Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

C-mol07 feb 2017, 13:57

 5
Het kan even goed positief bedoeld zijn en zo lijkt het ook op het eerste zicht. Toch vibnd ik het push-gedrag van Robin wat raar. Ofwel zeer fanatiek ofwel de mol.

1. Hij drukt op de knop in de auto

2. De manier hoe hij om gaat met Bertrand tijdens het lopen. Oke, Bertrand was zwak. Maar dat leek me, een logisch gezien, slechte aanpak van Robin om daar mee om te gaan. Hij laat B. achter, dit is zowel; demotiverend, kans op nog meer forceren van B om mee te kunnen en uiteindelijk moet men toch wachten op B om af te lossen. Handig aangepakt, of niet?

3. Zo pushen op Jessica? voor het moeten laten vallen? Niet raar voor iemand me zo een schrik om het zelf te doen?

= zijn de schijnbaar goedbedoelde acties van Robin echt goed bedoeld of is het hier een sluwe mol die nog niet zoveel succes had met zijn acties. Want komaan, gezichtscreme ipv een zaklamp meenemen naar een onbewoond eiland? Voor iemand met schrik in het donker?
Gebruikersavatar

thomas.cornelis07 feb 2017, 14:13

 3
Helemaal met je eens.

Robin is mijn hoofdverdachte.
Ook tijdens het invullen van de vragen over de mol was er geen sprake van Robin. Dit vind ik een zeer verdachte montage van het programma.
Gebruikersavatar

thomas.cornelis07 feb 2017, 14:14

 3
Verder staat hij voorlaatste in de lijst. lijkt mij de minst opvallende plek.
Zijn lievelingsband is INXS...
[ external image ]
Laatst gewijzigd door thomas.cornelis op 07 feb 2017, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

YoussefKarakov07 feb 2017, 14:17

 8
thomas.cornelis schreef: Ook tijdens het invullen van de vragen over de mol was er geen sprake van Robin. Dit vind ik een zeer verdachte montage van het programma.
Dit was ook het geval voor Annelies.
Gebruikersavatar

masterveecee07 feb 2017, 16:29

 3547  Sven
Ik vermoed dat hij gewoon fanatiek is, een beetje als Cathy vorig jaar
Gebruikersavatar

geertn44407 feb 2017, 17:53

 236
Dit klopt allemaal:
- Robin pakt Bertrand hard aan (de mol ziet zoiets als een opportuniteit)
- Hij vertelt het ook direct aan iedereen als ze aankomen
- Ik geloof ook dat het Robin is die Jolien op het verkeerde been zet ivm het joggen en Sam door het laten zien van "zijn boekje"


MAAR waarom bibberde Robin dan zohard op zijn stoeltje ?
Als hij de mol is:

- dan weet hij dat hij niet zal vallen (de vraag juist is)
- dan weet hij ook dat niemand hem ziet (de andere zijn beneden, tegenstander is geblinddoekt)

waarom dan zo'n komedie verkopen ?? Dan is hij wel een HEEL goede acteur hoor.
Gebruikersavatar

frank.troch07 feb 2017, 18:51

 253  Yens
Ik sluit Robin ook uit op basis van wat Geertn444 hierboven zegt. Robin staat doodsangsten uit, Gilles vraagt ook na afloop of alles in orde is, zegt een aantal keer zijn naam om te horen of alles ok is. Als Robin de mol zou zijn weet hij inderdaad dat de vraag juist is en dat hij niet diep zal vallen. Waarom dan inderdaad die komedie, voor leuke tv? Ik denk niet dat de mol daar op die moment mee bezig is.
Gebruikersavatar

thomas.cornelis07 feb 2017, 19:47

 3
frank.troch schreef:Ik sluit Robin ook uit op basis van wat Geertn444 hierboven zegt. Robin staat doodsangsten uit, Gilles vraagt ook na afloop of alles in orde is, zegt een aantal keer zijn naam om te horen of alles ok is. Als Robin de mol zou zijn weet hij inderdaad dat de vraag juist is en dat hij niet diep zal vallen. Waarom dan inderdaad die komedie, voor leuke tv? Ik denk niet dat de mol daar op die moment mee bezig is.
Ik denk dat het programma zo gemonteerd is om de kijker op een verkeerd spoor te zetten. de juiste beelden worden gebruikt om de kandidaten verdacht of juist niet verdacht te maken. Het komt erop neer dat je uit een aflevering eigenlijk niets kan afleiden, maar dat je erbij moest zijn om goed te kunnen achterhalen wie de mol is.
Gebruikersavatar

Yvo07 feb 2017, 20:26

 1111  Uma
C-mol schreef:Oke, Bertrand was zwak
Bertrand wilt, net als Cathy vorig jaar, mensen doen geloven dat hij de mol is. Hij is een nep-mol, maar wel een fanatieke. Zo valt het op dat hij de mol niet is.
De echte mol zou dat risico niet nemen. Bertrand wil de minder slimmen van de groep op het verkeerde been zetten.
geertn444 schreef:waarom dan zo'n komedie verkopen ??
Om de kijkers op het verkeerde been te zetten. Herinner je hoe Gilles kwaad was en uitgeput acteerde vorig jaar na de metroproef toen hij moest lopen?
Hij was alleen met de presentator. Maar hij wist dat hij gefilmd werd.
Hetzelfde geldt voor Robin (buiten dat er een tweede geblinddoekte kandidaat bij was die hem misschien nog kon horen).
YoussefKarakov schreef:Dit was ook het geval voor Annelies.
Inderdaad.
Gebruikersavatar

Nonline07 feb 2017, 21:43

Molerator  6547  Uma
Wie weet wist Robin ook niet of het antwoord op de vraag correct was he. Beter hem in onzekerheid laten zodat de rest natuurlijker over komt.
Gebruikersavatar

frank.troch07 feb 2017, 22:40

 253  Yens
thomas.cornelis schreef:Ik denk dat het programma zo gemonteerd is om de kijker op een verkeerd spoor te zetten. de juiste beelden worden gebruikt om de kandidaten verdacht of juist niet verdacht te maken. Het komt erop neer dat je uit een aflevering eigenlijk niets kan afleiden, maar dat je erbij moest zijn om goed te kunnen achterhalen wie de mol is.
Klopt Thomas, maar mijn punt is eerder dat, als Robin de mol zou zijn, die situatie zoals ze ons getoond is nooit zou voorgevallen zijn, en dat ze dus al in scene zou gezet geweest zijn om ze achteraf te kunnen monteren om de kijker op een fout spoor te zetten. dat zie ik dus niet gebeuren, en kunnen we soms door bepaalde redeneringen te maken de beelden dus wel gebruiken om een kandidaat als mol uit te sluiten.
Gebruikersavatar

frank.troch07 feb 2017, 22:41

 253  Yens
Nonline schreef:Wie weet wist Robin ook niet of het antwoord op de vraag correct was he. Beter hem in onzekerheid laten zodat de rest natuurlijker over komt.
Zou inderdaad ook kunnen, maar ik ga er toch vanuit dat de mol erg goed gebriefd is over de opdrachten en bijhorende vragen 🙂 Je moet ergens assumpties maken als je in dit spel tot verdachten wil komen he :smurf: