Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Nicolas00720 feb 2017, 22:33

 7
Toen de proef begon gaf hij meteen aan dat er voor hem geen andere optie was dan controleur spelen. Hij wou absoluut niet in de andere wagen omdat die volgens hem wel iets te maken ging hebben met een gevaarlijke proef.

Bij de opdracht van Bertrand met die kinderproef 'welke schakelaar' nam hij ook meteen het initiatief om Hans op het foute pad te zetten door meteen te zeggen 'vertrek jij vanuit de twee onderste schakelaars, ik vanuit de bovenste'. In mijn ogen was dat de enige opdracht waar hij echt kon mollen.

Daar staan blinken met het woord Mol was natuurlijk ook een zeer mooi zicht op het einde.
Gebruikersavatar

kim.baudart20 feb 2017, 23:33

 138
Nicolas007 schreef:Toen de proef begon gaf hij meteen aan dat er voor hem geen andere optie was dan controleur spelen. Hij wou absoluut niet in de andere wagen omdat die volgens hem wel iets te maken ging hebben met een gevaarlijke proef.
Dit, en bij de keuze daarvoor, toen er gezocht werd naar twee mensen die het rustig aan zouden doen, vond ik het vreemd dat hij daar, als de angstluis van de groep, niet meteen opsprong. Blijkbaar had hij toen wel zó veel zin in wat meer actie dat Marzena zich moest opofferen daarvoor.
Gebruikersavatar

Ravex21 feb 2017, 20:55

 6
Ik denk dat Robin in meerdere opdrachten heeft zitten mollen. In de eerste opdracht moest hij lopen wat hij wel aan kon maar volgens mij had men gedacht dat ze het niet binnen de tijd gingen halen. Bij de proef met de diamanten zijn er 2 diamanten gewisseld en misschien komt dit door Robin. Bij de proef met de dieren is het best logisch dat ze geen levensgevaarlijk dier bij Robin in de kooi gaan steken. Toch durfde hij er niet uit, hij zei eerst niks over de sleutel en toen hij toch uit de kleine kooi durfde te stappen ging hij direct naar buiten terwijl hij normaal moet denken dat zijn hok opslot zit door die slot. Volgens mij heeft hij gewoon tijd zitten rekken in die proef zodat hij minder moest helpen bij het woord zoeken. Zoals je in je andere posts zegt, ik denk ook inderdaad dat Robin samen met Hans ging om zichzelf minder verdacht te maken. Bij de proef met de raadsels wou Robin direct in de auto van controlfreaks en zijn excuus was "de andere opdracht is waarschijnlijk iets voor durvers". Dan gaat Hans samen met hem de proef doen, ik denk dat Hans hiervoor koos om te kijken of Robin de mol is. Robin zegt in diezelfde proef bij de raadsel met schakelaars direct: Begin jij bij de twee onderste schakelaars, ik bij de bovenste. Dit zegt hij misschien om Hans direct op het foute pad te zetten want als je slim bent begin je bij de lamp en niet bij de schakelaars. Tenslotte heb je bij diezelfde proef op het einde, dubbel of niks waarbij Robin direct wil dat Hans de persoon is die het dier moet kneden. Zo kan hij een fout antwoord opschrijven omdat een penguin boetseren moeilijk is hebben ze waarschijnlijk op voorhand afgesproken dat hij een aantal dieren kon opschrijven die er op leken. Als hij zijn antwoord laat zien staat er op zijn bord Mol wat misschien een beetje verdacht kan zijn. Ook ergens in de aflevering zie je een scene waar Robin zegt: Ik ben nog steeds aan het wachten op het eerste teken van de mol. Hierna zegt hij: Dat er ergens geschreven staat: De mol was here. Op dat zelfde moment zien we de auto ver uitgezoomd en staat er een straatbord met een pijl richting hun auto. Waarom zou een willekeurig bord naar hun auto wijzen op dat moment en de tekst die erbij staat is onleesbaar doordat het zo klein is. Wie weet staat er op het bord: "De mol was here".
Gebruikersavatar

