebben dat het slot open was, als hij/zij er effectief aanwezig was.
Heb exact hetzelfde idee! Het feit dat Hans er uit ligt maakt dat ik Robin en Davey nog minder verdenk. Het zijn de twee kandidaten die Hans volgens mij het meest geobserveerd heeft. Ik denk dat we allemaal heel verbaasd gaan zijn als we te weten komen wie de mol is. Vandaar dat ik nog steeds bij Eline of Sam blijf, ook al ben ik niet meer zeker wie van de twee... En volgende week hoop ik dat Annelies er uit ligt: ze was gisteren wat actiever dan de vorige afleveringen, maar zodra er een fysieke component bijkwam, lag ze er weer als eerste uit. Robin zou ook kunnen maar laat hem er nog maar een weekje erbij, hij heeft gisteren een beetje krediet bij mij opgebouwd. Dus finale: Davey, Sam en Eline. Davey is voor mij nu de nieuwe winnaar van het spel.
Gebruikersavatar

Frolva07 mar 2017, 08:44

 2204
Het maakt Robin toch méér verdacht, omdat hij uiteindelijk wel heeft gemerkt dat het slot open was.
Als twee kandidaten (waarvan maximum 1 de mol is) het slot al in handen hebben gehad is het toch vreemd om het zelf nog eens te controleren?
Gebruikersavatar

ONBEKEND07 mar 2017, 16:21

 
Inderdaad, noch Jolien, noch Hans, noch Davey hebben het opgemerkt, maar Robin wel :roll:
Gebruikersavatar

Mke08 mar 2017, 11:33

 112
Frolva schreef:Het maakt Robin toch méér verdacht, omdat hij uiteindelijk wel heeft gemerkt dat het slot open was.
Als twee kandidaten (waarvan maximum 1 de mol is) het slot al in handen hebben gehad is het toch vreemd om het zelf nog eens te controleren?
Bwaaaah... niet per se. Ik zou het mijzelf ook nog wel zien doen. Denken dat je het beter weet enzo... 😉
Of vertrouw niemand buiten jezelf... kan allemaal he!
Gebruikersavatar

Noptje09 mar 2017, 00:48

 181
Frolva schreef:Het maakt Robin toch méér verdacht, omdat hij uiteindelijk wel heeft gemerkt dat het slot open was.
Als twee kandidaten (waarvan maximum 1 de mol is) het slot al in handen hebben gehad is het toch vreemd om het zelf nog eens te controleren?
Zo vreemd vind ik dat nu ook weer niet, puur en alleen omdat fouten nu eenmaal kunnen gebeuren.
Ik zou het in ieder geval zelf gecontroleerd hebben, maar dan wel iets eerder dan Robin. Dat is wat ik het meest verdacht vind.