Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Addow16 feb 2017, 15:15

Molerator  377  Yens
Noptje schreef:Ik zat vorig jaar ook na 2 afleveringen op Gilles, maar was hier niet overtuigd van en begon op het einde zelfs te twijfelen of het mss toch Hanna was. (en ja dat kwam door alles wat hier en op andere forums, media, zogezegd gevonden was)
Wat doe jij nu met Nicolas007 😂 😛

Ik denk dat je je vooral moet inbeelden dat de programmamakers maar al te graag meelezen op fora en andere communities om te weten "wat er leeft". Zodoende kunnen zij perfect nog zaken bijsturen tot de dag (of zelfs enkele uurtjes) voor de volgende aflevering wordt uitgezonden om aldus andere kandidaten "verdachter" te doen overkomen door slimme montage. Dat hebben wij zelf jammer genoeg niet in de hand en zullen we moeten ondergaan :mrgreen:

@Nicolas007:
Ik ben het helemaal eens met je redenering! Ik vraag me enkel af, in het geval je het over enkele weken bij het rechte eind hebt, of ze deze regisseerbare proef niet "te vroeg" hebben ingepland. De pizzaproef vorig jaar was al redelijk op 't einde van het seizoen.
Gebruikersavatar

Nicolas00716 feb 2017, 15:32

 7
Noptje schreef:En dat is nu net waarom ik denk dat Robin de mol niet is. De makers gaan toch niet willen dat het er zo vingerdik opligt voor tv kijkend vlaanderen, dat ze aan de hand van 2 afleveringen (zonder enige subtiele/verborgen hints te ontmaskeren) al duidelijk kunnen weten wie de mol is? Dan zijn ze 9 maand bezig met dit programma, om het na 2 afleveringen kapot te helpen en overbodig te maken (bij wijze van spreken uiteraard) om de rest van de afleveringen te zien?

Ik zat vorig jaar ook na 2 afleveringen op Gilles, maar was hier niet overtuigd van en begon op het einde zelfs te twijfelen of het mss toch Hanna was. (en ja dat kwam door alles wat hier en op andere forums, media, zogezegd gevonden was)
Je geeft het antwoord zelf al. Je ziet hoeveel verdeelde meningen er zijn, dus het programma blijft altijd spannend.
Maar voor the 'believers' die op de juiste mol zitten vanaf het begin is het minder spannend, hoewel er sowieso nog
dingen gaan gebeuren die anderen verdacht gaan maken (zoals je vorig seizoen zelf ook meemaakte)
Gebruikersavatar

Nicolas00716 feb 2017, 15:37

 7
Addow schreef:Wat doe jij nu met Nicolas007 😂 😛

Ik denk dat je je vooral moet inbeelden dat de programmamakers maar al te graag meelezen op fora en andere communities om te weten "wat er leeft". Zodoende kunnen zij perfect nog zaken bijsturen tot de dag (of zelfs enkele uurtjes) voor de volgende aflevering wordt uitgezonden om aldus andere kandidaten "verdachter" te doen overkomen door slimme montage. Dat hebben wij zelf jammer genoeg niet in de hand en zullen we moeten ondergaan :mrgreen:

@Nicolas007:
Ik ben het helemaal eens met je redenering! Ik vraag me enkel af, in het geval je het over enkele weken bij het rechte eind hebt, of ze deze regisseerbare proef niet "te vroeg" hebben ingepland. De pizzaproef vorig jaar was al redelijk op 't einde van het seizoen.
Ik had zelfs nog niet nagedacht over het feit dat ze kunnen bijmonteren naar gelang de kijkers dichter bij de echte
mol zitten. Maar zou inderdaad goed kunnen! Het zal wellicht wel zo zijn ook 😃

Misschien komt er wel nog een proef die ook de foute kant opgaat, maar dat kunnen ze dan eventueel wel
wegmonteren. Zodat het niet te duidelijk is dat Robin het weer eens oplost. We shall see! Ik kijk al uit naar
maandag.
Gebruikersavatar

jan-willem.carpentier16 feb 2017, 16:04

 35
Nicolas007 schreef:Ik had zelfs nog niet nagedacht over het feit dat ze kunnen bijmonteren naar gelang de kijkers dichter bij de echte
mol zitten. Maar zou inderdaad goed kunnen! Het zal wellicht wel zo zijn ook 😃
Dit klopt niet. Ik verwijs naar een citaat van één van de makers van de huidige Mol-reeks:

