Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

ex-molinator21 feb 2017, 23:10

 3483  Uma
C-mol schreef:Mijn eerste, instinctieve, reactie is toch om altijd het slot te 'bewegen' (trekken, draaien, etc..). Zie het als een oerinstinct om niet opgesloten te willen zitten.
Zelfde instinctieve reactie hier.
C-mol schreef:Dergelijke slotje dat niet vast is heeft niet veel nodig om duidelijk te maken dat het los is. Eenmaal er even een beetje aan draaien, of iets dergelijk, laat sowieso merken dat het open is.
Hier ben ik niet helemaal mee eens. Indien je het molslot los in de hand hebt dan kan je het bekijken van alle kanten en zie je meestal ook wel dat de inkeping niet vrij is. De trek of draaibeweging is dan perfect in lijn met de assen te doen. Een molslot dat aan een haak of ketting is kan je niet zomaar even omdraaien en bij een niet goed gesmeerd molslot heb je al snel de indruk dat het echt op slot zit. Trust me, ik ben niet de enige die dat tegengekomen is, ik heb zelf nog een molslot doorgezaagd dat achteraf bleek open te zijn; het is pas nadat zoiets je overkomt dat je alert ben voor dat soort voorval.
Gebruikersavatar

annick.neskens28 mar 2017, 01:13

 128
Ravex schreef:Inderdaad, hoe wist hij opeens toen hij uitstapte dat het niet opslot was. En als je beetje logisch na denkt gaan ze geen levensgevaarlijk dier in Robin zijn hok zetten. Ik denk dat Robin gewoon tijd probeerde te rekken zodat hij geen hulp hoeft te doen bij de woordpuzzle. Wanneer hij toch buiten komt gaat hij direct naar buiten zodat hij kan zeggen dat de slot open was en zo andere mensen de schuld kan geven van dat hun niet gezien hebben dat het open was. Ook zei hij niets van de sleutel aan zijn voet tot dat iemand er over begon.
De sleutelhanger aan zijn voet bevatte ook de ZA vlag 🙂
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9