Marzena is niet De Mol
Gebruikersavatar

Holmes19 feb 2017, 15:53

 395
Echt of niet echt, de kat is maar 1 keer in beeld en is er mogelijks digitaal in- of uitgewerkt.
Let maar eens op de kleuren van de hoek, die zijn volgens mij toch vrij verschillend. Of is dit door de zon?

[ external image ]
Gebruikersavatar

ex-molinator19 feb 2017, 15:59

 3483  Uma
Zon;
Zie schaduw: de zon is dus links (buiten beeld).
Gebruikersavatar

michaël.ameloot19 feb 2017, 16:30

 29
Hebben ze precies digitaal weggewerkt. Lijkt me duidelijk.
Maar als die kat nu een hint is naar iets, dat denk ik niet.
Gebruikersavatar

Jansen19 feb 2017, 16:35

 3423  Yens
Misschien is het heel simpel... misschien zit er een opening in de planken onderaan en is die kat er gewoon doorgekropen. Ik weet niet of er een shot is van die achterwand waarop dat te controleren is.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 feb 2017, 16:43

 3483  Uma
Holmes schreef:Ok, ik haal er de volledige beelden eens bij. Nog steeds overtuigd van de zon ?
euhh??? tuurlijk en de beelden die je toont bevestigen dat. Kijk naar het rieten scherm links van Bouba (vanuit de positie van diegene die de beelden maakt). Op de grond zie je de schaduw van het riet met strepen (waar de zon door het scherm komt).
BTW die kat zit in een hoekje en dat is een natuurlijke plaats voor die kat om even te zitten: in de schaduw, zicht op alles, en met rugdekking.
Gebruikersavatar

Klaartje19 feb 2017, 16:53

 2245  Uma
De zon staat vrij hoog aan de hemel, dat merk je ook aan de andere beelden tijdens deze proef: de schaduwen die bvb Hans en Jolien werpen, zijn vrij kort. De zon staat volgens mij vrijwel recht op de wand van Bouba's hok waar die plaat met uitleg over het geitenmelken hangt (de lange wand waar die kat rechts in het hoekje zit).

Wat betreft de kat die maar op 1 beeld te zien is: alle mensen die thuis een ietwat ondernemende kat hebben, weten dat je een poes niet tegenhoudt met zo'n houten schutting, die klautert daar gewoon overheen. Maar ik beaam de opmerking hierboven dat het waarschijnlijk simpeler is: de kat kan gewoon in en uit via een niet in beeld gebracht gat onderaan een van de houten schuttingen.

En, oh ja, voor de mensen die het nog niet doorhadden: dat verhaal over die "contingency cat" heb ik natuurlijk volledig uit mijn duim gezogen, onder het motto "Make that the cat wise." 😂
Gebruikersavatar

billie.holiday19 feb 2017, 17:10

 462  Bert
Hahaha, goed gevonden trouwens, maar voor mij was het ook een kat die een kijkje kwam nemen naar de mol.
Gebruikersavatar

Molympiad19 feb 2017, 17:12

 63  Sven
ex-molinator schreef:Maar allez mensen toch. De verklaring ligt toch voor de hand.
Dat is dat ontbrekende beest uit de kooi van Robin.

Ik vraag me wel af hoeveel Woestijnvis voor die kat heeft moeten betalen, en of er dan een extra verzekering bij moest voor die muis.
Het ontbrekende beest in het hok van Robin is puur uit economische redenen, volgens de Humo (tijdschrift). Ze wouden er eerst een cheeta zetten, maar hebben dat vervangen door de goedkopere 'cheapa' (door de productie zo genoemd)
Gebruikersavatar

wolf19 feb 2017, 17:23

 8
Zou het niet gewoon een stuk simpeler zijn? Bouba heeft concurrentie van de kat omdat ze beide de muis willen. Maar de productie heeft zich wat misrekend aan dit beest die helemaal onwennige in een hoekje gekropen is. (Normaal gedrag van die kat trouwens)
En omdat de kat niet meewerkte werd dit ook geen meerwaarde voor de proef, dus werd er niks over gezegd.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 feb 2017, 17:29

 3483  Uma
ex-molinator schreef:Maar allez mensen toch. De verklaring ligt toch voor de hand.
Dat is dat ontbrekende beest uit de kooi van Robin.

Ik vraag me wel af hoeveel Woestijnvis voor die kat heeft moeten betalen, en of er dan een extra verzekering bij moest voor die muis.
Molympiad schreef:Het ontbrekende beest in het hok van Robin is puur uit economische redenen, volgens de Humo (tijdschrift). Ze wouden er eerst een cheeta zetten, maar hebben dat vervangen door de goedkopere 'cheapa' (door de productie zo genoemd)
Ik dacht eerlijk gezegd dat een 😉 bij mijn bericht totaal overbodig, zelfs een beetje "over the top" zou zijn. Maar ja, het is net als in DeMol, je mag niet te snel zomaar veronderstellingen aannemen. 😛
Gebruikersavatar

masterveecee20 feb 2017, 10:47

 3547  Sven
De blauwe schijn lijkt mij toch wel raar ze.
En als je de 2 foto's naast elkaar legt, en vlug switcht, zie je die planken aan de poes "bewegen". en dat niet door het zonlicht. De rest blijft statisch staan...