Mathias De Neve «We monteren elke aflevering een paar weken op voorhand: we passen dus niets aan als we merken dat veel kijkers tijdens de vorige aflevering plots onze mol zijn gaan verdenken. Dat betekent dat je als maker weleens begint te nagelbijten, als blijkt dat mensen érg dichtbij beginnen te komen (lacht).»

Dit citaat komt uit een artikel van 29/02/2016 en gaat over het vorige seizoen. Maar aangezien ze dit seizoen haast 2x zoveel beeldmateriaal mee naar huis namen (950 uur ipv 550 uur, heb ik in een ander interview gelezen), geldt dit nog steeds.

Dus op basis van wat wij hier posten, gaat men de afleveringen niet aanpassen.

[edit: link naar artikel: http://www.humo.be/humo-archief/361589/ ... -de-mol-is]
Gebruikersavatar

Addow16 feb 2017, 20:31

Molerator  377  Yens
jan-willem.carpentier schreef:Dit klopt niet. Ik verwijs naar een citaat van één van de makers van de huidige Mol-reeks:

Mathias De Neve «We monteren elke aflevering een paar weken op voorhand: we passen dus niets aan als we merken dat veel kijkers tijdens de vorige aflevering plots onze mol zijn gaan verdenken. Dat betekent dat je als maker weleens begint te nagelbijten, als blijkt dat mensen érg dichtbij beginnen te komen (lacht).»

Dit citaat komt uit een artikel van 29/02/2016 en gaat over het vorige seizoen. Maar aangezien ze dit seizoen haast 2x zoveel beeldmateriaal mee naar huis namen (950 uur ipv 550 uur, heb ik in een ander interview gelezen), geldt dit nog steeds.

Dus op basis van wat wij hier posten, gaat men de afleveringen niet aanpassen.

[edit: link naar artikel: http://www.humo.be/humo-archief/361589/ ... -de-mol-is]
Wat voor vorig seizoen gold, geldt misschien niet voor dit seizoen.
Een stukje uit HUMO-artikel met Gilles De Coster van 30/01/2017:
HUMO schreef:Als Gilles De Coster ons tegemoet loopt in Vilvoorde, knijpt hij zijn ogen dicht tegen het felle zonlicht. De VIER-presentator slijt zijn dagen tegenwoordig in een donkere montagecel, waar hij de laatste hand legt aan de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van ‘De mol’.
Gilles De Coster schreef:We laten echt niets aan het toeval over: vandaag alleen al hebben we de eerste aflevering zo’n zeven keer doorgeploegd, om er zeker van te zijn dat er geen foutjes in zitten.
Ze waren dus nog aan de eerste aflevering aan het sleutelen minder dan een week voor die werd uitgezonden. Dus ik ben er van overtuigd dat ze ons wel in de smiezen houden en eventueel tijdig kunnen bijsturen. Wees er toch maar van overtuigd! Ik vertrouw die mannen voor geen haar 😂
Gebruikersavatar

Suspicious16 feb 2017, 21:49

 106
Nicolas007 schreef:Tijdens de toch wel sensationele dierenproef werd het mij duidelijk dat Robin het als mol heel slim aanpakt.
Als mol is het belangrijk om enerzijds de proef te doen mislukken, maar anderzijds moet hij het programma
ook draaidende houden wanneer de groep vast zit. Mocht hij dit niet doen, dan blijven er enkel flauwe mislukte
proeven over. Dat is uiteraard geen leuke televisie en zou zonde zijn van al het geld dat er in het programma
wordt gestopt. Het komt er dus op aan om het heel slim aan te pakken en de groep te helpen wanneer de proef
toch bijna gedoemd is om te mislukken (bijvoorbeeld als er nog maar hééél weinig tijd over is).

