Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Noptje16 feb 2017, 22:42

 181
Suspicious schreef:Allez hup, ik deel mijn theorie van gisteren... 🙂

Ik bleef Robin een rare kwiet vinden dus heb ik zijn gedrag en uitspraken gevolgd bij het opnieuw bekijken van de dierenproef gisteren. Robin heeft volgens mij de controle over de hele proef. Hij heeft letterlijk en figuurlijk de "key" in handen om de opdracht al dan niet te laten slagen en dat is belangrijk als mol in deze proef, als hij gebraagd zou zijn deze proef die langer dan de helft van de aflevering duurt, te doen slagen met sensationele televisie tot gevolg. De makers willen ons misleiden door Robin hulpeloos in een kleine kooi te steken maar niets is minder waar wanneer hij in het bezit is van de sleutel die de opdracht al dan niet doet slagen. Die zeer kleine kooi moet een psychologische functie hebben voor de kijker.

Ik ga er dus in deze theorie vanuit dat de mol opdracht heeft gekregen de proef te doen slagen en voor spanning te zorgen.

De gebeurtenissen vallen me vooral op wanneer we zo'n 20 minuten ver in de proef zijn:

1) Hij zegt wat er op het bordje hangt ivm de snelheid van een luipaard maar ik denk niet (maar het is nog onzeker) dat dit voor hem leesbaar is. Hij zit aan de achterzijde ervan. Een foutje van de montage of een verspreking van Robin?

2) Hij vraagt Jolien hoeveel woorden ze nog nodig heeft. Hij probeert dit te weten te komen zodat hij ongeveer kan inschatten hoeveel tijd er nog rest voor het woordraadsel en dus het openen van de kooi met alle hulpmiddelen.

3) Terwijl in het begin van de proef iedereen op zoek gaat naar sleutels en sloten om de opdracht te ontleden laat Robin pas na 50 minuten weten dat er een ketting met sleutel aan zijn been hangt wanneer Bouba hem vraagt wat het plan bij hem is. Davey kijkt op en gaat kijken. Ik veronderstel daaruit dat zowel Bouba als Davey dit niet wisten. Jolien en Hans zijn al de ganse tijd bezig met het raadsel en de geitenmelkers zijn gefocussed op Lindsey. Waarom heeft hij dit niet gezegd aan het begin van de proef? (of, waarom wordt hij door de montage niet in beeld gebracht met zijn sleutel?). En nog: hij is de enige die een sleutel aan z'n been heeft, ze moeten hem dat hebben aangedaan wanneer hij "geblinddoekt" was en niet ervoor, anders had de rest dit geweten. Hij moet dit dus gevoeld hebben wanneer ze hem dit hebben aangedaan, waarom heeft hij dan zo lang gewacht om dit te zeggen, waarom niet direct zien wat ze aan je been hebben gehangen en dat aan de rest vertellen? Zeer eigenaardig.

4) Hij legt zo dus ook de verantwoordelijkheid bij Davey om het slot te checken. Dat Davey het slot bekijkt en duidelijk in de camera toont is "part of the scenario", straks wordt meer duidelijk daarover. Volgens mij is dit een tweede take van Davey met het slot want hij speelt het precies niet erg spontaan, ze willen duidelijk in beeld dat er een slot aan het hek hangt denk ik. Ik geef dus later aan waarom.

5) Bouba merkt op dat het dier niet echt is en dat hij gewoon even moet gaan kijken. Robin negeert dit en laat Davey kijken (hij weet dat Davey niet meer dan een staart zal kunnen zien, en ondertussen houdt hij Davey ook weg bij het woordraadsel).

6) Hij is zogezegd angstig om uit de kooi te komen. Davey "overtuigd" hem om dat toch te doen, dan maakt hij een hoop lawaai met de kooi, bengelt hij met die sleutel over de grond richting de deur en roept hij luidkeels naar Davey en uiteindelijk Hans vanuit het hok waar de luipaard zou zitten. Mocht daar een luipaard zitten en je bent er angstig voor dat er effectief iets zit, dan ga je toch niet zo'n triggers geven aan dat dier?

