Het kwam toch een beetje onverwacht, geef toe, het afscheid van Marzena ..
Tot gisteren dus kreeg ze van mij tijdens de eerste twee afleveringen het voordeel vd twijfel vermits ze in mijn ogen een bont allegaartje van vanalles en nog wat presenteerde, en ik er maar moeilijk vat op kon krijgen. Gisteren pas kregen we beelden te zien waarop ze vanuit een wel heel ander perspectief toonbaar kwam , Marzena die in the spotlight toonde wat ze in haar mars heeft. En ik moet zeggen :"chapeau" ! Op eigen initiatief de leidraad spelen voor zowel Annelies die het compleet niet meer zag, en twee Mollenteams die in benevelde toestand op haar rode draad doorheen het museum moesten rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan onder het strenge oog vd museumopzichter in de afgewogen tijd van 60 min. is op zn minst benoemenswaardig te noemen!
Hoewel ze , na drie uur zwoegen op haar dubbel ingetekend routeplan , effe de dip inging heeft ze zich weten weren in de situatie en haar verantwoordelijkheid gedragen als een grote.
Wat ik ergens dan jammerlijk betreurde was haar afstraffing tijdens de 'dit is geen gewone eliminatie' want da's geen verdiend afscheid na zo hard labeur Ze heeft haar einde sterk en sportief opgenomen en waardig de groep verlaten. Het ging allemaal zo snel en vanaf ze rood scherm verkreeg wist ze :"ik heb niks meer te verliezen behalve mn waardigheid". Ze kon dus makkelijk open kaart spelen, een troef die bij de andere kandidaten een wrange nasmaak op hun gezichten toverde..
Nu zullen we nooit weten hoe Maïzena werkelijk smaakt, al hebben we kortstondig 'een beetje' mogen doen maar de ganse reep blijft verder ingewikkeld, mssn voor in een ander programma dan?