Robin is niet De Mol

sherlock16 mar 2017, 22:42

216
sandra.impe schreef:Tja op die manier kunnen er natuurlijk altijd excuses gevonden worden, eender welke tips we ooit plaatsen.

Het feit blijft, niemand geeft ons evenveel, en even evidente, logische en (voor elke mens) makkelijk te begrijpen tips, die leiden naar 1 en dezelfde andere kandidaat.

In plaats van steeds te opnieuw te lezen, dat onze tips niet goed genoeg zijn, zou ik liever betere tips lezen, maar ik wacht nog steeds vol ongeduld....
We worden duidelijk allemaal wat nerveuzer in aanloop naar de finale. 🙂

Toch even verduidelijken: het is een FEIT dat Robin in elke aflevering iets rood(achtig)s draagt. Maar dat ie daarom de mol is, dat is een INTERPRETATIE.

Voor mij is het geen gouden tip, zeker niet zoals het groene scherm dat vorig jaar was. Dat neemt niet weg dat ik het toch ook wel minstens héél toevallig vind, ja zelfs té toevallig.

Maar de link bijvoorbeeld naar Volumia etc. is voor mij te ver gezocht. Daarin volg ik Mke. Dat soort hints zijn er historisch gezien ook nooit geweest: een hint verwijst steeds naar elementen van het spel en de reeks. Want zo kan je bij elke naam of speler of gebeurtenis wel een link vinden.

ONBEKEND16 mar 2017, 22:46

Hoe dan ook, ik wacht op beter 😉

rolhad16 mar 2017, 22:52

434
Kijk, de combinatie met dat roos/rood in kleren en LG(wasbedrijf) klink tenminste al veeeel helderder dan puur "rood" in het algemeen.
(Maar ik ben hierover nog sceptisch voort moment)

Rood in het algemeen zou eerder naar davey verwijzen (achternaam + molboekje).
Laatst gewijzigd door rolhad op 16 mar 2017, 22:54, 4 keer totaal gewijzigd.

Jay-Lo16 mar 2017, 22:52

1690  Sven
sherlock schreef:We worden duidelijk allemaal wat nerveuzer in aanloop naar de finale. 🙂

Toch even verduidelijken: het is een FEIT dat Robin in elke aflevering iets rood(achtig)s draagt. Maar dat ie daarom de mol is, dat is een INTERPRETATIE.

Voor mij is het geen gouden tip, zeker niet zoals het groene scherm dat vorig jaar was. Dat neemt niet weg dat ik het toch ook wel minstens héél toevallig vind, ja zelfs té toevallig.

Maar de link bijvoorbeeld naar Volumia etc. is voor mij te ver gezocht. Daarin volg ik Mke. Dat soort hints zijn er historisch gezien ook nooit geweest: een hint verwijst steeds naar elementen van het spel en de reeks. Want zo kan je bij elke naam of speler of gebeurtenis wel een link vinden.
Ja hoor. Zie topic algemeen: nummerplaat caravan.
Ik ben mij hier wel aan 't amuseren hoor 😃

Molière16 mar 2017, 23:14

92
Ok, de stelling dat Robin bij elke proef roze-rood-oranje (hierna RRO) draagt, klopt niet, maar dat wil niet zeggen dat ze in de prullenmand moet. Als ik ze verfijn, klopt ze namelijk wel weer. Ik zal aan het einde van dit bericht de aangepaste stelling formuleren, maar eerst een woordje uitleg.

Er zijn twee proeven waarvoor de stelling niet opgaat:
- de eerste proef (hierna de vliegtuigproef)
- de proef bij de speciale eliminatieronde in aflevering 3 (hierna de eliminatieproef)

Deze proeven had ik niet gecheckt omdat ik dacht dat het geen proeven waren. Mijn definitie van proef was, en blijft, dat er geld mee verdiend moet kunnen worden. Ik dacht dat bij de vliegtuigproef en de eliminatieproef geen geld te verdienen was, maar dat dacht ik verkeerd. Dat was wel het geval, dus waren het wel proeven volgens mijn definitie, dus is de stelling verkeerd.