7) Uiteindelijk komt Hans tot daar en probeert die de sleutel in het slot. Zoals hier op het forum reeds aangehaald, waarom moet Hans dit doen? Als Hans met de sleutel bij het slot kan, dan kan Robin dat toch ook? Hij doet dit wss om de verantwoordelijkheid van het niet-merken dat het slot "open" is bij de anderen te leggen. Dit gebeurt ook met Davey, daarom was de take met Davey die het slot toont belangrijk, de makers willen natuurlijk dat we nadien dan mss toch ook Davey verdenken.

😎 Hij merkt dat zijn sleutel niet werkt op het slot van het hek, dus gaat hij terug in z'n kooi zitten? Raar, de zogezegde luipaard heeft nog niet gereageerd, is hij of de luipaard dan niet benieuwd wat daar nu eigenlijk zit? Dit kan hij toch snel nagaan door iets naar dat hok te gooien? Desnoods iets wat hij op de grond vindt, of z'n blinddoek?

9) De opmerking van Robin mbt de stok en de spiegel. Hij geeft duidelijk aanzetjes aan Jolien en Hans. Ik citeer de conversatie:
*Robin:"Je zou die spiegel kunnen aan die stok doen hé."
**Jolien en Hans: "Ja, en?"
***Robin: "En dan kun je ergens inkijken."
****Jolien: "Ah, keislim"

* Robin lijkt hen een tip te geven ivm de spiegel op de stok (de tijd dringt en mss waren Hans en Jolien tijd aan het verliezen omdat ze niet doorhadden waar de spiegel en stok voor dienden, lees: ik ga ervan uit dat ze hem gevraagd hebben de opdracht op een spannende manier te doen slagen). Hij geeft ze hiermee dus een eerste aanzet.
** De vraag van Jolien en Hans kan verklaren waarom hij die eerste aanzet moest geven > ze hadden het niet door.
***Het lijkt hier alsof Robin er een raadseltje van maakt voor hen. "Ergens", waarom zegt hij niet gewoon: "En dan kun je in dat hok kijken" of "En dan kun je kijken of daar een luipaard zit"
****Jolien zegt hier nog op "Keislim", doet dit iets met haar eventuele verdenking van Robin als mol aangezien ze er dan na de vragenlijst en eliminatie uit lag? Ze zal hem die dag helemaal niet verdacht hebben doordat hij "goed meewerkte in de opdracht en deze conversatie?"
...

Uiteindelijk ontdekken ze dat er een productiemedewerker in het hokje zit waarop Robin de kooi verlaat en tot bij het hek loopt.

Maar ik wantrouw de uitspraak van Gilles DC dat dat slot open zou zijn als zijnde een leugentje voor bestwil. Je merkt eerder in de proef dat zowel Davey als Hans toch wel bewegingen maken met het slot die ervoor zouden moeten zorgen dat één van hen merkt dat dat slot open is. Maar het U-vormige gedeelte blijft in vorm en houdt zijn positie tgv het onderste deel van het slot aan. Er is dus volgens mij wel iets met het slot gedaan om dat zo in positie te houden wanneer iemand het slot vastneemt. (Goed om weten: dit type slot wordt o.a. in het West Vlaamse dialect een molslot genoemd! En dit is het slot van het hok waarin -in mijn theorie- de mol zit!) Enige verklaring voor het slot die ik heb is dat er dmv een gemaakte kras op het slot -of het is wel doormidden maar terug vastgelijmd- de indruk voor de kijker wordt gewekt dat het slot open ZOU zijn want ze willen de kijker wss ook wel op het verkeerde been zetten. Maar volgens mij heeft de mol een extra sleutel, of de functie van het slot, of een manier om de lijm open te breken met de ketting, om het slot open te maken op een tijdstip/moment dat hij bepaalt > Robin. Op die manier kan hij ook de tijd bepalen waarop de deur geopend kan worden en dus wederom de tijd van de proef beïnvloeden om het zo al dan niet spannend te kunnen maken.

