Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Laleia15 feb 2017, 22:34

 306
Addow schreef:Maar nu moet je toch al best veel veronderstellingen bovenhalen om de beelden te ontkrachten.
Klopt, maar geen enkele onlogische volgens mij.

That's the beauty of the game!

We zijn maar zeker waar we op het goede spoor waren als de mol bekend is en zo moet het ook!
Gebruikersavatar

ex-molinator15 feb 2017, 22:46

 3483  Uma
Shit, daarnet vergeten te vermelden.
Qua observeren toch verdomd knap dat Addow die afwijkende oriëntatie van de inkeping gezien had (en bestudeerd heeft).
Tot nog toe de scherpste observatie die hier vermeld werd. (persoonlijk mening)
Gebruikersavatar

geertn44416 feb 2017, 01:03

 236
Ik ben ook nog niet echt overtuigd.
Ik denk dat Robin de doosjes omwisselt (het paar) omdat ze de volgorde nog net willen omwisselen op het einde.
Stel ze hebben twee groepen: groep [1] = goedkopere, groep [2] = duurdere en ze hebben beide groepen geordend van goedkoop naar duur:

[1] = 1-2 [2] = 3-4-5

Maar dan beslissen ze plots (of verplicht ?) om de finale reeks van duur naar goedkoop te ordenen.
Reeks 2 moet dan wisselen in 5-4-3 (maar dit zien we niet en is gecut)
Reeks 1 moet dan naar de rechterkant verhuizen en ook omgewisseld worden (en dit zien we dan net wel)

[2] = 5-4-3 [1] = 2-1

(opgelet: mijn rechter- en linkerkanten hier hebben niets met het filmpje te maken, maar juist ter illustratie)
En Robin draait een van de doosjes ook nog eens een kwartslag, maar dat doet er niet toe.Omdat er weer veel geknipt is weten we weer niet alles (zoals: hoe hebben Robin en Jolien de doosjes initieel geordend en hoe zijn ze op het laatst geordend ?)
Gebruikersavatar

Bonanza16 feb 2017, 08:23

 71
Allright, ik zit compleet in de Robin-tunnel momenteel!
Gebruikersavatar

Addow16 feb 2017, 08:58

Molerator  377  Yens
ex-molinator schreef:Ik heb dat ondertussen ook zeer aandachtig bekeken en had zelfs een heeeeeeeel lang bericht geschreven (grotendeels) toch met heel precieze observaties, en met aanduiding van wat we op elk cruciaal moment wel zeker weten en wat zeker niet. Op een bepaald moment heb ik mijn bericht toch moeten omgooien omdat er een paar beeldwissels zijn waarbij men (ook ik) te gemakkelijk een logisch vervolg zomaar aanneemt maar op een bepaald moment zag ik dat één van die "logische" aannames niet zomaar verdedigbaar was zonder andere veronderstellingen te maken, m.a.w. heel de redenering verlies bewijskracht. Specifiek gaat het over de (al of niet) verplaatsingen van de 2 doosjes met de goedkoopste diamanten.
Spijtig genoeg telefoontje gehad dat wat uitgelopen is en ik was uitgelogd en had het concept niet bewaard :evil: .
Damn u! Ik had vroeger (de tijd dat internetfora nog hip en cool waren) altijd de gewoonte bij (ellendig) lange topics om snel een CTRL-A'ke + CTRL-C'ke te doen in kladblok. Je wist maar nooit. Ik zou ook nooit een telefoon opnemen als ik aan het mollenjagen ben... j/k 😛 😛 😛 😛
ex-molinator schreef:Om het kort te houden.
😂
ex-molinator schreef:De enige verdachte actie die te zien is het omwisselen van 2 doosjes door Robin. Maar bij de beoordeling bleken de duurdere diamanten wel juist gerangschikt (niettegenstaande de oriëntatie ook daar gewijzigd was). De fout lag dus bij de 2 goedkoopste. Wanneer of waar het daar fout gelopen is, is niet te achterhalen. Feit is dat er 2x een verdraaiing gebeurd moet zijn om de oriëntatie met de inkeping te kunnen bereiken zonder verplaatsing, maar dan zou er een fout zijn zowel bij de goedkope als bij de duurdere diamanten
Het verdraaien van de doosjes (waardoor de inkeping aan een andere zijde is) is 1x zichtbaar, maar om de eindsituatie van de doosje te bereiken is er zeker en vast ook een verplaatsing geweest, die niet in beeld gebracht is.
Helemaal eens met die visie. Er is uiteraard gecut, en die momenten moeten we (ook ik) veronderstellingen maken. Hadden we maar al het beeldmateriaal 🙂 Maar ik kan me nog goed herinneren dat de ALLEREERSTE veronderstelling die we maakten, was "Huh?! Robin verwisselt die rechtse twee doosjes. En de linkse twee zijn uiteindelijk fout! Aaaargh, balen... proef mislukt." Je zal pas aan het einde van de reeks of de aflevering dat Robin geëlimineerd wordt, kunnen beslissen of het "slim" gemonteerd is om ons op een dwaalspoor te brengen of "waarheidsgetrouw" gemonteerd is, waarbij we een mollenstreek zien, zonder daarbij in een adem te zeggen dat Robin de mol is. Uiteraard is 1 + 1 = 2 😂
ex-molinator schreef:Mijn conclusie is dat er geen bewijs van manipulatie door eender wie aan te tonen is en ook dat de veronderstelling van gefoefel niet hard gemaakt kan worden

