Robin is niet De Mol

Molière16 mar 2017, 23:46

92
sherlock schreef:Ik had ze dus al opgelijst: https://imgur.com/a/yNMiy 😃
Ik zag het, had ik dat maar eerder geweten…
En in die reeks zie je dat Robin tijdens de speciale eliminatie een hemd draagt waar (onder andere) rode lijnen in zitten. Blijft dus alleen over: de allereerste proef...
Ha, dan toch 😛

Ja maar, dan klopt mijn aangepaste stelling ook niet meer. :x Maar ik heb er gelukkig nog een andere: eerste proef was in België, niet in Zuid-Afrika (en het oranje-rood verwijst naar het zand in Zuid-Afrika). Zo, dat was een makkie.. 😛
Hé, en wacht eens: Zand Zuid-Afrika 😲 .... ZZA... dat is de link tussen het oranje en de nummerplaat, .. die inderdaad ook oranje-rood was en niet groen zoals een normale Z-plaat!
Laatst gewijzigd door Molière op 16 mar 2017, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

rolhad16 mar 2017, 23:50

434
Daar gaan we weer! :p
Dan vind ik Sherlock zijn verwijzing met kleren en wasbedrijf nog steeds het beste.

chicawah.janssen16 mar 2017, 23:52

8153
Molière schreef:Zie mijn post hierboven, waarin ik toon waarop die interpretatie gebaseerd is: het bordje MOL onder de rode strepen van het streepjesschilderij (een FEIT). Daarom vind ik het dus wel de gouden tip 🙂
Zeer knap!
Maar hoe zit het met de pet bij de scrabble? Die is van Davey, niet van Robin. Moest Robin dus zijn eigen pet vergeten, hopen dat Davey de zijne bijhad en hij die zou mogen lenen? Stel dat het niet gelukt was?

Molière16 mar 2017, 23:53

92
rolhad schreef:Daar gaan we weer! :p
Dan vind ik Sherlock zijn verwijzing met kleren en wasbedrijf nog steeds het beste.
En MOL onder de rode strepen van het schilderij, dat is... toeval?

rolhad16 mar 2017, 23:54

434
Molière schreef:En MOL onder de rode strepen van het schilderij, dat is... toeval?
Dat kan imo eerder verwijzen naar davey zijn rood molboekje

Molière16 mar 2017, 23:54

92
chicawah schreef:Zeer knap!
Maar hoe zit het met de pet bij de scrabble? Die is van Davey, niet van Robin. Moest Robin dus zijn eigen pet vergeten, hopen dat Davey de zijne bijhad en hij die zou mogen lenen? Stel dat het niet gelukt was?
Voor het antwoord op die vraag zal ik wachten tot aflevering 9.

Molière16 mar 2017, 23:57

92
rolhad schreef:Dat kan imo eerder verwijzen naar davey zijn rood molboekje
Tja, elke proef (behalve die in België) iets rood aanhebben tov een rood molboekje, ik weet het wel hoor...

Dat het rood is, is, denk ik, behalve een verwijzing naar het rode zand in ZA, ook een dwaalspoor naar Van Rode met het rode molboekje.

Molière17 mar 2017, 00:00

92
Molière schreef:Voor het antwoord op die vraag zal ik wachten tot aflevering 9.
Of nee, laat ik maar een gokje wagen. Een pet neemt niet zo veel plaats in, als GDC een fout kan maken in Scrabble zonder dat Annelies het ziet, had hij vast ook wel een rode pet (of iets anders roods) voor Robin achter de hand kunnen houden. Dat het wel gelukt is om die pet van Davey op te zetten, verhoogt het fungehalte 🙂

Moldedju17 mar 2017, 00:07

507  Yens
Molière schreef: (En sorry als ik de fun heb verpest :-( )
Geen probleem hoor, ik vrees dat ik nog niet mee ben. Je gunt de makers iets te veel vrijheid naar mijn mening.
- Boven MOL staat namelijk alleen de kleur rood op het schilderij, geen oranje of roos. Roos staat zelfs helemaal niet op het schilderij. Dat dus linken met de roze kousen van Robin vind ik een brug te ver. Rood is niet roos. Punt. Mijn dochter heeft mij dat al meerdere keren duidelijk gemaakt 🙂
-Dat PAK MOL een betekenis heeft daar ben ik het natuurlijk wel mee eens maar niet alle wegen leiden naar Robin. Kan ook een verwijzing naar Davey Van Rode zijn, toch iets evidenter. Of naar het oranje shirt van Eline die op een bepaald moment zelfs recht voor de twee paaltjes gaat staan en waar men verkleurmannetjie nog eens bijzet.[ external image ]

Daarnaast heb ik bijvoorbeeld ook een probleem met dat "Strookiesverhaal" dat zou verwijzen naar het stripverhaal van Robin of nu naar de Rode Ridder. Mooie linken allemaal en leuk gevonden maar bij mijn weten heeft "strookiesverhaal" geen betekenis in het afrikaans. De vertaling van stripverhaal is strokiesverhaa[/u]l. Maar dat staat er niet, zoals er ook geen roos boven die schilderij staat.

Het strookiesverhaal kan er ook ingezet zijn om ons af te leiden van het feit dat de mol "AFSPRAAK" naar boven heeft gelegd op het tafeltje naast de lamp. Misschien is het daar wel waar het om draait.

Don't worry dus. Je hebt mijn plezier nog niet om zeep geholpen 🙂

rolhad17 mar 2017, 00:17

434
Molière schreef:behalve een verwijzing naar het rode zand in ZA, ook een dwaalspoor naar Van Rode met het rode molboekje.
Is het strand van zuid afrika bekend van een roos of rood strand te zijn of is dit maar puur zoeken om toch iets van zza te maken?

Molière17 mar 2017, 00:24

92
Moldedju schreef: - Boven MOL staat namelijk alleen de kleur rood op het schilderij, geen oranje of roos. Roos staat zelfs helemaal niet op het schilderij. Dat dus linken met de roze kousen van Robin vind ik een brug te ver. Rood is niet roos. Punt. Mijn dochter heeft mij dat al meerdere keren duidelijk gemaakt 🙂
Terechte opmerking. Ik weet niet wat ik ermee moet aanvangen. Wordt hopelijk nog duidelijk.

Molière17 mar 2017, 00:25

92
rolhad schreef:Is het strand van zuid afrika bekend van een roos of rood strand te zijn of is dit maar puur zoeken om toch iets van zza te maken?
Uitleg over rood zand in ZA staat ergens op dit forum, in het topic over de oranje veters van Robin in de fietsproef, als ik mij niet vergis.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16