Daaropvolgend zie je een shot van Robin waarbij het slot al open is en de ketting al nagenoeg volledig weggehaald is van rond van het hek. Waarom wordt hier niet getoond HOE Robin het slot zelf openmaakt of dus gewoon opendraait aangezien het al de hele tijd "open" is? Hij doet dit volgens mij ook pas wanneer Jolien (die van zijn linkerzijde kwam) het hek voorbij is en niet kan zien hoe hij het slot losmaakt. De rest staat bij de gekke aap en Lindsey.

Dan doet Robin opnieuw waar hij goed in is, aanzetjes geven. Hij vraagt wat ze uit de koker met melk moeten krijgen en stelt dan de vraag: "Heb je geen koord met een visdraadje ofzoiets"? (Je kan ook zeggen heeft iemand nog een haakje en een stok?)
Waarop Jolien komt aangelopen met een haakje (raadsel: waar komt dit haakje vandaan? Heeft Boeba dit van de kraan getrokken? Kon hij er net bij?)
Mojo gaat z'n mobilhome in, en Robin maakt het nog even spannend met de ketting van het leeuwenhok om dan uiteindelijk zelf op de knop te duwen en dus alle verdachtmakingen ongedaan te maken.

De conclusie: Robin is een topacteur maar vooral de ...

1) Dus we nemen aan dat Robin de mol is, en die tekst gewoon al wist op voorhand, en zich dus verspreekt ja?
En dat heeft de montage niet door, en stopt het er doodleuk in? Want als het een verspreking is, dan zouden ZIJ als makers dit toch zeker doorhebben, en ervoor zorgen dat ze dit niet op tv laten zien? Of het is geen verspreking...

4) Met tweede take, bedoel je dan dat ze dit een tweede keer opnieuw filmen? Net zoals in de films, een scene opnieuw doen, of lees ik dit verkeerd? Want dat lijkt me toch heel erg vergezocht dat ze "tweede takes" gaan doen. Dan is het geen reality spel meer, maar een serie... Excuses als ik dit verkeerd interpreteer btw 🙂

6) Dus als Robin blijft zitten dan is het niet goed, als hij uit zijn kooi komt is het ook niet goed? Met andere woorden, eender wat hij doet, hij doet verdacht 😃

Maar ik wantrouw de uitspraak van Gilles DC dat dat slot open zou zijn als zijnde een leugentje voor bestwil. ------> Je bedoelt nu toch echt niet dat ze gaan tv kijkend Vlaanderen bedriegen en staan voorliegen? Want dit vind ik er dan al helemaal over, dan kunnen we helemaal niks meer gaan geloven van alles wat we zien en is de fun er helemaal van af, als dit ooit zou moeten uitkomen...
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 22:43

 3547  Sven
@Suspicious
Gohja, het lijkt mij allemaal een beetje té gespeeld enzo. Ik ben nog niet overtuigd van je uitleg. Het is té voor de handliggend.
En, je maakt hier en daar wel een veronderstelling 😉
Gebruikersavatar

Noptje16 feb 2017, 23:00

 181
Trouwens vind ik het ook vreemd dat mensen, het feit dat hij op de rode knop drukt, zien als een poging om minder verdacht te lijken? Ik snap deze redenering eerlijk gezegd niet. Het is toch niet omdat hij drukt dat de proef slaagt? Het is toch een groepsopdracht? Iedereen die nergens opgesloten zit (en die groot genoeg 😃) kan op die knop drukken he... dus als dat een poging is om minder verdacht te zijn, vind ik het wel een heel flauwe eerlijk gezegd 😃

