Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

ex-molinator15 feb 2017, 17:46

 3483  Uma
sdr-dnr schreef:Maar het is toch raar dat, als Robin de Mol zou zijn, uberhaupt probeert die grote of kleine kooi uit te geraken? Dan hou je u toch gewoon van den domme of laat je iemand anders dat ontdekken? Of redeneert men dan dat hij zichzelf bevrijdt om actiever te kunnen saboteren? Dat is dan toch niet zo goed gelukt 😃
Ik vind het helemaal niet raar. Het maakt leuke televisie. Er zullen heus kijkers in de overtuiging geweest zijn dat er een echt jachtluipaard in de kooi was en dan zullen er geroepen hebben : Nee, nee niet doen jong.
Plus dat als hij in de kooi blijft , de scene met het vrijlaten van het lammetje dan niet door gaat, en de leeuw niet in het hok kruipt.
Net als Gilles met de pizza-opdracht (vorig jaar dus) zou de mol moeten zorgen dat de opdracht televisie-gewijs het doel bereikt.
Gebruikersavatar

Mola Lisa16 feb 2017, 10:25

 328  Uma
Ben geen dierenkenner maar zag wel onmiddellijk dat dat geen staart van een luipaard was. Trouwens, welk roofdier gaat in een hok met zijn kop tegen de achterwand liggen en zijn staart naar buiten ?

Dat niemand dit zag, ook Davey, Hans of Jolien niet, is toch wel vreemd te noemen. De anderen konden dit niet opmerken gezien hun positie.

Jammer dat Bouba door het productiehuis opgesloten werd en géén zicht had op wat er zich "buiten" afspeelde. Is mss zijn ondergang geweest ... Denk ook dat het productiehuis de verdeling niet zomaar gekozen heeft, maar welke strategie hier achter zat ???
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 12:46

 3547  Sven
tsjoep schreef:Ben geen dierenkenner maar zag wel onmiddellijk dat dat geen staart van een luipaard was. Trouwens, welk roofdier gaat in een hok met zijn kop tegen de achterwand liggen en zijn staart naar buiten ?
Had ik ook opgemerkt tijdens het zien van de aflevering.
Ik dacht eerder dat het een maki zou zijn, echt of niet:
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen16 feb 2017, 12:52

 3423  Yens
masterveecee schreef:Had ik ook opgemerkt tijdens het zien van de aflevering.
Ik dacht eerder dat het een maki zou zijn, echt of niet:
Afbeelding
Inderdaad, moest ik ook aan denken toen ik de staart zag. Een jachtluipaard zou nooit in dat hok zijn blijven zitten maar een maki volgens mij ook niet... Volgens mij was Robin er al heel snel van overtuigd dat er geen wild dier in het hok zat.
Gebruikersavatar

Ric16 feb 2017, 16:12

 67  Philippe
kim.baudart schreef:Dit is een luipaardstaart:
[ external image ]

(en ja, dat is mijn hand 🙂 )
dit is een jachtluipaard en geen luipaard
een luipaard heeft andere stippen ( met bruin in het midden)

Het snelste landdier ter wereld is wel deze, het jachtluipaard
en het was weldegelijk de juiste staart:
[ external image ]
Gebruikersavatar

ex-molinator16 feb 2017, 16:30

 3483  Uma
Ric schreef:...
Het snelste landdier ter wereld is wel deze, het jachtluipaard
de jachtluipaard, niet het 😛
Gebruikersavatar

shana16 feb 2017, 16:33

 8
Robin had ook de sleutel naar de kooi van de leeuw om op de knop te drukken. Hij treuzelde wel even vond ik, precies om wat tijd te rekken. Het leek alsof hij eerst het slot niet open kreeg. Pas toen Davey bij hem kwam, ging het ineens open. Dat is toch wat mij opviel en vind dit echt verdacht..
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 16:50

 3547  Sven
😂 @ die foto van Robin
Hij lacht toch groen ze
Gebruikersavatar

billie.holiday16 feb 2017, 18:17

 462  Bert
Hij moest wel wachten tot die leeuw in die kooi zat, daarom treuzelde hij volgens mij.
Gebruikersavatar

ex-molinator16 feb 2017, 18:20

 3483  Uma
billie.holiday schreef:Hij moest wel wachten tot die leeuw in die kooi zat, daarom treuzelde hij volgens mij.
Het zag er wel een lief beest uit maar ik denk wel dat ik ook zou gewacht hebben, en niet alleen tot die leeuw in de kooi zat, maar die kooi moet dan ook nog stevig op slot. :!:
Gebruikersavatar