ex-molinator21 feb 2017, 21:14

 3483  Uma
Ravex schreef:... Ook ergens in de aflevering zie je een scene waar Robin zegt: Ik ben nog steeds aan het wachten op het eerste teken van de mol. Hierna zegt hij: Dat er ergens geschreven staat: De mol was here. Op dat zelfde moment zien we de auto ver uitgezoomd en staat er een straatbord met een pijl richting hun auto. Waarom zou een willekeurig bord naar hun auto wijzen op dat moment en de tekst die erbij staat is onleesbaar doordat het zo klein is. Wie weet staat er op het bord: "De mol was here".
Alles is reeds eerder vermeld.
Los daarvan is je verhaal over "De Mol was here" een beetje verwarrend.
In de auto zegt Robin tegen Hans: "Ik ben nog altijd aan't wachten op een eerste teken van de mol."
Hans: "Eerste teken? Wat bedoel je daarmee?
Robin: "Dat er ergens geschreven staat: de mol was here."
en net op dat moment passeren ze een wegwijzer (aan de linkerkant, en de letters zijn onleesbaar maar dat is verder totaal onbelangrijk) met een pijl die naar rechts wijst: dus recht naar de auto, dus recht naar Robin.
Het is de ironie dat de pijl naar Robin wijst terwijl hij zegt: "De mol was here".
Ik vind het een heel mooie hint die Hans wellicht niet opgevallen is, een hint in de categorie: opvallend en toch subtiel.
Gebruikersavatar

davy.loyens28 feb 2017, 09:10

 4  Bert
In de auto zegt Robin tegen Hans: "Ik ben nog altijd aan't wachten op een eerste teken van de mol."
Hans: "Eerste teken? Wat bedoel je daarmee?
Robin: "Dat er ergens geschreven staat: de mol was here."
en net op dat moment passeren ze een wegwijzer (aan de linkerkant, en de letters zijn onleesbaar maar dat is verder totaal onbelangrijk) met een pijl die naar rechts wijst: dus recht naar de auto, dus recht naar Robin.
Het is de ironie dat de pijl naar Robin wijst terwijl hij zegt: "De mol was here".
Ik vind het een heel mooie hint die Hans wellicht niet opgevallen is, een hint in de categorie: opvallend en toch subtiel.
Maar hoe kon Robin weten dat net op het moment hij "De mol was here" zegt langs die wegwijzer rijden? Dat moet dan toch wel heel goed getimed zijn van hem en de productie. niet?
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 09:13

 2204
davy.loyens schreef:Maar hoe kon Robin weten dat net op het moment hij "De mol was here" zegt langs die wegwijzer rijden? Dat moet dan toch wel heel goed getimed zijn van hem en de productie. niet?
Programmamakers durven al wel eens beeld en geluid achteraf apart monteren. 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 09:39

 3483  Uma
davy.loyens schreef:Maar hoe kon Robin weten dat net op het moment hij "De mol was here" zegt langs die wegwijzer rijden? Dat moet dan toch wel heel goed getimed zijn van hem en de productie. niet?
Voor zover ik uit de beelden kan afleiden zat Robin in de auto en kan hij zicht hebben op de baan en wat ernaast ligt/zit/staat. Indien deze afleiding juist is, dan lijkt het me ook mogelijk dat hij het moment waarop hij "de mol was here" kan afstemmen op dat plakkaat. 😛
Los daarvan , als hij de mol is dan heeft hij voorkennis hé.
Gebruikersavatar

davy.loyens28 feb 2017, 09:53

 4  Bert
Heb net het bewuste fragment terug gezien, en inderdaad op het moment dat hij de bewuste zin zegt zie je de auto voorbij het bord rijden. Het kan zeer goed zijn dat ze de klank achteraf zo gemonteerd hebben dat het uitkomt met het voorbij rijden van het bord en dat Robin die zin al veel eerder of later tijdens de autorit heeft gezegd.