Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

michaël.ameloot17 feb 2017, 11:11

 29
Het ligt er toch allemaal zo dik op zijn gedrag en zaken die hij doet? Dat ik me er precies niet in wil laten meegaan. Het ligt zo voor de hand...

De eerste seizoenen heb ik niet gezien maar vorig jaar was dit toch veel subtieler van Gilles? Ik kan er niet bij dat Robin dit zo opvallend allemaal zou opvoeren voor het oog van de camera. Hij doet inderdaad verdacht maar kan het niet zijn dat hij gewoon een rolletje speelt als "fake mol" om de andere hun reacties te zien/op verkeerde spoor te zetten.
Gebruikersavatar

yoeri.vanvaerenberghe17 feb 2017, 11:37

 11
Als we er nu vanuit gaan dat Davey of Hans het slot wel "toevallig" had geopend, dan had Robin volgens mij het spel niet meer onder controle.
Robin kon onmogelijk geweten hebben dat niemand het open slot niet zou opmerken (sorry voor mijn dubbele negatie). Volgens mij is Robin altijd zo gefocust op het gedrag van de anderen, om zo zelf de mol te kunnen ontmaskeren, dat hij het slot rond zijn eigen been niet heeft gezien.
Gebruikersavatar

joachim.morrens17 feb 2017, 12:22

 200  Yens
Ik denk dat we met een groeiende groep zijn die hier Robin duidelijk het sterkst verdenken... Sommigen zijn zelfs bijna zeker.

Maar het grappige is dat als je de polls bekijkt op Facebook en zelfs op deze site dat Robin nooit bij de eerste 4 staat. De meeste van mijn kennissen die het programma op een minder fanatieke manier volgen komen ook nooit bij Robin uit als mol. Dus misschien was het toch niet zo duidelijk? 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator17 feb 2017, 13:26

 3483  Uma
joachim.morrens schreef:Ik denk dat we met een groeiende groep zijn die hier Robin duidelijk het sterkst verdenken... Sommigen zijn zelfs bijna zeker.

Maar het grappige is dat als je de polls bekijkt op Facebook en zelfs op deze site dat Robin nooit bij de eerste 4 staat. De meeste van mijn kennissen die het programma op een minder fanatieke manier volgen komen ook nooit bij Robin uit als mol. Dus misschien was het toch niet zo duidelijk? 😉
Niets is duidelijk.
Maar ik snap Suspicious wel, het was en blijft een scherpe observatie en na zijn bericht had ik door waarom Robin z'n gezegde blijven hangen was. En mijn eerste reactie was toen ook: Damn, het spel is uit. Maar mijn tweede reactie was: OW!!! Danger! tunnelvisie. En dan ben ik op zoek gegaan naar objectieve feiten die aantonen dat het geen bewijs is (en anderen zijn ook objectief gebleven en waren mij voor).
Persoonlijk denk ik dat er heel veel zijn die toen ze de melding van Suspicious zagen, ook meteen het idee hadden: nu al ontmaskerd?

Om daarmee te zeggen dat Robin de mol niet is, is zeker een stap te ver. Het is gewoon één van die zaken die hem kunnen aanwijzen als mol, en DeMol zou DeMol niet zijn zonder de vele andere (al dan niet) hints die naar andere kandidaten wijzen.
Gebruikersavatar

Woestijnmol17 feb 2017, 13:33

Forum veteraan  222
ex-molinator schreef:Niets is duidelijk.
Maar ik snap Suspicious wel, het was en blijft een scherpe observatie en na zijn bericht had ik door waarom Robin z'n gezegde blijven hangen was. En mijn eerste reactie was toen ook: Damn, het spel is uit. Maar mijn tweede reactie was: OW!!! Danger! tunnelvisie. En dan ben ik op zoek gegaan naar objectieve feiten die aantonen dat het geen bewijs is (en anderen zijn ook objectief gebleven en waren mij voor).
Persoonlijk denk ik dat er heel veel zijn die toen ze de melding van Suspicious zagen, ook meteen het idee hadden: nu al ontmaskerd?

Om daarmee te zeggen dat Robin de mol niet is, is zeker een stap te ver. Het is gewoon één van die zaken die hem kunnen aanwijzen als mol, en DeMol zou DeMol niet zijn zonder de vele andere (al dan niet) hints die naar andere kandidaten wijzen.
ik vind dit geen hint van de makers die naar de kandidaten verwijzen. Ik vind deze denkpiste een logische denkpiste als je jezelf in het hoofd van de makers zet + precedenten uit het verleden meeneemt (Hugo in seizoen 2 hotelopdracht, Gilles vorig seizoen pizzaopdracht). Uiteindelijk kan je toch niet anders dan vaststellen dat de makers ervoor willen zorgen dat al hun werk dat ze hierin hebben gestoken om goede tv te maken eruit moet komen. Als dat niet kan doordat de kandidaten teveel aan het rommelen zijn, dan moet de mol wel ter hulp schieten.

