Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Suspicious19 feb 2017, 18:59

 106
Laat het duidelijk zijn dat -althans tot morgenavond - Robin nog steeds mijn hoofdverdachte is.

Ben ik de enige die zijn lichaamstaal tijdens het uitleggen van de opdracht (valopdracht) door Gilles, eigenaardig vindt?

Je hoort hem geen enkele keer, hij staat vooral onbeweeglijk te kijken wie zich aanbiedt, kijkt hoe iedereen reageert, en heeft uiteindelijk op geen enkele manier reactie(s) gegeven. De montage brengt hem niet van dicht in beeld en ook zijn reactie op de man die naar beneden valt is zeer passief terwijl hij nadien er de nadruk op legt hoe bang hij er eigenlijk wel niet voor is/was.

Precies alsof hij al weet dat hij in de gaten moet houden met wie hij eventueel in duo kan/moet gaan.

Doorheen het verdere verloop van de aflevering na de valopdracht, en vooral in de eliminatie blijft hij extreem passief vind ik. Geen sluitende bewijzen natuurlijk, maar vraag me af of dit nog iemand is opgevallen?
Gebruikersavatar

ex-molinator19 feb 2017, 20:02

 3483  Uma
Lichaamstaal is zeer belangrijke factor die ik steeds in rekening breng, echter het is niet evident om (met de beperkte fragmenten) de verschillende types niet-verbaal gedrag te onderscheiden en de functie ervan in de verschillende situaties te bepalen.

Je mag er ook zeker van zijn dat "de mol" gescreend wordt op beheersing van niet-verbaal gedrag en dat situaties waarbij teveel weggegeven wordt, niet op zeer beperkt in beeld gebracht worden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 08:01

 8153
Ik wil nog eens terugkomen op Robin bij de proef waarbij de deelnemers van het dak moesten vallen.

Robin en Marzena moesten als laatste. Handig voor Robin als hij de mol is: hij weet dat Marzena zeker zal vallen en dat ook alle anderen gevallen zijn. Hij kan dus niet anders dan vallen of hij maakt zich al meteen verdacht - ook In de vorige reeksen heeft de mol nooit gesaboteerd bij een vergelijkbare opdracht (Hugo sprong uit het vliegtuig, Gilles liet zich van de brug vallen).
Als hij de mol is, dan kende hij op voorhand de goede antwoorden op de vragen en wist hij dus 100% zeker dat hij op het matras zou vallen.
Vanwaar dan zijn ongelooflijke angst? Volgens mij was die wel degelijk echt (herinner je hoe hij zich gedroeg toen hij op het matras lag: Gilles was bezorgd en moest hem kalmeren). Dat doet mij twijfelen aan Robin als mol.
Ook zijn "kut mee peren" leek mij oprecht.
Ofwel is Robin een schitterend acteur. Dan neem ik al mijn opmerkingen over zijn irritante kantjes meteen terug.
Gebruikersavatar

ONBEKEND08 mar 2017, 12:49

 
Inderdaad, ik denk dat zijn angsten echt niet gespeeld zijn, en ik vermoed dat hij zich niet had durven laten vallen, moest hij niet zeker geweest zijn dat het antwoord juist was.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 13:03

 8153
sandra.impe schreef:Inderdaad, ik denk dat zijn angsten echt niet gespeeld zijn, en ik vermoed dat hij zich niet had durven laten vallen, moest hij niet zeker geweest zijn dat het antwoord juist was.
Gelukkig voor hem was Marzena heel zeker van haar stuk (dat Bouba's huisdier een labrador is en geen cavia - Robin dacht ook dat dat juist was) Γ©n heeft ze enorm op hem ingepraat en hem gemotiveerd toen ze ronddraaiden op dat plateau.

