Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Pieter11127 feb 2017, 10:41

 12
Als je je even niet focust op de inhoud (de proeven) maar op de vorm (gedrag), dan voel je bij Robin heel duidelijk een meervoudige gelaagdheid in zijn karakter, alsof er meerdere personages bij hem aanwezig zijn.

Het ene moment is hij poeslief en meegaand, het andere moment ontpopt hij zich tot een autoritaire tiran. Dan weer is hij angstig als een puppie - iets wat hij blijkbaar zelf graag uitspeelt - en wat later stuurt en leidt hij als een doorgewinterde scoutsleider. Kijk hoe krampachtig hij die verrekijker vasthoudt; alsof hij opzettelijk wil benadrukken hoe klungelig hij is.

Kortom, Robin is, in mijn ogen, het minst samenhangende personage van de hele groep - én bij uitbreiding van alle deelnemers ooit.
Gebruikersavatar

Frolva27 feb 2017, 10:44

 2204
Pieter111 schreef:Kortom, Robin is, in mijn ogen, het minst samenhangende personage van de hele groep - én bij uitbreiding van alle deelnemers ooit.
Conclusie? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Molliarty28 feb 2017, 01:21

 157
Ja dieje Robin zijn moodswings "swingen" letterlijk de pan uit. Het ene moment is hij de goedheid zelfve met traantjes in zijn ogen, maar spreek hem ene keer tegen, of stel ene keer iets voor dat niet meteen binnen zijn gedachten ligt en hij is zowaar insta uw hele neus aan het afbijten.

Om nog maar te zwijgen over eerst heel negatief te doen over iets, tot dat ie precies doorheeft dat het toch niet gaat lukken, om dan opeens iedereen te beginnen aan te moedigen.

Het ziet der zo ne simpelen uit... Ik krijg maar gene vat op dieje vent. 😃
Gebruikersavatar

Mateo28 feb 2017, 01:36

 870
Het lijkt wel of de enige emotie die hij NIET speelt die van ontroering is. Als hij moet wenen, weent hij echt.
Gebruikersavatar

Bakkieryer28 feb 2017, 02:03

 183  Sven
Pieter111 schreef:Als je je even niet focust op de inhoud (de proeven) maar op de vorm (gedrag), dan voel je bij Robin heel duidelijk een meervoudige gelaagdheid in zijn karakter, alsof er meerdere personages bij hem aanwezig zijn.

Het ene moment is hij poeslief en meegaand, het andere moment ontpopt hij zich tot een autoritaire tiran. Dan weer is hij angstig als een puppie - iets wat hij blijkbaar zelf graag uitspeelt - en wat later stuurt en leidt hij als een doorgewinterde scoutsleider. Kijk hoe krampachtig hij die verrekijker vasthoudt; alsof hij opzettelijk wil benadrukken hoe klungelig hij is.

Kortom, Robin is, in mijn ogen, het minst samenhangende personage van de hele groep - én bij uitbreiding van alle deelnemers ooit.
Meerdere personages : ja hoor, Robin Justé en Robin de Mol...
Hij is enkel angstig als het hem uitkomt voor de proeven. Zoals je correct vaststelt met de verrekijker, klungelt hij er op los en sproeit hij mist in het rond. Met als gevolg dat hij wat later met 0€ in de pot én het bordje MOL mag staan stoefen...
Robin is helemaal niet onsamenhangend, hij is de Mol en doet bijna perfect alsof...