Kzie het al voor mij dat iemand in zichzelf denkt:
"Ja maar de Robin heeft wel op die knop gedrukt he, wat een geluk dat hij der was want anders was deze proef totaal mislukt."
Gebruikersavatar

ex-molinator16 feb 2017, 23:01

 3483  Uma
Suspicious schreef:Allez hup, ik deel mijn theorie van gisteren... 🙂
...
De conclusie: Robin is een topacteur maar vooral de ...
Zelfs al mocht dit niet kloppen, dan is dit toch de beste vondst op dit forum tot nog toe (en bovendien ook duidelijk beschreven.)
Zelfs beter dan die van Addow gisteren of eergisteren (en dat is een straffe stoot 😃 ).

Vandaag spijtig genoeg te weinig tijd gehad om een paar zaken na te kijken (zaken waar ik niet zeker was ivm welke informatie Robin kreeg en op welk moment) en zolang er twijfel is, gaat mijn mollenjacht door.

Nu ja, Robin was al van in het begin een molkandidaat voor mij en dit is zeker iets waardoor ik nog aandachtiger op hem zal letten, maar ik ga er nog niet van uit dat de mollenjacht gedaan is zolang er nog open eindjes zijn.
Hopelijk morgen w
Gebruikersavatar

Klaartje17 feb 2017, 00:13

 2245  Uma
Goede analyse van Suspicious, het zou voor het grootste deel allemaal waar kunnen zijn zoals jij het interpreteert (al vind ik dat van die tweede take er iets over).

Zelf vind ik wat we allemaal te zien krijgen er iets te dik op liggen, het is me teveel Robin wat de klok slaat in deze proef. Mijn indruk is dat de montage in de eerste twee afleveringen wel heel fel Robin als de mogelijke saboteur naar voor schuift. We zien inderdaad alles wat Suspicious in zijn theorie aanhaalt, maar ik denk dat de montage daar voor alles tussen zit. Men wil dat wij het zien en toont het te expliciet.

Robin komt uit de hele proef met de wilde dieren als de grote held: als hij er niet geweest was, dan was het niet gelukt. Het is een heel mooi scenario, starring Robin als de man die op cruciale momenten met clevere opmerkingen en lumineuze ideetjes deze proef doet slagen. Een scenario vooraf uitgeschreven door de makers met in de hoofdrol De Mol die de proef moest doen slagen? Toch te mooi om waar te zijn, dat is mijn mening.

Anderzijds: Who needs Batman if you've got Robin?
Gebruikersavatar

joachim.morrens17 feb 2017, 00:26

 200  Yens
Suspicious schreef:Allez hup, ik deel mijn theorie van gisteren... 🙂

Ik bleef Robin een rare kwiet vinden dus heb ik zijn gedrag en uitspraken gevolgd bij het opnieuw bekijken van de dierenproef gisteren. Robin heeft volgens mij de controle over de hele proef. Hij heeft letterlijk en figuurlijk de "key" in handen om de opdracht al dan niet te laten slagen en dat is belangrijk als mol in deze proef, als hij gebraagd zou zijn deze proef die langer dan de helft van de aflevering duurt, te doen slagen met sensationele televisie tot gevolg. De makers willen ons misleiden door Robin hulpeloos in een kleine kooi te steken maar niets is minder waar wanneer hij in het bezit is van de sleutel die de opdracht al dan niet doet slagen. Die zeer kleine kooi moet een psychologische functie hebben voor de kijker.

Ik ga er dus in deze theorie vanuit dat de mol opdracht heeft gekregen de proef te doen slagen en voor spanning te zorgen.

De gebeurtenissen vallen me vooral op wanneer we zo'n 20 minuten ver in de proef zijn:

1) Hij zegt wat er op het bordje hangt ivm de snelheid van een luipaard maar ik denk niet (maar het is nog onzeker) dat dit voor hem leesbaar is. Hij zit aan de achterzijde ervan. Een foutje van de montage of een verspreking van Robin?

