Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

sherlock16 mar 2017, 20:47

 216
rolhad schreef:Persoonlijk denk ik dat er al een grafische hint is geweest, alleen zie ik er niet in wat het zou kunnen zeggen.(wat met de groene duim bij gilles wel kon)
Aha, waar heb je die gezien, mijn beste?
Gebruikersavatar

sherlock16 mar 2017, 20:52

 216
rolhad schreef:http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2438

Maar zie niets van wat het zou kunnen zijn.
Symbolisch of bijvoorbeeld het object zelf
Heel eerlijk: dat was ook het enige moment dat ik bijzonder verdacht vond. Want het shot past niet. In de zin van: dat komt wel erg vreemd ertussen plots. Ik heb het al meermaals bekeken, maar ik zie het niet. Het lijkt een flare die ze doen afgaan voor de camera. Maar meer zie ik er deze keer niet in...
Gebruikersavatar

rolhad16 mar 2017, 20:55

 434
sherlock schreef:Heel eerlijk: dat was ook het enige moment dat ik bijzonder verdacht vond. Want het shot past niet. In de zin van: dat komt wel erg vreemd ertussen plots. Ik heb het al meermaals bekeken, maar ik zie het niet. Het lijkt een flare die ze doen afgaan voor de camera. Maar meer zie ik er deze keer niet in...
Ik denk dat ze iets duidelijk zoals vorig jaar er niet meer insteken. Zeker niet in t midden van de reeks, aangezien ze weten dat we zo'n dingen kunnen opmerken.

Tzal dan sowieso meer zijn dan gewoon een afgesloten doolhof.
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 21:00

 
rolhad schreef:http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=42&t=2438

Maar zie niets van wat het zou kunnen zijn.
Symbolisch of bijvoorbeeld het object zelf
[ external image ]

We zien in aflevering 4 een eclips (maans- of zonsverduistering) op 42:43, dit is zoooo duidelijk in beeld gebracht dat dit wel een tip moet zijn! Maar we zien de maan ook in aflevering 1 op 46:13, in afl. 2 op 01 46:51, in afl. 5 op 35:50, in afl. 3 en 6 nog niet gevonden, maar die zijn er ongetwijfeld wel.
"De verdonkeremaande zonsverduistering" is een boek van Robin Noorda en Eclipse is een liedje van Robyn ( net iets anders geschreven)
Gebruikersavatar

sherlock16 mar 2017, 21:06

 216
Oké, ik heb HEEL SNEL, een aantal checks gedaan en Molière heeft wel degelijk een punt. Het is wel heel erg toevallig, vooral de framing. Ik verklaar me nader.

- Er is een shot aan het begin van de Mandela-run waarbij Robin oranje/zalmroze veters aan heeft. Heel duidelijk. Vreemd om dat net te selecteren als shot, zeker zo in closeup.
- Bij de valproef is er een shot van de draaischijf en jawel: Robin draagt roze(ish?) sokken.
- In de dierenkooiproef is er een rood/roze Ralph Lauren ruiter icoon op de polo van Robin.

Ik probeer meteen meer na te kijken, maar Molière: sterk werk hoor!
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 21:08

 
sherlock schreef:Oké, ik heb HEEL SNEL, een aantal checks gedaan en Molière heeft wel degelijk een punt. Het is wel heel erg toevallig, vooral de framing. Ik verklaar me nader.

- Er is een shot aan het begin van de Mandela-run waarbij Robin oranje/zalmroze veters aan heeft. Heel duidelijk. Vreemd om dat net te selecteren als shot, zeker zo in closeup.
- Bij de valproef is er een shot van de draaischijf en jawel: Robin draagt roze(ish?) sokken.
- In de dierenkooiproef is er een rood/roze Ralph Lauren ruiter icoon op de polo van Robin.

Ik probeer meteen meer na te kijken, maar Molière: sterk werk hoor!
Inderdaad, ik vond dit ook heel sterk en het wordt ook wel duidelijk in beeld gebracht.
Gebruikersavatar

sherlock16 mar 2017, 21:22

 216
Mogelijks verklaart dit ook de niet-opgeloste hint op het busje bij de museumproef: LAUNDRY GIANT. Daarbij staan de letters L & G in het rood. En het zou dan naar het "wasgoed" van Robin verwijzen, de hint.
Gebruikersavatar

sherlock16 mar 2017, 22:08

 216
Iemand moet de fanatieke bewijzen ophalen, dus ik zal me opofferen. 🙂

Voor zover ik kan ontcijferen, draagt Robin in elke proef een kledingstuk met een rood/roze-achtige tint.

Oordeel zelf:

https://imgur.com/a/yNMiy

Maar maakt hem dat daarom de mol?
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 22:20

 
sherlock schreef:Iemand moet de fanatieke bewijzen ophalen, dus ik zal me opofferen. 🙂

Voor zover ik kan ontcijferen, draagt Robin in elke proef een kledingstuk met een rood/roze-achtige tint.

Oordeel zelf:

https://imgur.com/a/yNMiy

Maar maakt hem dat daarom de mol?
Dat hij dat kleur draagt op zich misschien niet nee, maar dit lijkt me toch al iets meer....

Robin Zalm, is de drummer van de bekende groep Volumia, maar ook van Vermeulen, Zalm en Ritterbeeks (mij in ieder geval onbekend), maar die laatsten hebben een liedje die "Fremdkörper" noemt, wat zoveel betekent als "binnendringer; indringer; insluiper; spion; infiltrant".
Gebruikersavatar

Mke16 mar 2017, 22:25

 112
sandra.impe schreef:Dat hij dat kleur draagt op zich misschien niet nee, maar dit lijkt me toch al iets meer....

Robin Zalm, is de drummer van de bekende groep Volumia, maar ook van Vermeulen, Zalm en Ritterbeeks (mij in ieder geval onbekend), maar die laatsten hebben een liedje die "Fremdkörper" noemt, wat zoveel betekent als "binnendringer; indringer; insluiper; spion; infiltrant".
Moest Robin de mol zijn, is dat waarschijnlijk niet omdat zijn naam toevallig in het plaatje past hè... dus dat lijkt mij weinig betekenisvol.
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 22:31

 
Tja op die manier kunnen er natuurlijk altijd excuses gevonden worden, eender welke tips we ooit plaatsen.

Het feit blijft, niemand geeft ons evenveel, en even evidente, logische en (voor elke mens) makkelijk te begrijpen tips, die leiden naar 1 en dezelfde andere kandidaat.

In plaats van steeds te opnieuw te lezen, dat onze tips niet goed genoeg zijn, zou ik liever betere tips lezen, maar ik wacht nog steeds vol ongeduld....
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 16