Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Social14 feb 2017, 01:29

 353  Uma
Noptje schreef:De kandidaten waren zich op dat moment nog niet bewust dat er geen echt dier in die kooi zat? Het enige wat ze zagen was een staart die af en toe bewoog. Dus als je het niet zeker bent, is het misschien wel veiliger om terug in je kooi te kruipen.
Maar net als de reactie hierboven zou ik ook wel aangenomen hebben dat er geen gevaarlijk dier in de kooi zat, aangezien je gewoon zomaar uit je kooi kon kruipen, en dat risico gaan ze nu toch echt niet nemen.
Ja, dat dacht ik er ook van. Alsof ze daar ECHT een gevaarlijk dier zouden bijsteken. NOT. Misschien spinnen of slangen of iets anders harmless, maar alvast geen luipaard 😂
Gebruikersavatar

ex-molinator14 feb 2017, 01:38

 3483  Uma
Social schreef:... Misschien spinnen of slangen of iets anders harmless,...
euh, dit is een grapje veronderstel ik: spinnen tot daar aan toe, maar slangen ??? ooit eens oog in oog gestaan met een black mamba (of een van de ±30 andere levensgevaarlijke slangen)?
Gebruikersavatar

Moliarty14 feb 2017, 02:32

 5
ex-molinator schreef:euh, dit is een grapje veronderstel ik: spinnen tot daar aan toe, maar slangen ??? ooit eens oog in oog gestaan met een black mamba (of een van de ±30 andere levensgevaarlijke slangen)?
Ringslangetjes.
Gebruikersavatar

beagle14 feb 2017, 09:22

 77
michaël.ameloot schreef:Niemand anders die het ook verdacht vond hoe Robin zich gedraagde tijdens de dierenproef? Opeens stapt hij zonder veel aarzelen uit zijn kooi om dan te beseffen dat de sleutel niet past om dan doodleuk terug te kruipen voor nog een halfuur in zijn kooi. Om erna dan toch nog even aan het slotje te rammelen die dan niet eens gesloten was.
Het ganse Robin-in-de-kooi verhaal was verdacht voor mij.

1. Om iemand geblinddoekt in zo'n klein kooitje te manoevreren moet die persoon heel goed meewerken.
2. Als kandidaat zou ik ervan uit gaan dat de productie mij echt niet bij een echte jachtluipaard zet in zulk een kleine kooi waar je je zelfs niet kan terugtrekken mocht dat beest effe langskomen.
3. Als ik dan toch zou denken dat het over een echt beest gaat, zou ik veeeeel minder lawaai maken....
4. Waarom zo lang wachten om te zeggen dat er een sleutel aan je been hangt. Davey's "Wat?" reactie leek me niet gespeeld.
5. Waarom de "werkende" kandidaten voortdurend overbulderen, afleiden en naar je kooi laten komen ipv hen zoeel mogelijk in hun concentratie te laten?
6. Waarom zo laat proberen of je uit je kleine kooi kan?
7. Als je jezelf dan toch dapper maakt en in de "luipaardkooi" gaat rondlopen zo hard mogelijk DAvey Davey roepen ipv stil naar de deur te rennen?
8. De ketting aan zijn been leek lang genoeg om zelf de sleutel in het slot proberen te steken. Heeft hij zelfs niet geprobeerd.
9. Robin heeft zelf de kans om te zien dat het slot open is
10. Het bliksmensnel linken van de spiegel met stok als middel om te zien of de staart écht aan een levensgevaarlijk beest hangt en aldus zorgen voor heel veel tijdverlies
11. En dan plots "handen" zien? Mij dunkt dat dat wel heel gedetailleerd is in zo'n klein spiegeltje, terwijl kleuren die net tot een gevlekte jachtluipaard een meer voor de hand liggende mogelijkheid zijn...
12. Het bulderen om iedereen te intimideren en verdacht te maken wordt er vingerdik opgelegd
13. Ja, hij brengt de oplossing aan voor de hengelstok, maar dat houdt hem uit de wind van verdenking.
14. De mol kan tactisch kiezen om geld te verdienen. Zeker als hij weet dat in de komende afleveringen eventueel opdrachten komen waarmee hij het eerder verdiende geld terug kan "wegspelen"
15. Gilles was de "sympathieke, meevoelende" mol. Waarom nu niet een super irritante mol die gans Vlaanderen zo snel mogelijk wil zien verdwijnen maar toch in het spel blijft?