2) Hij vraagt Jolien hoeveel woorden ze nog nodig heeft. Hij probeert dit te weten te komen zodat hij ongeveer kan inschatten hoeveel tijd er nog rest voor het woordraadsel en dus het openen van de kooi met alle hulpmiddelen.

3) Terwijl in het begin van de proef iedereen op zoek gaat naar sleutels en sloten om de opdracht te ontleden laat Robin pas na 50 minuten weten dat er een ketting met sleutel aan zijn been hangt wanneer Bouba hem vraagt wat het plan bij hem is. Davey kijkt op en gaat kijken. Ik veronderstel daaruit dat zowel Bouba als Davey dit niet wisten. Jolien en Hans zijn al de ganse tijd bezig met het raadsel en de geitenmelkers zijn gefocussed op Lindsey. Waarom heeft hij dit niet gezegd aan het begin van de proef? (of, waarom wordt hij door de montage niet in beeld gebracht met zijn sleutel?). En nog: hij is de enige die een sleutel aan z'n been heeft, ze moeten hem dat hebben aangedaan wanneer hij "geblinddoekt" was en niet ervoor, anders had de rest dit geweten. Hij moet dit dus gevoeld hebben wanneer ze hem dit hebben aangedaan, waarom heeft hij dan zo lang gewacht om dit te zeggen, waarom niet direct zien wat ze aan je been hebben gehangen en dat aan de rest vertellen? Zeer eigenaardig.

4) Hij legt zo dus ook de verantwoordelijkheid bij Davey om het slot te checken. Dat Davey het slot bekijkt en duidelijk in de camera toont is "part of the scenario", straks wordt meer duidelijk daarover. Volgens mij is dit een tweede take van Davey met het slot want hij speelt het precies niet erg spontaan, ze willen duidelijk in beeld dat er een slot aan het hek hangt denk ik. Ik geef dus later aan waarom.

5) Bouba merkt op dat het dier niet echt is en dat hij gewoon even moet gaan kijken. Robin negeert dit en laat Davey kijken (hij weet dat Davey niet meer dan een staart zal kunnen zien, en ondertussen houdt hij Davey ook weg bij het woordraadsel).

6) Hij is zogezegd angstig om uit de kooi te komen. Davey "overtuigd" hem om dat toch te doen, dan maakt hij een hoop lawaai met de kooi, bengelt hij met die sleutel over de grond richting de deur en roept hij luidkeels naar Davey en uiteindelijk Hans vanuit het hok waar de luipaard zou zitten. Mocht daar een luipaard zitten en je bent er angstig voor dat er effectief iets zit, dan ga je toch niet zo'n triggers geven aan dat dier?

7) Uiteindelijk komt Hans tot daar en probeert die de sleutel in het slot. Zoals hier op het forum reeds aangehaald, waarom moet Hans dit doen? Als Hans met de sleutel bij het slot kan, dan kan Robin dat toch ook? Hij doet dit wss om de verantwoordelijkheid van het niet-merken dat het slot "open" is bij de anderen te leggen. Dit gebeurt ook met Davey, daarom was de take met Davey die het slot toont belangrijk, de makers willen natuurlijk dat we nadien dan mss toch ook Davey verdenken.

😎 Hij merkt dat zijn sleutel niet werkt op het slot van het hek, dus gaat hij terug in z'n kooi zitten? Raar, de zogezegde luipaard heeft nog niet gereageerd, is hij of de luipaard dan niet benieuwd wat daar nu eigenlijk zit? Dit kan hij toch snel nagaan door iets naar dat hok te gooien? Desnoods iets wat hij op de grond vindt, of z'n blinddoek?