In de dierenproef werd mijn bovenstaande theorie heel duidelijk. Robin onderneemt wel een poging om zijn kooi
te verlaten, maar geeft het al even snel weer op. Wie zou er zijn kooi durven verlaten als er geen zekerheid is over
het feit of het beest wel echt is of niet? Wie zou er vervolgens na het verlaten van de kooi zo snel terug in zijn kooi
kruipen om er dan weer een hele tijd in te blijven zitten? Wie? DE MOL UITERAARD
Hij heeft gewacht tot er al een heel lange tijd verstreken was vooraleer hij de kooi opende en iedereen onder hun
vijs gaf omdat "het slot gewoon open was", terwijl hij eerst zelf al eens aan het slot is weesten voelen.

Nu dat praktisch alle tijd al verstreken is hoeft de mol zich niet langer ongemakkelijk te voelen bij het eventueel
helpen van de onschuldige niet-mollen. Hij ziet dat ze het lastig hebben met het vullen van de lange buis
met geitenmelk. Op voorhand was wellicht geweten dat het praktisch onmogelijk ging zijn om deze proef te
doen slagen met melk alleen. Vandaar dat de programmamakers ook haakjes en een touw hadden voorzien.
Om zijn voorkennis over die haakjes niet meteen prijs te geven (en om ondertussen nog wat tijd te winnen)
commandeert hij eerst de niet-mollen om de twee geiten tegelijk te melken. Als ook dit niet vooruitgaat en
er slechts nog een 5tal minuten op de klok staan, geeft hij de oplossing prijs: een touw met een haakje en
vissen maar. Spannend! Sensationele tv toch én de kans dat proef lukt is heel klein, want wie zegt dat dat
vissen zo makkelijk zal gaan?

Jammergenoeg voor de mol heeft hij een inschattingsfout gemaakt op tijdsvlak.
Met lutte seconden over slaagt de proef. Maar wij hebben nu wel gezien hoe Robin het volledige programma
aan het sturen was als Mol. Bedankt Robin! Het was een mooi stukje televisie, dat moet ik je geven 🙂
Jup, gisteren ook vastgesteld. Hij heeft de hele opdracht in handen. Hij beslist het hele verloop van de oodracht met uitzondering van Bouba's taak en het woordenraadsel. Verder stuurt hij ze allemaal aan en drukt dan zelf net op tijd op de knop wss met de bedoeling verdachtmakingen van zich af te schudden.

Al iemand bij stil gestaan waarom we niet zien HOE hij uiteindelijk het slot opent, maar de ketting vana seconde 1 in het beeld al open is en nagenoeg haast volledig van het hek is? Because...
Gebruikersavatar

Addow16 feb 2017, 22:56

Molerator  377  Yens
Suspicious schreef:Al iemand bij stil gestaan waarom we niet zien HOE hij uiteindelijk het slot opent, maar de ketting vana seconde 1 in het beeld al open is en nagenoeg haast volledig van het hek is? Because...
Jup, heb me net hetzelfde afgevraagd. En méér nog... waarom houdt hij de ketting nog zo lang (stevig bij het slot) vast??
Gebruikersavatar

Bakkieryer17 feb 2017, 01:55

 183  Sven
Nicolas007 schreef: @Eveline.vanhemel:
Ik vind niet dat Robin zijn mollenstreken ZO doorzichtig zijn hoor. Ze zijn vrij goed weggestoken.
Zeker de niet-mollen hebben volgens mij niets in de gaten. Misschien is hij gewoon niet zo een goede
mol als Gilles vorig jaar en valt hij nu dus wel vroeg door de mand voor TV kijkend Vlaanderen.
Mol zijn wordt elke jaargang lastiger en lastiger want de Mollenjagers worden slimmer en meer ervaren en zijn niet zo makkelijk meer om de tuin te leiden. Ook de gewone deelnemers proberen elkaar steeds meer en meer te belazeren door zelf te mollen in de hoop dat iemand dan op hen gaat stemmen.
Remember het hilarische schapendrijven met Dominiek en David...
Maar daardoor gebeurt het natuurlijk al eens dat de Mol het vuile werk niet zelf moet doen en daardoor niet meer "opvalt" als Mol. Dat was bvb. zo vorig jaar met Gilles. Als ik die vergelijk met wat Magda allemaal moest én mocht uitspoken is Gilles een "kleutermol"...
Gebruikersavatar