Alles wat we te zien krijgen is natuurlijk montage maar in deze proef schoot voor mij Robin toch wel de hoofdjachtluipaard af inzake de zaken niet vooruit helpen.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 feb 2017, 09:53

 3483  Uma
beagle schreef:...
- 15 realistische inschattingen
...
Duidelijke (objectieve) opsomming.

[ external image ]
Gebruikersavatar

Ric14 feb 2017, 09:58

 67  Philippe
Kan volgens mij de mol niet zijn, nadat hij ( als enige) op het idee kwam om de sleutel uit die koker te halen met een vishaak in plaats van met melk.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 feb 2017, 10:08

 3483  Uma
Ric schreef:Kan volgens mij de mol niet zijn, nadat hij ( als enige) op het idee kwam om de sleutel uit die koker te halen met een vishaak in plaats van met melk.
Klopt, maar ik heb wel de bedenking dat er op dat moment echt niet veel tijd meer was, en dat de mol misschien een verkeerde inschatting gemaakt heeft, m.a.w. dat hij dacht: "het lukt toch niet meer in de resterende tijd".

Dat is juist het leuke van heel die mol-affaire: pro en contra argumenten voor alles en nog wat;
Resultaat >>> nog meer twijfel 😲
Gebruikersavatar

rob.reynders14 feb 2017, 11:26

 13
+1 voor die 15 opsommingen, had ik ook al aangedacht. Die kooi was echt niet veilig met een echt jachtluipaard. Robin geeft de oplossing met het vishaakje, maar hij helpt de puzzelaars toch ook wel door hen te laten zoeken naar enkel de beginletter. Los van het feit dat hij helpt op een gigantisch irritante manier.
Gebruikersavatar

OrthoMol14 feb 2017, 11:55

 219
Noptje schreef:De kandidaten waren zich op dat moment nog niet bewust dat er geen echt dier in die kooi zat? Het enige wat ze zagen was een staart die af en toe bewoog. Dus als je het niet zeker bent, is het misschien wel veiliger om terug in je kooi te kruipen.
Maar net als de reactie hierboven zou ik ook wel aangenomen hebben dat er geen gevaarlijk dier in de kooi zat, aangezien je gewoon zomaar uit je kooi kon kruipen, en dat risico gaan ze nu toch echt niet nemen.
Elk mens wat met gezond verstand redeneert is zich maar al te bewust van het feit dat er met die proef in die bewuste kooi geen roofdier in levenden lijve aan te pas komt, stel je da voor :roll: De Mol is geen 'death race' hè. Een roofdier is en blijft een dier met een oerinstinct, dat heeft zich al voldoende bewezen. Zoals gezegd, het is en blijft een tv programma en dus worden bepaalde zaken opgelegd ad kandidaten wat me al meermaals duidelijk is opgevallen. Sommigen onder hen zijn gewoon beter in rolspelen en inlevingsvermogen te ensceneren/overbrengen naar de kijkers toe.
Gebruikersavatar

jan-willem.carpentier14 feb 2017, 12:09

 35
Ik verdenk Robin persoonlijk niet, maar moet toegeven dat hij licht verdacht uit de dierproef komt (de 15 opgesomde punten en zo).

Maar contra:
- zoals gezegd heeft hij opgemerkt om het sleuteltje uit de koker te vissen. Als hij de Mol was zou dit ideaal geweest zijn om gewoon nog 30 seconden langer te hebben gewacht. Mogelijks inschattingsfout van een Mol (dat het niet meer zou lukken) maar Robin gaat zelf op tijd op knop drukken...

- over het blijven zitten in de kooi: hij is wel - met alle respect - een beetje een emotionele, bange mens ("nen blèter"). Bang in het donker, wenen bij een koor, hartje op zijn tong. Dan kan ik begrijpen dat je onder stress denkt dat er een reden is dat je in een kooi zit. Nu niet bepaald een jachtluipaard, maar eender welk dier waar hij bang voor zou zijn.

- met bovenstaande leg ik ook uit waarom hij niet gezien heeft dat het hangslot open was: hij zocht een ontsnappingsweg en werd geconfronteerd met een slot (dat anderen al bekeken hadden). In zijn paniek liet hij het snel voor wat het is en ging hij terug naar zijn kooi.

Kortom: het is m.i. gewoon iemand die weinig zelfbeheersing heeft, maar die wel voor het spel wil gaan. Stress uit zich dus onmiddellijk in bitsig doen naar anderen en dergelijke meer. Vgl. met Cathy van vorig jaar, maar dan dat Cathy niet zo bang was 🙂.