Toch nogmaals: Wat Addow geschreven heeft is kan ik zeker toejuichen omdat hij duidelijk echt geprobeerd heeft om observaties zo objectief mogelijk weer te geven.
Geen harde bewijzen omwille van de "cuts", maar we zouden het nog zo graag willen! Helaas zal iedere in beeld gebrachte scène cuts bevatten, dus zullen we nooit harde bewijzen te zien krijgen. Vorig seizoen was er uiteindelijk ook maar 1 hard bewijs, als ik mij goed kan herinneren: het gemanipuleerde mollogo. De rest waren allemaal clues, hints, links, ...

Ik kan mij nog goed herinneren dat ze vorig seizoen bij de PIZZA proef de nummerplaten van de brommetjes bij postproductie voorzien hadden van "zwarte balkjes", zodat we via beelden de brommers heel moeilijk konden traceren. Het lukte ons bovendien wel enigszins met de "GoPro" op een van de brommers. Om de wissels te camoufleren hadden ze hier ook enigszins de "gaatjes" of "inkepingen" kunnen camoufleren om op zeker te spelen. Maar hebben ze niet gedaan... ze hebben het opgelost met "cuts", zodat we veronderstellingen moeten doen, vermoed ik maar...
ex-molinator schreef:Shit, daarnet vergeten te vermelden.
Qua observeren toch verdomd knap dat Addow die afwijkende oriëntatie van de inkeping gezien had (en bestudeerd heeft).
Tot nog toe de scherpste observatie die hier vermeld werd. (persoonlijk mening)
Danke Danke. Ik probeer gewoon objectief te zoeken door tunnelvisie te vermijden. Dat wordt nu de uitdaging.
Laleia schreef:Klopt, maar geen enkele onlogische volgens mij.

That's the beauty of the game!
That's why we love it!
Gebruikersavatar

ex-molinator16 feb 2017, 09:11

 3483  Uma
Addow schreef:Damn u! Ik had vroeger (de tijd dat internetfora nog hip en cool waren) altijd de gewoonte bij (ellendig) lange topics om snel een CTRL-A'ke + CTRL-C'ke te doen in kladblok. Je wist maar nooit. Ik zou ook nooit een telefoon opnemen als ik aan het mollenjagen ben... j/k 😛 😛 😛 😛
Tja, ik ben naïef geweest, nee eigenlijk heel stom want dergelijk bericht typen en de video herbekjiken en dan nog hier en daar aanpassen (om de echte observaties en de veronderstellingen en afleidingen daarvan apart te houden) is al snel een half uur "werk".
CTRL A moet ik herinbouwen als gewoonte
hmm, en ja ook geen telefoons meer aannemen wanneer ik op mollenjacht ben (ow, dan ben ik gewoon 7 weken onbereikbaar 😉 )
Gebruikersavatar

masterveecee16 feb 2017, 09:19

 3547  Sven
Sowieso, als dit naar boven komt in aflevering 9, alle credits naar addow!
[ external image ]
Gebruikersavatar

