Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Niffler20 feb 2017, 05:57

 62
Noptje schreef:...

Ok dus dan beginnen we de dag/opdracht, waar Gilles de Coster, de groep komt vertellen dat hij 3 mensen nodig heeft voor de koorproef. Stel nu dat de groep Robin kiest (want echt goeie zangers zitten er toch niet in die groep 😛 no offence) en ze blijven aandringen dat Robin hier echt een deel moet uitmaken van de koorgroep. Dan zit je toch met een gigantisch probleem als makers van het spel? De enige die het spel interessant kan maken, en de oplossing heeft om er voor te zorgen dat er leuke tv gemaakt wordt, zit dan plots niet in de groep...

Dus dan hebben de makers al die tijd, moeite en geld, gestopt in een proef die mega saai zal zijn voor ons kijkers. Want dat is wat ik hier lees, dat zonder de mol in die groep te hebben, de opdracht bijna onmogelijk is...
Ik vind het allemaal een beetje kort door de bocht 😛 maar goed, alle verschillende theorieën zorgen ervoor dat de speurtocht naar de mol zo interessant is 🙂
Dit is niet echt een argument voor of tegen Robin als mol... Datzelfde verhaal is geldig voor eender wie de mol is. Trouwens, waarom zou de productie de mol niet inlichten over beide proeven??
Gebruikersavatar

michaël.ameloot20 feb 2017, 09:45

 29
Thibaud Dedier schreef:En wat als Hans nu eens doorhad dat het slot los was maar Robin verdenkt en wil testen of die er over gaat piepen (vergeet niet dat het hoofddoel wel nog altijd de mol ontmaskeren is he en pas in tweede orde de proeven winnen...
Had ik nog nie aan gedacht. Inderdaad de niet-mol molt ook wel eens 😃
Gebruikersavatar

masterveecee20 feb 2017, 10:18

 3547  Sven
Thibaud Dedier schreef:En wat als Hans nu eens doorhad dat het slot los was maar Robin verdenkt en wil testen of die er over gaat piepen (vergeet niet dat het hoofddoel wel nog altijd de mol ontmaskeren is he en pas in tweede orde de proeven winnen...
Miljaar, nog niet bij stilgestaan, en daarom zitten wij hier gewoon achter de pc onze hersenen te pijnigen ipv daar in ZA te zijn [ external image ]
Gebruikersavatar

Addow20 feb 2017, 14:08

Molerator  377  Yens
Joepie, vanavond is het weer zover... tunnel uitschakelen en analyseren / decoderen 😃

Nog een subtiele vaststelling van tijdens de dierproef: De tijdsbeelden die we tussendoor te zien kregen, zijn er bij montage/post-productie tussengeplakt. In principe wil dat zeggen dat ze de kijker dus tijden hebben kunnen voorliegen. Maar de analisten (voorlopig) toch niet 😂 😂

Zullen we er maar vanuit gaan dat de gemonteerde tijden "waarheidsgetrouw" zijn?

De shot zelf is opgenomen op het moment dat Jolien en Hans met de 'spiegelstok' Robin aan het helpen waren. Je ziet duidelijk aan het voetenwerk (van Hans, Jolien, cameraploeg) dat het telkens dezelfde shot is.

[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

En controleert Robin dus toch even hoeveel tijd ze nog over hebben!?!

[ external image ]
Gebruikersavatar

ex-molinator20 feb 2017, 14:20

 3483  Uma
Ewel ..., dat van die tijdsindicatie is toch wel weer scherp gezien!
Gebruikersavatar

masterveecee20 feb 2017, 15:16

 3547  Sven
Ik had die beelden van die tijd ook al willen checken, maar dan naast mij neergelegd. goed gezien!
maar, dat wil ook zeggen dat ze ergens een kat kunnen inplakken natuurlijk ^^
Gebruikersavatar

masterveecee20 feb 2017, 16:30

 3547  Sven
ex-molinator schreef:Nu je dat zegt. Na de dierenproef - bij het koor.
En dat niemand dat eerder gezien heeft ??

[ external image ]
Onnozelaar 😛
(toch efkes gedubbelcheckt ze )
[ external image ]
Gebruikersavatar

Ravex21 feb 2017, 20:58

 6
Inderdaad, hoe wist hij opeens toen hij uitstapte dat het niet opslot was. En als je beetje logisch na denkt gaan ze geen levensgevaarlijk dier in Robin zijn hok zetten. Ik denk dat Robin gewoon tijd probeerde te rekken zodat hij geen hulp hoeft te doen bij de woordpuzzle. Wanneer hij toch buiten komt gaat hij direct naar buiten zodat hij kan zeggen dat de slot open was en zo andere mensen de schuld kan geven van dat hun niet gezien hebben dat het open was. Ook zei hij niets van de sleutel aan zijn voet tot dat iemand er over begon.
Gebruikersavatar

Frolva21 feb 2017, 22:47

 2204
Ravex schreef:Inderdaad, hoe wist hij opeens toen hij uitstapte dat het niet opslot was.
Dat leek mij heel verdacht, maar er is m.i. wel een verklaring mogelijk.

Op het begin van de proef is het absoluut niet duidelijk welke sleutels bij welke sloten passen. Als je dan een slot ziet ga je er van uit dat het op slot is en de sleutel zich elders bevindt.
Vanaf een bepaald ogenblik moet het duidelijk worden dat er meer sloten dan sleutels zijn, en dan is het niet ondenkbaar dat je een slot van naderbij gaat bekijken.
Gebruikersavatar

C-mol21 feb 2017, 22:56

 5
Frolva schreef:Dat leek mij heel verdacht, maar er is m.i. wel een verklaring mogelijk.

Op het begin van de proef is het absoluut niet duidelijk welke sleutels bij welke sloten passen. Als je dan een slot ziet ga je er van uit dat het op slot is en de sleutel zich elders bevindt.
Vanaf een bepaald ogenblik moet het duidelijk worden dat er meer sloten dan sleutels zijn, en dan is het niet ondenkbaar dat je een slot van naderbij gaat bekijken.
Mijn eerste, instinctieve, reactie is toch om altijd het slot te 'bewegen' (trekken, draaien, etc..). Zie het als een oerinstinct om niet opgesloten te willen zitten. Dergelijke slotje dat niet vast is heeft niet veel nodig om duidelijk te maken dat het los is. Eenmaal er even een beetje aan draaien, of iets dergelijk, laat sowieso merken dat het open is.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9