Ik vind Marzena een groot gemis. Die ging echt voluit voor de groep en kon mensen enorm oppeppen en motiveren. Denk maar aan hoe ze Jolien erdoor sleurde bij de loopproef. Praten en aanmoedigen en intussen zelf ook nog moeten lopen:
respect! Dat halssnoer van Annelies heeft ze echt verdiend.
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 13:11

 3423  Yens
sandra.impe schreef:Inderdaad, ik denk dat zijn angsten echt niet gespeeld zijn, en ik vermoed dat hij zich niet had durven laten vallen, moest hij niet zeker geweest zijn dat het antwoord juist was.
chicawah schreef:Gelukkig voor hem was Marzena heel zeker van haar stuk (dat Bouba's huisdier een labrador is en geen cavia - Robin dacht ook dat dat juist was) Γ©n heeft ze enorm op hem ingepraat en hem gemotiveerd toen ze ronddraaiden op dat plateau.
Ik begrijp jullie hier niet zo goed... jullie zijn er van overtuigd dat Robin zeker was dat het antwoord correct was: waarom had hij dan toch nog zo'n panische angst toen hij zich liet vallen? Hij wist dan toch dat hij op de matras ging vallen? Het was zo erg dat GDC zich terecht zorgen maakte.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 13:19

 8153
eveline.vanhemel schreef:Ik begrijp jullie hier niet zo goed... jullie zijn er van overtuigd dat Robin zeker was dat het antwoord correct was: waarom had hij dan toch nog zo'n panische angst toen hij zich liet vallen? Hij wist dan toch dat hij op de matras ging vallen? Het was zo erg dat GDC zich terecht zorgen maakte.
Robin dΓ‘cht dat het antwoord juist was, maar hij wist het niet 100% zeker. Hij was echt doodsbang om te vallen. Ik geloof dat hij zelfs op dat draaiplateau nog eens aan Marzena vroeg of ze echt helemaal zeker was.
Als hij de mol zou zijn, dan zou hij 100% zeker geweten hebben dat het antwoord juist was en hij op het matras zou vallen. Dus: als hij de mol is, was die angst gespeeld. En dat zou volgens mij dan toch een héél straffe prestatie zijn.
Tenzij hij zelfs bang is om geblinddoekt achterover op een matras te vallen natuurlijk πŸ˜‰
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 13:23

 3423  Yens
chicawah schreef:Dus: als hij de mol is, was die angst gespeeld. En dat zou volgens mij dan toch een héél straffe prestatie zijn.
Inderdaad πŸ™‚. Volgens mij was dat niet gespeeld en zoals je zegt, als dat wel gespeeld was, dan is hij de beste acteur in dit spel πŸ™‚.
Gebruikersavatar

ONBEKEND08 mar 2017, 13:24

 
Ik denk dat hij echt wel zulke angsten heeft (en dat dat feit dus niet gespeeld is), maar het is wel mogelijk dat hij op dat moment wel aan het acteren was, zodat ze hem zouden vertrouwen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 mar 2017, 13:33

 8153
eveline.vanhemel schreef:Inderdaad πŸ™‚. Volgens mij was dat niet gespeeld en zoals je zegt, als dat wel gespeeld was, dan is hij de beste acteur in dit spel πŸ™‚.
Nochtans... Ik herinner mij dat Gilles VB vorig jaar achteraf in een filmpje getoond heeft dat hij tranen kon laten op commando πŸ˜‰
Maar op de zoutvlakte lukte het hem natuurlijk niet πŸ˜›
Gebruikersavatar

Jansen08 mar 2017, 14:06

 3423  Yens
chicawah schreef:Nochtans... Ik herinner mij dat Gilles VB vorig jaar achteraf in een filmpje getoond heeft dat hij tranen kon laten op commando πŸ˜‰
Maar op de zoutvlakte lukte het hem natuurlijk niet πŸ˜›
Awel, van Gilles vorig jaar kon ik dat echt geloven maar van Robin? Nee niet echt denk ik πŸ˜‰.
Gebruikersavatar

Frolva08 mar 2017, 14:12

 2204
chicawah schreef:Tenzij hij zelfs bang is om geblinddoekt achterover op een matras te vallen natuurlijk πŸ˜‰
πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