Holmes16 feb 2017, 14:04

 395
En zijn commentaar na afloop op het feit dat nog niemand op de bus zat : "Maar ik wil er ook niet op zitten... "
Was dat een verspreking ? Als je voor het geld ging was het toch de bedoeling om op de bus te geraken ?
Gebruikersavatar

Laleia16 feb 2017, 14:17

 306
Holmes schreef:En zijn commentaar na afloop op het feit dat nog niemand op de bus zat : "Maar ik wil er ook niet op zitten... "
Was dat een verspreking ? Als je voor het geld ging was het toch de bedoeling om op de bus te geraken ?
Ik heb eerder de indruk dat het emotionele reactie is van 'ik wil met dienen Hans niets te maken hebben'. Het is Jolien die duidelijk door heeft dat dit betekent dat geen enkele proef geslaagd is. Robin lijkt zo ver nog niet eens te zijn.
Gebruikersavatar

billie.holiday16 feb 2017, 18:46

 462  Bert
ik denk ook dat het eerder een spontane reactie was en geen verspreking.
Gebruikersavatar

OrthoMol20 feb 2017, 18:36

 219
Ik moet hier toch ECHT mn hoed afdoen voor sommige Mollenjagers ; Addow man, wat een gedetailleerde beschrijving van deze diamantproef waarvoor dank !
Toen ik voorbije Maandag de aflevering op tv bekeek waren enkele elementen me opgevallen, maar de belangrijkste en mssn wel waardevolste niet :roll: ;
zo had ik de verwisseling van volgorde die Robin op zich nam wel gadegeslaan , maar gemist HOE hij dit bewerkstelligd heeft . Bij het herbekijken daarnet bemerkte ik pas op dat hij één van de dure doosjes diamanten ONDER zijn hand houdt die hij dan een kwartslag draait, terwijl hij die ganse tijd alert blijft kijken naar de assistente. De grimas van die assistente krijgen we niet te zien helaas, maar ik ben d'er nu van overtuigd dat zij od hoogte is van wat ik denk wat een mogelijk complot zal zijn. Ofwel is dit idd een vooraf ingestudeerde sabotage, ofwel ervaring 😲
Indien dit een vooraf ingestudeerde sabotage betreft dan zijn er mi verschillende strategieën gebruikt mits Robin ni van tevoren kan weten hoe Jolien de volgorde ziet . Wie hier beter inzicht in heeft zal wellicht inzien hoe makkelijk dit mssn te saboteren valt?
Joliens 'hang' reactie verwonderde me ergens wel ; een magere zucht zonder verbaal tegengewicht of herstel vd verplaatsing doosjes..het moet zijn dat ze d'er mogelijk zelf ni meer in mee kon en het dus verder liet afweten..ik zou anders ni begrijpen hoe ze zich schikt naar Robins afzetterij.
En dan bij het 'faal'resultaat van deze proef waarbij Robin nog zegt :" het is wat het is, we kunnen er niks aan doen" met gekruiste handen gelijk nen echte katholiek het betaamt terwijl hij het rode duivel t shirt draagt....
Op tv bij de uitzending vd afleveringen gaat die ganse aflevering zo verdraaid snel dat ge wel bepaalde dingen over het hoofd hebt gezien of het brein ni geabsorbeerd heeft , dus herbekijken is zwz een must wilt ge duidelijkheid in alles verkrijgen.
In tegenstelling met de vorige dierenproef, waarbij Robin in zn kooi zat en eigenlijk geen initiatieven nam, doet hij nu net het togestelde met een handeling die ik van hem feitelijk ni verwacht had, of ni zien aankomen had. Of hij daardoor nu net meer id kijker loopt? Ongetwiijfeld. Maar of dat hem meer verdacht gaat doen lijken als Mol? Daar ben ikzelf nog ni zo uit. Weliswaar heb ik hem in mijn Mole People LIST bij afl. 2 onder twijfelgeval geplaatst, met reden..ik noem hem een vreemde vogel want tot op dit moment hebben we twee uitersten te zien gekregen waar je dus moeilijk touw aan vast kan knopen. De link van een Roodborstje met zo'n rode duivel t shirt vat ik voorlopig alleszins nog ni....
Gebruikersavatar

Niffler20 feb 2017, 19:46

 62
In ieder geval ga ik hem vanavond goed in de gaten houden...

Afbeelding