9) De opmerking van Robin mbt de stok en de spiegel. Hij geeft duidelijk aanzetjes aan Jolien en Hans. Ik citeer de conversatie:
*Robin:"Je zou die spiegel kunnen aan die stok doen hé."
**Jolien en Hans: "Ja, en?"
***Robin: "En dan kun je ergens inkijken."
****Jolien: "Ah, keislim"

* Robin lijkt hen een tip te geven ivm de spiegel op de stok (de tijd dringt en mss waren Hans en Jolien tijd aan het verliezen omdat ze niet doorhadden waar de spiegel en stok voor dienden, lees: ik ga ervan uit dat ze hem gevraagd hebben de opdracht op een spannende manier te doen slagen). Hij geeft ze hiermee dus een eerste aanzet.
** De vraag van Jolien en Hans kan verklaren waarom hij die eerste aanzet moest geven > ze hadden het niet door.
***Het lijkt hier alsof Robin er een raadseltje van maakt voor hen. "Ergens", waarom zegt hij niet gewoon: "En dan kun je in dat hok kijken" of "En dan kun je kijken of daar een luipaard zit"
****Jolien zegt hier nog op "Keislim", doet dit iets met haar eventuele verdenking van Robin als mol aangezien ze er dan na de vragenlijst en eliminatie uit lag? Ze zal hem die dag helemaal niet verdacht hebben doordat hij "goed meewerkte in de opdracht en deze conversatie?"
...

Uiteindelijk ontdekken ze dat er een productiemedewerker in het hokje zit waarop Robin de kooi verlaat en tot bij het hek loopt.

Maar ik wantrouw de uitspraak van Gilles DC dat dat slot open zou zijn als zijnde een leugentje voor bestwil. Je merkt eerder in de proef dat zowel Davey als Hans toch wel bewegingen maken met het slot die ervoor zouden moeten zorgen dat één van hen merkt dat dat slot open is. Maar het U-vormige gedeelte blijft in vorm en houdt zijn positie tgv het onderste deel van het slot aan. Er is dus volgens mij wel iets met het slot gedaan om dat zo in positie te houden wanneer iemand het slot vastneemt. (Goed om weten: dit type slot wordt o.a. in het West Vlaamse dialect een molslot genoemd! En dit is het slot van het hok waarin -in mijn theorie- de mol zit!) Enige verklaring voor het slot die ik heb is dat er dmv een gemaakte kras op het slot -of het is wel doormidden maar terug vastgelijmd- de indruk voor de kijker wordt gewekt dat het slot open ZOU zijn want ze willen de kijker wss ook wel op het verkeerde been zetten. Maar volgens mij heeft de mol een extra sleutel, of de functie van het slot, of een manier om de lijm open te breken met de ketting, om het slot open te maken op een tijdstip/moment dat hij bepaalt > Robin. Op die manier kan hij ook de tijd bepalen waarop de deur geopend kan worden en dus wederom de tijd van de proef beïnvloeden om het zo al dan niet spannend te kunnen maken.

Daaropvolgend zie je een shot van Robin waarbij het slot al open is en de ketting al nagenoeg volledig weggehaald is van rond van het hek. Waarom wordt hier niet getoond HOE Robin het slot zelf openmaakt of dus gewoon opendraait aangezien het al de hele tijd "open" is? Hij doet dit volgens mij ook pas wanneer Jolien (die van zijn linkerzijde kwam) het hek voorbij is en niet kan zien hoe hij het slot losmaakt. De rest staat bij de gekke aap en Lindsey.

Dan doet Robin opnieuw waar hij goed in is, aanzetjes geven. Hij vraagt wat ze uit de koker met melk moeten krijgen en stelt dan de vraag: "Heb je geen koord met een visdraadje ofzoiets"? (Je kan ook zeggen heeft iemand nog een haakje en een stok?)
Waarop Jolien komt aangelopen met een haakje (raadsel: waar komt dit haakje vandaan? Heeft Boeba dit van de kraan getrokken? Kon hij er net bij?)
Mojo gaat z'n mobilhome in, en Robin maakt het nog even spannend met de ketting van het leeuwenhok om dan uiteindelijk zelf op de knop te duwen en dus alle verdachtmakingen ongedaan te maken.

De conclusie: Robin is een topacteur maar vooral de ...

