Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

wesley.peinen21 feb 2017, 16:15

 6
antwoorden op een rijtje van droedels waren:
- kwartel
- 3 (derde antwoord was juist)
- 40
- optrommelen

toen viel mijn oog op kwarTEL 3 40 OPtrommelen, dus TEL 3 en 40 op = 43. Ik checkte toen de intro en de enige die 43 jaar is , is robin. Maar hier stopt het niet. De overschot van de letters is kwar trommelen , dus KWA RT rommelen --> 1/4 van acht letters van ROmmelen = RO . Dus we hebben al 43 RO. Daarna moest robin met een verrekijker kijken wat beest in klei er gemaakt moest worden. Hij deed dit met een verrekijker = BINoculars, en liet toen de MOL zien. Maw we hebben nu 43 ROBIN MOL .

Is dit toevallig of vergezocht of nicely found? 😃 (ben is benieuwd of dit echt een hint is)
Gebruikersavatar

wesley.peinen21 feb 2017, 16:41

 6
ja ik weet het , maar is verplaatst naar off-topic omdat ik meerdere dingen erin had staan, vandaar alleen deze tip nu apart 😃
Gebruikersavatar

wesley.peinen21 feb 2017, 21:40

 6
masterveecee schreef:dan zie ik geen andere oplossing dan mijzelf eens te quoten 😛
wa bedoel je eigenlijk me die links ? want snap niet goed waar je naar toe wil of wat dat met de droedels te maken heeft? 😃
Gebruikersavatar

MolTime21 feb 2017, 22:57

 14
Illuminatie confirmed. Gaat deze redenering niet iets te ver? Zo kan je in alles een verachte vinden.
Gebruikersavatar

masterveecee22 feb 2017, 09:00

 3547  Sven
wesley.peinen schreef:wa bedoel je eigenlijk me die links ? want snap niet goed waar je naar toe wil of wat dat met de droedels te maken heeft? 😃
dat ze geen speciale droedels hebben gemaakt 😉
Gebruikersavatar

Frolva22 feb 2017, 09:04

 2204
masterveecee schreef:dat ze geen speciale droedels hebben gemaakt 😉
Of de zelf speciaal gemaakte droedels op quizvragen.eu hebben geplaatst ...

:mrgreen:
Gebruikersavatar

masterveecee22 feb 2017, 09:11

 3547  Sven
Frolva schreef:Of de zelf speciaal gemaakte droedels op quizvragen.eu hebben geplaatst ...

:mrgreen:
mja, ook al aan gedacht, maar dat zou mss dan terug een beetje vergezocht zijn 😛
Gebruikersavatar

wesley.peinen22 feb 2017, 10:30

 6
masterveecee schreef:dat ze geen speciale droedels hebben gemaakt 😉
nee maar mss hebben ze ze zo achtereen gezet dat iemand er een droedel van gemaakt heeft over de 5 droedels. het is wel heel toevallig dat TEL 3 40 OP bij elkaar staat als je deze achter mekaar zet. dan moet het ook lukken dat deze overige letters ook juist KWART ROMMELEN omzetten en dat juist 1/4 van 8 = 2 (RO) staat. En dan ook nog is BINoculars gebruikt.

mss hadden ze eerst een verborgen zin in gedachten en gebaseerd op dat hebben ze de droedels gemaakt. Is dan niet meer zo moeilijk he. (43 ROBIN MOL = altijd hetzelfde als bij de intros dat ze laten zien)

we zullen wel zien :p Ben al curieus naar volgende aflevering se 😉

Greetingz,
Wes
Gebruikersavatar

Molekule22 feb 2017, 11:03

 31  Yens
Ik vind het alvast zeer goed gevonden, Wesley!
Of het echt een hint is zullen we pas op het eind weten, maar hoe toevallig kan zoiets zijn he?

Good spot!
Gebruikersavatar

Slinen22 feb 2017, 20:18

 2
wesley.peinen schreef:nee maar mss hebben ze ze zo achtereen gezet dat iemand er een droedel van gemaakt heeft over de 5 droedels.
Ik vind dit ook zeer goed gevonden. Zeker als je bedenkt dat de volgorde van de droedels lijkt aangepast door de montage. Wanneer Eline uit het water komt is Bertrand al nat. Het lijkt er dus op dat hij als eerste op het kussen lag.