Bon, wat nu?

Ik zou terug kunnen schakelen naar mijn eerdere stelling deze week, dat het in elke aflevering (en niet bij elke proef) is dat hij iets RR draagt, maar daar heb ik geen zin in. Die stelling klopt wel hoor, en zonder vervelende uitzonderingen, en sandra.impe verdedigt die, maar ik kan dat niet meer doen, vind ik:
1) ik zou het eigenlijk een beetje flauw van mezelf vinden om deze gemakkelijke uitweg te kiezen;
2) stelling 1 gaat wel degelijk op voor alle proeven proef, behalve die 2 (verder in deze post het bewijsmateriaal)

Ik zou ook kunnen zeggen dat Robin in die twee proeven wel een roze onderbroek zal hebben aangehad, maar dan zou ik een dikke zeveraar zijn .

De enige uitweg die mij rest is een herformulering van stelling 1, waarbij met die twee uitzonderingen rekening wordt gehouden. Uiteraard kan de herformulering niet zijn ‘RR in elke proef, behalve sommige’. Er moet een verklaring zijn waarom net die 2 proeven een uitzondering zijn en die verklaring moet voor beide dezelfde zijn. Er moet een systeem inzitten.

Wel, die verklaring heb ik: die twee proeven zijn speciaal, ze hebben iets gemeenschappelijk waarin ze verschillen van alle andere proeven, nl. dat er niet alleen geld kon worden verdiend, maar dat het verliezen van de proef ook de verwijdering van iemand tot gevolg zou hebben: de tijdelijke verwijdering van de laatste drukker bij de vliegtuigproef, en de definitieve verwijdering van de tweede laatste bij de eliminatieproef. Twee keer een verwijdering van iemand die geen rood scherm had trouwens, maar dit terzijde, het is misschien relevant, maar misschien ook niet, dus zal ik dat gegeven niet in mijn stelling betrekken.

De aangepaste stelling luidt dus: Robin draagt bij elke proef een voor de kijkers zichtbaar in beeld gebracht RRO kledingstuk of een kledingstuk met een RRO element, behalve in de proeven waar niet enkel geld kan worden verloren, maar bij verlies ook een deelnemer het spel moet verlaten.

Op basis van deze stelling voorspel ik nog altijd dat in de volgende aflevering Robin bij elke proef iets (met) RRO zal aanhebben, behalve voor proeven waarbij verlies ook het verwijderen van iemand tot gevolg zou hebben (dat is erg onwaarschijnlijk nu ze nog maar met 4 zijn, ik zie niet goed hoe dat dan zou moeten gaan, maar goed, mocht dit toch het geval zijn, dan voorspel ik dus dat bij die proef, en enkel bij die proef, Robin geen RR zal dragen).

Dan zoals beloofd nu nog de bewijzen dat in alle andere proeven behalve de vliegtuigproef en eliminatieproef Robin iets RRO aan had, maar eerst de foto van het streepjesschilderij met bordje MOL onder de rode strepen, want dit beeld linkt die kleuren met De Mol. (Er staan drie bordjes onder het schilderij, hé, is er iemand op het forum die gelooft dat MOL toevallig onder de rode strepen staat? Dat is trouwens ook waarom de hint naar Sam die Torremolinos in het schilderij zag niet juist was. Maar Torremolinos heeft mij daarmee wel op weg gezet, waarvoor mijn dank.)