Heel mooie analyse!

Enkele opmerkingen wel: Het kan toch wel degelijk zijn dat Robin gehoord heeft van de anderen wat er in zijn kooi zat. Deze screenshots zijn genomen voor de scene waarbij Robin aan Bouba zegt wat er in zijn kooi zit:


[ external image ]


[ external image ]


Het kan dus wel. Misschien had Bouba dit niet gehoord omdat hij op dat moment bezig was met de ''opstelling'' in zijn kot te analyseren?

- Het punt van de tweede take met Davey zie ik niet echt zitten. Als Davey daar een tweede take voor moet doen dan gaat er bij hem (en de andere kandidaten) wellicht een belletje rinkelen (zeker als het achteraf gewoon open blijkt te zijn en Robin dat ontdekt heeft).

- Het slot dat eigenlijk toch op slot was... Dat denk ik niet. Dat is echt volledig bedrog dan. Het kan wel zijn dat het een oud roestig slot was, wat misschien moeilijker open te krijgen was...

- Het feit dat we ook niet weten waar dat haakje op het einde vandaan komt... toont ook aan hoeveel er geknipt en geplakt is bij deze proef. We zullen veel niet gezien hebben....

De 2 meest verdachte feiten voor mij blijven

a) dat Robin het pas zo laat zegt dat er een sleutel aan zijn been zit

b) het hele kooigedraag en 'zogezegd' bang hebben van het beest gedrag (mooie voorbereiding daarvoor in de auto wanneer hij zegt dat hij bang heeft van apen)

🙂
Gebruikersavatar

Klaartje17 feb 2017, 00:33

 2245  Uma
Over dat hangslot dat blijkbaar gewoon open was, wil ik toch een opmerking maken uit eigen ervaring.

Ik heb vroeger ook wel eens aan zo'n hangslot zitten prutsen met een sleuteltje in de veronderstelling dat het op slot zat, dat was in mijn studententijd. Ik maar hannessen met dat sleuteltje in dat fietsslot en dat slot ging maar niet open. Bleek dat gewoon niet op slot te zitten! Het probleem met dat soort hangsloten is dat je soms niet merkt of ze nu dicht of open zijn: je kan die in een stand zetten dat het lijkt dat die op slot zijn, terwijl ze gewoon open zijn.

Niet zo heel verwonderlijk dus dat Hans en Davey dat niet merken. Waarmee weer eens bewezen is dat ik in mijn studententijd minstens even onhandig was als Hans en Davey. Of was ik toen aan het mollen?
Gebruikersavatar

ex-molinator17 feb 2017, 00:35

 3483  Uma
Klaartje schreef:Waarmee weer eens bewezen is dat ik in mijn studententijd minstens even onhandig was als Hans en Davey. Of was ik toen aan het mollen?
Ik gok op dat laatste 😉
Gebruikersavatar

Niffler17 feb 2017, 05:12

 62
@suspicious:

Ik denk niet dat GDC zou liegen tegen de kijker, ook niet om bestwil. Dat lijkt me niet overeen te komen met de programmamakers hun missie. Dus denk ik niet dat ze het slot hebben 'gefaked'. De mol heeft voorkennis van de proeven, maar ik heb geen weet van proeven uit het verleden die speciaal opgezet zijn met een groot voordeel specifiek voor de mol.

Een van de kandidaten is de mol, niet de programmamakers zelf... De mol moet zelf spitsvondig zijn op basis van de hem aangeleverde info..

Daarnaast geloof ik niet dat ze Robin (als die de mol is, en dat zou volgens mij zeker kunnen) gaan vragen de proef te doen slagen... het hele doel van de mol in het spel is de andere kandidaten van het geld weghouden.. Ik denk dat Robin de proef NET niet wou laten lukken, zodat hij wel kon bewijzen dat hij zijn best deed. Mijn vermoeden is dat hij de tijd onderschat heeft of niet langer kon wachten om niet te 'mollig' over te komen bij de medekandidaten...