Dat is de denkpiste die suspicious (en ikzelf) proberen naar buiten te brengen en heeft niks met hints te maken. Als blijkt dat Robin inderdaad de mol is, dan vrees ik dat dit format (van het programma) niet meer zal werken volgend seizoen omdat we altijd met deze piste gaan rekeninghouden om de mol te vinden.
Gebruikersavatar

Taupie0217 feb 2017, 13:36

 53
Er zijn toch ook vele punten die tegen Robin pleiten als mol in die proef. Naast alle reeds aangehaalde elementen, denk ik bvb aan het feit dat hij toch ook tamelijk onmiddellijk in die dierenproef iets zei in de genre van "hé, ik zit hier ook nog hé" wat hij toch ook zeker niet zou doen als hij de Mol was.

Op het einde was hij uit de kooi en kon hij dus op de klok zien hoeveel tijd er nog restte. Hij had de proef makkelijk alsnog kunnen laten mislukken door vb over zijn voeten te struikelen en dus te vallen, net voor het drukken op de knop en gezien er maar 36 seconden overbleven, was de kans klein dat iemand anders nog had kunnen drukken. En dan was vanuit televisie oogpunt de proef even spectaculair gebleven maar toch geen geld in de pot.
Gebruikersavatar

masterveecee17 feb 2017, 13:39

 3547  Sven
Wete wat e, allemaal hier, ewel, we zullen het zien binnen een goeie maand of het zo was of niet! Nee? 😛
Dan pas kunnen we zeker zeggen of Suspicious het perfecte verslag heeft gemaakt van Robin zijn Mollengedrag 😉
Gebruikersavatar

joachim.morrens17 feb 2017, 13:41

 200  Yens
ex-molinator schreef:Niets is duidelijk.
Maar ik snap Suspicious wel, het was en blijft een scherpe observatie en na zijn bericht had ik door waarom Robin z'n gezegde blijven hangen was. En mijn eerste reactie was toen ook: Damn, het spel is uit. Maar mijn tweede reactie was: OW!!! Danger! tunnelvisie. En dan ben ik op zoek gegaan naar objectieve feiten die aantonen dat het geen bewijs is (en anderen zijn ook objectief gebleven en waren mij voor).
Persoonlijk denk ik dat er heel veel zijn die toen ze de melding van Suspicious zagen, ook meteen het idee hadden: nu al ontmaskerd?

Om daarmee te zeggen dat Robin de mol niet is, is zeker een stap te ver. Het is gewoon één van die zaken die hem kunnen aanwijzen als mol, en DeMol zou DeMol niet zijn zonder de vele andere (al dan niet) hints die naar andere kandidaten wijzen.
Wat bedoel je met Robin zijn gezegde? 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator17 feb 2017, 13:54

 3483  Uma
joachim.morrens schreef:Wat bedoel je met Robin zijn gezegde? 🙂
Het vermelden van wat op dat plakkaat geschreven stond (dat hij dus niet kon gelezen hebben).
Gebruikersavatar

Mola Lisa17 feb 2017, 15:51

 328  Uma
Wat mij ook opgevallen is en dit heb ik hier nog niet gelezen is dat als Robin naar de leeuwenkooi loopt hij zijn linkerhand gesloten houdt. In zijn rechter houdt hij het sleuteltje dat aan de ketting aan zijn voet hangt. Als hij vóór de deur staat zie je hem héél aandachtig naar de palm van zijn hand kijken. Als hij het slot opent vind ik ook dat hij die linkerhand op een vreemde manier gebruikt. Hij klopt af met zijn rechter en houdt van dan af de sleutel aan de ketting in zijn linker wat toch niet gemakkelijk stappen is vermits de ketting voorlangs loopt. Hij houdt zijn linkerhand ook wel héél stevig dicht.

Weet alleen niet welke verklaring ik daar kan aan geven en dus ook niet of het iets te betekenen heeft ... Iemand ?
Gebruikersavatar

Noptje17 feb 2017, 15:55

 181
Het sterkste feit om Robin niet te verdenken is dat hij gewoon al veel te veel geld verdient heeft, want zonder zijn enthousiasme bij de loopproef en de dierenproef (+ zijn motiveren/zitten zeuren op andere medespelers) zou de pot bijna zo goed als leeg zijn.

En uiteraard moet er goed televisie zijn, maar stel nu dat hij dus de mol is, en als enige ervoor kon zorgen dat de dierenproef slaagt, wat doen de makers dan als ze Robin echt en echt willen in de koorproef? Dan kan hij daar toch ook niet tegen in gaan, en zichzelf zo laten opvallen.

Ik schrijf hem zeker niet af als mogelijke mol, maar echt overtuigd ben ik niet door dit alles.
Roll on Monday!
Gebruikersavatar

Suspicious17 feb 2017, 16:03

 106
En uiteraard moet er goed televisie zijn, maar stel nu dat hij dus de mol is, en als enige ervoor kon zorgen dat de dierenproef slaagt, wat doen de makers dan als ze Robin echt en echt willen in de koorproef? Dan kan hij daar toch ook niet tegen in gaan, en zichzelf zo laten opvallen.
Ben niet goed mee wat je hiermee bedoeld?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9