Marzena is niet De Mol
Gebruikersavatar

Noptje18 feb 2017, 17:24

 181
Ik had deze ook zien zitten, maar niet echt aandacht aan besteed alhoewel ik het ook raar vond.
Net zoals alles wat we (denken) al 'gezien' te hebben, kan het een tip zijn of een toevalligheid.
Gebruikersavatar

ex-molinator18 feb 2017, 17:34

 3483  Uma
Deze had ik nog niet gezien. Leuk.
Gebruikersavatar

billie.holiday18 feb 2017, 18:31

 462  Bert
Die had ik ook niet gezien. Die kat kon Bouba helpen om de muis te vangen 😃
Gebruikersavatar

Jansen18 feb 2017, 18:35

 3423  Yens
Een kat die rustig in een hoekje blijft zitten, terwijl er een levende muis in het zwembad ronddobbert? Vreemde kat lijkt me...
Gebruikersavatar

billie.holiday18 feb 2017, 19:19

 462  Bert
Onverwachtste hulp voor Bouba.
Gebruikersavatar

j0rdi18 feb 2017, 19:35

 2
Noptje schreef:Ik had deze ook zien zitten, maar niet echt aandacht aan besteed alhoewel ik het ook raar vond.
Net zoals alles wat we (denken) al 'gezien' te hebben, kan het een tip zijn of een toevalligheid.

Het vreemde is dat daar niks wordt over gezegd
Gebruikersavatar

masterveecee18 feb 2017, 21:56

 3547  Sven
Ok, goed gezien!!! 😲
Gebruikersavatar

Noptje18 feb 2017, 22:09

 181
Misschien is het een tip naar de mol (Marzena) en is deze enkel voor Bouba, ter compensatie voor zijn slechte positie tijdens de dierenproef 🙂
Gebruikersavatar

masterveecee18 feb 2017, 22:20

 3547  Sven
Noptje schreef:Misschien is het een tip naar de mol (Marzena) en is deze enkel voor Bouba, ter compensatie voor zijn slechte positie tijdens de dierenproef 🙂
niet zo slecht gezien, buiten door hem dan
Gebruikersavatar

ex-molinator18 feb 2017, 22:41

 3483  Uma
Maar allez mensen toch. De verklaring ligt toch voor de hand.
Dat is dat ontbrekende beest uit de kooi van Robin.

Ik vraag me wel af hoeveel Woestijnvis voor die kat heeft moeten betalen, en of er dan een extra verzekering bij moest voor die muis.
Gebruikersavatar

Klaartje19 feb 2017, 14:36

 2245  Uma
Dames en heren,

Die zwart-witte kat zit daar niet zo maar, ze (of hij, ik kan het van hier niet zien of het een vrouwtje of een mannetje is) heeft een dubbele functie, die ik met de term"contingency cat" zou willen omschrijven. Ik verklaar me nader.

Functie 1: indien Bouba tijdens zijn poging om het mandje met de muis met de kraan uit het water te takelen, per ongeluk dat mandje met muis op de grond zou laten vallen, waarbij de muis mogelijkerwijs zou ontsnappen, dan moet onze kat tussenkomen en de muis "uitschakelen" (een eufemisme voor "met huid en haar verslinden").

Functie 2: maar nog veel belangrijker in het concept van de hele wilde dierenproef is de mogelijkheid dat Bouba de hulp van de kat inroept om het mandje met de muis uit het bad te halen, in het geval de anderen (de oplossers van de woordpuzzel) er niet in slagen de kooi te openen waarin de hulpmiddelen, waaronder Bouba"s afstandsbediening voor de hijskraan, liggen. Want zonder de afstandsbediening voor de kraan, kan Bouba niks uitrichten. Hij kan dan wel rekenen op de hulp van de kat, die weet dat, als dat hier te lang duurt, dat ze moet ingrijpen: haar taak is het mandje uit het zwembad te halen. Dat kan zo'n poes namelijk als de beste: die sleurt dat mandje met muis en al makkelijk uit dat bad, dat weegt namelijk niks. Bouba kan dan met wat geluk of met behulp van zijn vrachtwagentje aan het mandje van de muis. Intussen heeft ons poesje misschien allang met haar scherpe klauwen die gaasdraad van het mandje weten te verscheuren en de muis verslonden, maar dat is voor Bouba niet zo belangrijk, want de code die hij nodig heeft, hangt aan de staart van de muis, dat papiertje gaat de kat niet opeten.

Laten we wel wezen: de code 37295 dient om de leeuw binnen te laten in dat hok, waar dat lammetje zit. De code is cruciaal om alsnog de proef te laten slagen, namelijk binnen de tijd op de rode knop drukken in de leeuwenkooi. Als ze geen enkele andere sleutel of code hadden weten te bemachtigen, dan nog zou onze "contingency cat" alles nog kunnen gered hebben. Want die hulpmiddelen, het vlees in die koffer, die appels, dat sleuteltje in het potje bij de aap, de sleutel in de cylinder voor de melk, ze zijn allemaal niet van cruciaal belang om op een voor de kandidaten veilige manier (de leeuw moet uit zijn kooi in dat hok) op de rode knop te kunnen drukken. Het zou dan wel misschien ten koste van het lammetje moeten gegaan zijn, maar laten we even veronderstellen dat het sleuteltje om het lammetje te bevrijden uit de kooi (dat in de melkcylinder zat) toch te elfder ure bemachtigd werd (zoals ook in werkelijkheid is gebeurd dankzij het lumineuze idee van Robin om het uit de cylinder te vissen).

De "contingency cat" moest echter niet ingrijpen, maar werd volgens goede bronnen na het beëindigen van de proef, wel getrakteerd op de muis. Ah ja! Die gaat de produktie toch niet mee terugnemen zeker en er de hele reis nog mee lopen zeulen! Miauw!