Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

sarah.vandevoordt18 feb 2017, 22:43

 16
Robin vergelijkt zich met een giraf. Tijdens de dierenproef hoor je in het begin op de achtergrond muziek met als titel "Lions vs Giraffe". Als Gilles uitleg doet over de proef zegt hij (op hetzelfde moment wanneer de leeuw getoond wordt) "Sommige dieren zullen hen daarbij helpen, en andere dieren zullen hen in de weg staan".

Dus, Lions vs. giraffe op de achtergrond
Robin vergelijkt zich met een giraffe.

Je zal het pas echt begrijpen als je het fragment herbekijkt en je het liedje Lions vs Giraffe beluisterd op Youtube.

Bekijk afl. 2 terug. Fragment start op 36.40 min
Gebruikersavatar

masterveecee18 feb 2017, 22:46

 3547  Sven
owla, in het rood? 😛
Mja, mss
Gebruikersavatar

Suspicious19 feb 2017, 10:19

 106
sarah.vandevoordt schreef:Robin vergelijkt zich met een giraf. Tijdens de dierenproef hoor je in het begin op de achtergrond muziek met als titel "Lions vs Giraffe". Als Gilles uitleg doet over de proef zegt hij (op hetzelfde moment wanneer de leeuw getoond wordt) "Sommige dieren zullen hen daarbij helpen, en andere dieren zullen hen in de weg staan".

Dus, Lions vs. giraffe op de achtergrond
Robin vergelijkt zich met een giraffe.

Je zal het pas echt begrijpen als je het fragment herbekijkt en je het liedje Lions vs Giraffe beluisterd op Youtube.

Bekijk afl. 2 terug. Fragment start op 36.40 min
Weer zoiets! Hm, lijkt me eigenaardig dat wanneer de productie een muziekje zoekt voor de achtergrond, dat ze 'toevallig' bij dit liedje uitkomen? Er is toch genoeg andere hakunamatata muziek die als achtergrondmuziekje zou kunnen dienen?
Mss toch niet geheel onbewust gedaan...m Top tip Sarah!
Gebruikersavatar

sarah.vandevoordt19 feb 2017, 10:59

 16
Ja, vond ik dus ook! Vooral het laatste zinnetje van Gilles, "sommige zullen hen in de weg staan". Ik vond dat allemaal niet meer zó toevallig. Maar ja, we zullen zien ☺
Gebruikersavatar

Bakkieryer20 feb 2017, 14:38

 183  Sven
sarah.vandevoordt schreef:Ja, vond ik dus ook! Vooral het laatste zinnetje van Gilles, "sommige zullen hen in de weg staan". Ik vond dat allemaal niet meer zó toevallig. Maar ja, we zullen zien ☺
Oppervlakkig bekeken heeft Gilles het hier over de geiten (die geacht worden hen te helpen) de aap ( die hen zou moeten helpen als hij daartoe correct aangemaand wordt, maar in de praktijk dat helemaal niet doet ) en de leeuw die hen letterlijk in de weg staat. En dat klinkt ook perfect logisch.

Maar... bij de Mol heb je altijd van die dubbele bodems en deze is er waarschijnlijk zo ééntje. En aangezien er bij deze makers altijd wel iets met muziek gebeurt denk ik dat je wel eens in de roos zou kunnen geschoten hebben...

Alleen blijft bij mij nog de vraag hangen of dat de Lion vs Giraffe ( wat het in de kooi ook letterlijk was ) een rechtstreekse link is met het Mol-zijn van Robin ? De muziek wordt immers pas toegevoegd tijdens de montage, alhoewel ze mogelijk al wel in de hoofden van (één van ) de makers speelt tijdens de opnames...
We gaan zien hoe het vanavond verder gaat, ik vrees echter voor de toekomst van Annelies of Eline...
Gebruikersavatar

kim.baudart20 feb 2017, 16:18

 138
Bedankt voor het uitzoeken waar dat stukje muziek juist zat. Ik wou dat dit weekend doen maar heb er de tijd niet voor gevonden.
De titel was mij al opgevallen op de spotify-lijst, en ik had ook heel snel de link naar het profiel van Robin gelegd (damn, hoe meer moeite ik doe om uit die tunnel te geraken, hoe meer ik er in vast komt te zitten, precies...)

Valt wel héél mooi samen met de uitspraak van GDC, die kan geïnterpreteerd worden als 'de leeuw helpt, want die gaat uit de weg, de giraf daarentegen...)
Gebruikersavatar

sarah.vandevoordt20 feb 2017, 19:42

 16
Klopt!

Benieuwd naar de aflevering van vanavond.

Ik ga Robin extra goed in het oog houden. Maar toch heb ik ook nog een oogje op iemand anders. Voorlopig kan het nog iedereen zijn 🙂