[ external image ]

1. Aflevering 1, proef 1 (als we de vliegtuigproef buiten beschouwing laten)

Veters

[ external image ]

2. Aflevering 1, proef 2

Sokken

[ external image ]

3. Aflevering 2, proef 1

Figuur op t-shirt (waarvan kop, staart en drietand ook nog eens een omgekeerde MOL vormen)

[ external image ]

4. Aflevering 2, proef 2

logootje op linkerborst t-shirt

[ external image ]

5. Aflevering 3, proef 1

roze t-shirt

[ external image ]

6. Aflevering 3, proef 2

logootje op linkerborst grijze trui en rode lappen op ellebogen

[ external image ]

[ external image ]

7. Aflevering 4, proef 1

opnieuw oranje veters

[ external image ]

8. Aflevering 4, proef 2

rode bolletjes op de pet

[ external image ]

9. Aflevering 4, proef 3

opnieuw het blauwe t-shirt met het logootje

[ external image ]

9. Aflevering 5, proef 1

roze short

[ external image ]

10. Aflevering 5, proef 2

ook de roze short

[ external image ]

11. Aflevering 5, proef 3

rood stukje op het paintballuniform (ok, de anderen dragen dat ook, maar in mijn stelling staat niet dat dit nooit het geval kan zijn)

[ external image ]

12. Aflevering 6, proef 1:

zalmroze pet

[ external image ]

13. Aflevering 6, proef 2:

zon op t-shirt 'From dusk till dawn', wat ook een verwijzing is naar de caravanproef

[ external image ]

14. Aflevering 6, proef 3:

opnieuw de grijze trui met logootje en rode lappen uit de museumroofproef

[ external image ]
Laatst gewijzigd door Molière op 16 mar 2017, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Molière16 mar 2017, 23:20

92
Nu hoop ik maar dat ik er geen vergeten ben... indien toch: laat maar weten.

Molière16 mar 2017, 23:24

92
sherlock schreef:We worden duidelijk allemaal wat nerveuzer in aanloop naar de finale. 🙂

Zie mijn post hierboven, waarin ik toon waarop die interpretatie gebaseerd is: het bordje MOL onder de rode strepen van het streepjesschilderij (een FEIT). Daarom vind ik het dus wel de gouden tip 🙂

Frolva16 mar 2017, 23:35

2204
Heel knap uitgewerkt! 😉

(maar ik denk nog steeds niet dat het een tip is :mrgreen: )

sherlock16 mar 2017, 23:37

216
Molière schreef:Zie mijn post hierboven, waarin ik toon waarop die interpretatie gebaseerd is: het bordje MOL onder de rode strepen van het streepjesschilderij (een FEIT). Daarom vind ik het dus wel de gouden tip 🙂
Ik had ze dus al opgelijst: https://imgur.com/a/yNMiy 😃

En in die reeks zie je dat Robin tijdens de speciale eliminatie een hemd draagt waar (onder andere) rode lijnen in zitten. Blijft dus alleen over: de allereerste proef...

Met een beetje goede wil: zijn Z-plaat is rood in plaats van groen 😉

Molière16 mar 2017, 23:38

92
oceanwool schreef:Vergeet Bumblebee, Ex-molinator en Jay-lo niet die al veel eerder de gouden tip vonden in Afl 2 - Dierenpuzzel: Code van muis 37295 (vanaf post #56371), maar de fun niet wilden verpesten en dus zwegen. Maar "alles wordt duidelijk in aflevering 8, they guarantee it".
Ik wist niet en weet nog altijd niet of ze het daarover hadden. Ex-molinator sprak later over een 'Thiebaudje' en een 'Brunootje', dus dacht ik dat hij het had over die PAK S in het doolhof die naar Sam zouden verwijzen.
Als dit wel was wat ze bedoelden, gun ik hen graag die eer.

(En sorry als ik de fun heb verpest :-( )

sherlock16 mar 2017, 23:39

216
N.B. In de trailer voor volgende week klopt het in de getoonde proeven ook.

Ter info. 🙂

Frolva16 mar 2017, 23:45

2204
Molière schreef:Ik wist niet en weet nog altijd niet of ze het daarover hadden.
Mij is het ook niet duidelijk waar ze het over hebben. En eigenlijk vind ik dat wel jammer.

Veel gouden tips gelezen over Sam (kledij, molshopen, ...) en ook al zouden ze niet kloppen, ik vind het leuk om lezen en (eventueel) te weerleggen. 😉
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 16