Maar mijn voornaamste conclusie is dat veel mensen hier teveel mol-gedrag zien bij de programmamakers. De makers willen gewoon een interessant programma, maar zij gaan nu ook niet teveel de mol gaan bevoordelen, niet als ze daarvoor moeten liegen tegen kandidaten of kijkers... Dat is een taak die al weggelegd is voor de mol zelf..
Gebruikersavatar

Suspicious17 feb 2017, 08:09

 106
Komaan, zie je hoe Hans aan dat slot bengelt? Dat valt gewoon open als het dan niet op een of andere manier dicht is zelfs al is het roest.
Ik moet nog eens inzoomen maar het slot is volgens mij niet open geklikt, ik zie een breuk/opening een halve cm boven het klikgaatje (of hoe de fuck moet je het noemen). Of idd het slot is wel open maar dan is het op een of andere manier zo bewerkt dat het U-vormige gedeelte muurvast zit en niet beweegt wanneer eerst Davey en dan Hans het vastpakken.
Daar ben een paar 100 procenten zeker van. Dat de productie hier niet een beetje zou foefelen om er goede televisie mee te bereiken en het voor ons ook mysterieus te houden, ik zou niet weten waarom niet.

Maar het punt is ook vooral dat Robin dit ontdekt maar we het moment van zijn ontdekking maar half zien. Je zou kunnen zeggen de montage doet dit om ons aan het denken te zetten maar ik vind dat hij zich daarvoor en daarna al te verdacht gedroeg.

Of er daar met Davey nu echt een tweede take is genomen maakt ook niet zo heel erg veel uit (In een andere thread hier op het forum deelt Thibaud van vorig jaar mee dat dit wel gebeurt), ik wou er melding van maken dat zijn reactie toch erg onnatuurlijk over komt. Maar bon, is dan mss perceptie.
Gebruikersavatar

ex-molinator17 feb 2017, 08:45

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
Anderzijds: Who needs Batman if you've got Robin?
Hahaha deze had ik nog niet gezien.
pff ik sta echt niet scherp de laatste dagen. Toch ff goed moeten uitslapen of ik ga maandag van alles missen.
Gebruikersavatar

Taupie0217 feb 2017, 09:12

 53
Suspicious schreef:.... Of idd het slot is wel open maar dan is het op een of andere manier zo bewerkt dat het U-vormige gedeelte muurvast zit en niet beweegt wanneer eerst Davey en dan Hans het vastpakken.
...
Of er daar met Davey nu echt een tweede take is genomen maakt ook niet zo heel erg veel uit (In een andere thread hier op het forum deelt Thibaud van vorig jaar mee dat dit wel gebeurt), ik wou er melding van maken dat zijn reactie toch erg onnatuurlijk over komt. Maar bon, is dan mss perceptie.
Ik meen wel gezien te hebben dat als Hans morrelt met het sleuteltje, hij het slot net vasthoudt op de plaats waar dit open was om betere "grip" te hebben op het slot. Ik kan me dus nog inbeelden dat Hans het niet heeft gezien. Maar Davey keek naar dat slot (zonder dit vast te nemen) en op de vraag van Robin of dit open was zei hij quasi direct van niet. Dat vond ik wel verdacht. Bij het kijken op de vraag van Robin of dit open is, kan toch verwacht worden dat Davey ziet dat het slot niet dicht is, gelet op deze vraag van Robin ?

Het viel me ook op dat wanneer Robin foetert op de anderen dat het slot uiteindelijk open bleek te zijn, je Davey (vanuit de rechterkant in het beeld) op de achtergrond ziet voorbijkomen waarbij hij plots aan zijn oor krabt/komt : lichaamstaal van de Mol ?

Ik kan me echt niet voorstellen dat op zoiets cruciaals als Davey aan het slot een 2e take zou zijn genomen. Dit zou toch wel indruisen tegen de spirit van het programma.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9