Again: ik wil die mens niet aanvallen. Zal vast een sympathieke man zijn in het normale leven.
Gebruikersavatar

OrthoMol14 feb 2017, 13:09

 219
jan-willem.carpentier schreef:Ik verdenk Robin persoonlijk niet, maar moet toegeven dat hij licht verdacht uit de dierproef komt (de 15 opgesomde punten en zo).

Maar contra:
- zoals gezegd heeft hij opgemerkt om het sleuteltje uit de koker te vissen. Als hij de Mol was zou dit ideaal geweest zijn om gewoon nog 30 seconden langer te hebben gewacht. Mogelijks inschattingsfout van een Mol (dat het niet meer zou lukken) maar Robin gaat zelf op tijd op knop drukken...

- over het blijven zitten in de kooi: hij is wel - met alle respect - een beetje een emotionele, bange mens ("nen blèter"). Bang in het donker, wenen bij een koor, hartje op zijn tong. Dan kan ik begrijpen dat je onder stress denkt dat er een reden is dat je in een kooi zit. Nu niet bepaald een jachtluipaard, maar eender welk dier waar hij bang voor zou zijn.
Mensen die hun emoties in het openbaar makkelijk tonen zijn vaak mensen met voeling, wat maakt dat ze vaak situaties redelijk goed kunnen inschatten en als voorzorg daar op inspelen - hetzij door protectionisme, hetzij door impulsiviteit. Daar is ook absoluut niks mis mee. Voor mij maakt het duidelijk dat de kandidaten elkaar al kenden van bij de selectieronden. Men laat zijn/haar emoties niet zomaar de vrije loop in het bijzijn van onbekenden, tenzij het echt comfortabel zou aanvoelen. Een andere visie is dat Robin een echt goeie speler is, wat nog zal moeten blijken uit de volgende afleveringen. Het blijft vissen ih donker vermits wij als kijker analysten maar kunnen voortgaan op de scherp ingestelde tijd van samenraapsels binnen één aflevering. Toch worden de verschillende kandidaten nu pas duidelijk in beeld gebracht en proberen wij ons ad hand hiervan een beeld te vormen. Het zijn de monteurs die beslissen hoe ze een personage in beeld gaan brengen, dus dat kan alle kanten op en het is aan ons om ons niet om de tuin te laten leiden hierdoor. Robin staat voor een roodborstje, mssn moeten we ns de gangen van deze 'vreemde' vogel doorlichten 😃


- met bovenstaande leg ik ook uit waarom hij niet gezien heeft dat het hangslot open was: hij zocht een ontsnappingsweg en werd geconfronteerd met een slot (dat anderen al bekeken hadden). In zijn paniek liet hij het snel voor wat het is en ging hij terug naar zijn kooi.

Kortom: het is m.i. gewoon iemand die weinig zelfbeheersing heeft, maar die wel voor het spel wil gaan. Stress uit zich dus onmiddellijk in bitsig doen naar anderen en dergelijke meer. Vgl. met Cathy van vorig jaar, maar dan dat Cathy niet zo bang was 🙂.

Again: ik wil die mens niet aanvallen. Zal vast een sympathieke man zijn in het normale leven.
Gebruikersavatar

Woestijnmol14 feb 2017, 17:38

Forum veteraan  222
heb dit ergens anders gepost, maar denk dat dit hier ook past:

Ik vergelijk deze opdracht een beetje met de pizza-proef van vorig jaar. Er wordt een heel mooie opdracht voorbereid, maar als ze er niet achterkomen om de pizzakoerier te achtervolgen dan komt er niks van die hele opdracht in huis en dan was al het voorbereide werk voor niks en is er dus ook geen goede televisie gemaakt. Toevallig zal Gilles (de mol) daar en heeft hij ervoor gezorgd dat de proef uiteindelijk toch bijna is gelukt.
Ik denk niet dat Robin de mol is, maar misschien is dit een theorie dat hem wel verdacht kan maken. Misschien kreeg hij op voorhand van de productie de opdracht om ervoor te zorgen dat als de rest van de kandidaten aan het knoeien zijn met deze opdracht (sleutels, codes, lange haak, sloten, etc... )en de opdracht in de verste verte niet kunnen oplossen dat hij ze dan ter hulp schiet, zodat hij zich ten eerste niet verdacht maakt, en ten tweede dat de opdracht toch wordt uitgevoerd en voor goede tv zorgt. Maar misschien heeft hij zich misrekend en is alles net te snel gegaan aan het einde waardoor de opdracht net geslaagd is, ipv net mislukt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9