Suspicious16 feb 2017, 22:16

 106
Allez hup, ik deel mijn theorie van gisteren... 🙂

Ik bleef Robin een rare kwiet vinden dus heb ik zijn gedrag en uitspraken gevolgd bij het opnieuw bekijken van de dierenproef gisteren. Robin heeft volgens mij de controle over de hele proef. Hij heeft letterlijk en figuurlijk de "key" in handen om de opdracht al dan niet te laten slagen en dat is belangrijk als mol in deze proef, als hij gebraagd zou zijn deze proef die langer dan de helft van de aflevering duurt, te doen slagen met sensationele televisie tot gevolg. De makers willen ons misleiden door Robin hulpeloos in een kleine kooi te steken maar niets is minder waar wanneer hij in het bezit is van de sleutel die de opdracht al dan niet doet slagen. Die zeer kleine kooi moet een psychologische functie hebben voor de kijker.

Ik ga er dus in deze theorie vanuit dat de mol opdracht heeft gekregen de proef te doen slagen en voor spanning te zorgen.

De gebeurtenissen vallen me vooral op wanneer we zo'n 20 minuten ver in de proef zijn:

1) Hij zegt wat er op het bordje hangt ivm de snelheid van een luipaard maar ik denk niet (maar het is nog onzeker) dat dit voor hem leesbaar is. Hij zit aan de achterzijde ervan. Een foutje van de montage of een verspreking van Robin?

2) Hij vraagt Jolien hoeveel woorden ze nog nodig heeft. Hij probeert dit te weten te komen zodat hij ongeveer kan inschatten hoeveel tijd er nog rest voor het woordraadsel en dus het openen van de kooi met alle hulpmiddelen.

3) Terwijl in het begin van de proef iedereen op zoek gaat naar sleutels en sloten om de opdracht te ontleden laat Robin pas na 50 minuten weten dat er een ketting met sleutel aan zijn been hangt wanneer Bouba hem vraagt wat het plan bij hem is. Davey kijkt op en gaat kijken. Ik veronderstel daaruit dat zowel Bouba als Davey dit niet wisten. Jolien en Hans zijn al de ganse tijd bezig met het raadsel en de geitenmelkers zijn gefocussed op Lindsey. Waarom heeft hij dit niet gezegd aan het begin van de proef? (of, waarom wordt hij door de montage niet in beeld gebracht met zijn sleutel?). En nog: hij is de enige die een sleutel aan z'n been heeft, ze moeten hem dat hebben aangedaan wanneer hij "geblinddoekt" was en niet ervoor, anders had de rest dit geweten. Hij moet dit dus gevoeld hebben wanneer ze hem dit hebben aangedaan, waarom heeft hij dan zo lang gewacht om dit te zeggen, waarom niet direct zien wat ze aan je been hebben gehangen en dat aan de rest vertellen? Zeer eigenaardig.

4) Hij legt zo dus ook de verantwoordelijkheid bij Davey om het slot te checken. Dat Davey het slot bekijkt en duidelijk in de camera toont is "part of the scenario", straks wordt meer duidelijk daarover. Volgens mij is dit een tweede take van Davey met het slot want hij speelt het precies niet erg spontaan, ze willen duidelijk in beeld dat er een slot aan het hek hangt denk ik. Ik geef dus later aan waarom.

5) Bouba merkt op dat het dier niet echt is en dat hij gewoon even moet gaan kijken. Robin negeert dit en laat Davey kijken (hij weet dat Davey niet meer dan een staart zal kunnen zien, en ondertussen houdt hij Davey ook weg bij het woordraadsel).

6) Hij is zogezegd angstig om uit de kooi te komen. Davey "overtuigd" hem om dat toch te doen, dan maakt hij een hoop lawaai met de kooi, bengelt hij met die sleutel over de grond richting de deur en roept hij luidkeels naar Davey en uiteindelijk Hans vanuit het hok waar de luipaard zou zitten. Mocht daar een luipaard zitten en je bent er angstig voor dat er effectief iets zit, dan ga je toch niet zo'n triggers geven aan dat dier?

7) Uiteindelijk komt Hans tot daar en probeert die de sleutel in het slot. Zoals hier op het forum reeds aangehaald, waarom moet Hans dit doen? Als Hans met de sleutel bij het slot kan, dan kan Robin dat toch ook? Hij doet dit wss om de verantwoordelijkheid van het niet-merken dat het slot "open" is bij de anderen te leggen. Dit gebeurt ook met Davey, daarom was de take met Davey die het slot toont belangrijk, de makers willen natuurlijk dat we nadien dan mss toch ook Davey verdenken.