Woestijnmol17 feb 2017, 10:27

Forum veteraan  222
Bakkieryer schreef:Mol zijn wordt elke jaargang lastiger en lastiger want de Mollenjagers worden slimmer en meer ervaren en zijn niet zo makkelijk meer om de tuin te leiden. Ook de gewone deelnemers proberen elkaar steeds meer en meer te belazeren door zelf te mollen in de hoop dat iemand dan op hen gaat stemmen.
Remember het hilarische schapendrijven met Dominiek en David...
Maar daardoor gebeurt het natuurlijk al eens dat de Mol het vuile werk niet zelf moet doen en daardoor niet meer "opvalt" als Mol. Dat was bvb. zo vorig jaar met Gilles. Als ik die vergelijk met wat Magda allemaal moest én mocht uitspoken is Gilles een "kleutermol"...
Volledig akkoord. Ik heb ook die analyse gemaakt, en inderdaad ook vergeleken met de manier waarop bijv Magda kon saboteren. Is echt niet te vergelijken, en zal elk seizoen moeilijker en moeilijker worden. Niet alleen voor de mol, maar ook voor de makers om de mol zo onverdacht mogelijk in beeld te brengen voor de tv kijkers.
Gebruikersavatar

billie.holiday17 feb 2017, 10:55

 462  Bert
Ik vind dat ze teveel Robin als mol naar voren schuiven in de tweede aflevering. Eerst die diamantenproef en de analyse van de dierenproef. Misschien zat de mol gewoon bij het koor.
Volgens mij heeft hij gewoon heel graag de touwtjes in eigen handen.
Gebruikersavatar

Addow17 feb 2017, 16:03

Molerator  377  Yens
billie.holiday schreef:Ik vind dat ze teveel Robin als mol naar voren schuiven in de tweede aflevering. Eerst die diamantenproef en de analyse van de dierenproef. Misschien zat de mol gewoon bij het koor.
Volgens mij heeft hij gewoon heel graag de touwtjes in eigen handen.
Goh, dat zou ik nog niet zo zeggen. Vergeet niet dat vooral de molloten Robin naar voor hebben geschoven de laatste 2 dagen. In de peilings doet Robin het zeker niet zo slecht (ifv verdachtheid), hoor.

[ external image ] (bron: Hét gezélligste molforum)

[ external image ] (bron: De Standaard)

[ external image ] (bron: Het Nieuwsblad)

[ external image ] (bron: Metrotime)
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 14:36

 128
Nicolas007 schreef:Tijdens de toch wel sensationele dierenproef werd het mij duidelijk dat Robin het als mol heel slim aanpakt.
Als mol is het belangrijk om enerzijds de proef te doen mislukken, maar anderzijds moet hij het programma
ook draaidende houden wanneer de groep vast zit. Mocht hij dit niet doen, dan blijven er enkel flauwe mislukte
proeven over. Dat is uiteraard geen leuke televisie en zou zonde zijn van al het geld dat er in het programma
wordt gestopt. Het komt er dus op aan om het heel slim aan te pakken en de groep te helpen wanneer de proef
toch bijna gedoemd is om te mislukken (bijvoorbeeld als er nog maar hééél weinig tijd over is).

In de dierenproef werd mijn bovenstaande theorie heel duidelijk. Robin onderneemt wel een poging om zijn kooi
te verlaten, maar geeft het al even snel weer op. Wie zou er zijn kooi durven verlaten als er geen zekerheid is over
het feit of het beest wel echt is of niet? Wie zou er vervolgens na het verlaten van de kooi zo snel terug in zijn kooi
krui...
Ik snap niet dat ze er niet opgekomen zijn om de geitenmelk in de buis met water aan te lengen uit het hok waar Bouba zat ... Er was toch al een link doordat de 'handleiding geiten melken' van daar afkomstig was.