😎 Hij merkt dat zijn sleutel niet werkt op het slot van het hek, dus gaat hij terug in z'n kooi zitten? Raar, de zogezegde luipaard heeft nog niet gereageerd, is hij of de luipaard dan niet benieuwd wat daar nu eigenlijk zit? Dit kan hij toch snel nagaan door iets naar dat hok te gooien? Desnoods iets wat hij op de grond vindt, of z'n blinddoek?

9) De opmerking van Robin mbt de stok en de spiegel. Hij geeft duidelijk aanzetjes aan Jolien en Hans. Ik citeer de conversatie:
*Robin:"Je zou die spiegel kunnen aan die stok doen hé."
**Jolien en Hans: "Ja, en?"
***Robin: "En dan kun je ergens inkijken."
****Jolien: "Ah, keislim"

* Robin lijkt hen een tip te geven ivm de spiegel op de stok (de tijd dringt en mss waren Hans en Jolien tijd aan het verliezen omdat ze niet doorhadden waar de spiegel en stok voor dienden, lees: ik ga ervan uit dat ze hem gevraagd hebben de opdracht op een spannende manier te doen slagen). Hij geeft ze hiermee dus een eerste aanzet.
** De vraag van Jolien en Hans kan verklaren waarom hij die eerste aanzet moest geven > ze hadden het niet door.
***Het lijkt hier alsof Robin er een raadseltje van maakt voor hen. "Ergens", waarom zegt hij niet gewoon: "En dan kun je in dat hok kijken" of "En dan kun je kijken of daar een luipaard zit"
****Jolien zegt hier nog op "Keislim", doet dit iets met haar eventuele verdenking van Robin als mol aangezien ze er dan na de vragenlijst en eliminatie uit lag? Ze zal hem die dag helemaal niet verdacht hebben doordat hij "goed meewerkte in de opdracht en deze conversatie?"
...

Uiteindelijk ontdekken ze dat er een productiemedewerker in het hokje zit waarop Robin de kooi verlaat en tot bij het hek loopt.

Maar ik wantrouw de uitspraak van Gilles DC dat dat slot open zou zijn als zijnde een leugentje voor bestwil. Je merkt eerder in de proef dat zowel Davey als Hans toch wel bewegingen maken met het slot die ervoor zouden moeten zorgen dat één van hen merkt dat dat slot open is. Maar het U-vormige gedeelte blijft in vorm en houdt zijn positie tgv het onderste deel van het slot aan. Er is dus volgens mij wel iets met het slot gedaan om dat zo in positie te houden wanneer iemand het slot vastneemt. (Goed om weten: dit type slot wordt o.a. in het West Vlaamse dialect een molslot genoemd! En dit is het slot van het hok waarin -in mijn theorie- de mol zit!) Enige verklaring voor het slot die ik heb is dat er dmv een gemaakte kras op het slot -of het is wel doormidden maar terug vastgelijmd- de indruk voor de kijker wordt gewekt dat het slot open ZOU zijn want ze willen de kijker wss ook wel op het verkeerde been zetten. Maar volgens mij heeft de mol een extra sleutel, of de functie van het slot, of een manier om de lijm open te breken met de ketting, om het slot open te maken op een tijdstip/moment dat hij bepaalt > Robin. Op die manier kan hij ook de tijd bepalen waarop de deur geopend kan worden en dus wederom de tijd van de proef beïnvloeden om het zo al dan niet spannend te kunnen maken.

Daaropvolgend zie je een shot van Robin waarbij het slot al open is en de ketting al nagenoeg volledig weggehaald is van rond van het hek. Waarom wordt hier niet getoond HOE Robin het slot zelf openmaakt of dus gewoon opendraait aangezien het al de hele tijd "open" is? Hij doet dit volgens mij ook pas wanneer Jolien (die van zijn linkerzijde kwam) het hek voorbij is en niet kan zien hoe hij het slot losmaakt. De rest staat bij de gekke aap en Lindsey.

Dan doet Robin opnieuw waar hij goed in is, aanzetjes geven. Hij vraagt wat ze uit de koker met melk moeten krijgen en stelt dan de vraag: "Heb je geen koord met een visdraadje ofzoiets"? (Je kan ook zeggen heeft iemand nog een haakje en een stok?)
Waarop Jolien komt aangelopen met een haakje (raadsel: waar komt dit haakje vandaan? Heeft Boeba dit van de kraan getrokken? Kon hij er net bij?)
Mojo gaat z'n mobilhome in, en Robin maakt het nog even spannend met de ketting van het leeuwenhok om dan uiteindelijk zelf op de knop te duwen en dus alle verdachtmakingen ongedaan te maken.

De conclusie: Robin is een topacteur maar vooral de ...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9