Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

nite28 feb 2017, 13:37

 110
Bakkieryer schreef:4. Pot 1 en 3 zijn allebei kwadraten ( 6x6, 9x9 )
1 reden waarom het kwadraten waren (maar misschien niet de enige reden) is dat in de berekening die ze moesten maken ook een aantal vierkantswortels inzaten.

Ik weet de exacte opgave niet meer, maar mogelijk is het dat als het geen kwadraten waren de opgave niet meer uit het hoofd te berekenen was.
Gebruikersavatar

yati.vandersypt28 feb 2017, 13:41

 1
Vind het vooral vreemd dat davey die de parels heeft geteld, deze fout niet rechtzet
Gebruikersavatar

Holmes28 feb 2017, 17:40

 395
ex-molinator schreef: thanks (maar ik wil het fragment wel nog beluisteren - of daar iemand 56 gezegd zou hebben)
Maarre, 59 is wel een speciaal getal, hé. Wie zit al aan 59? 💡
Rond 56:31 zegt iemand 59 en Bertrand herhaalt 59.
Een beetje later in beeld herhaalt Robin bij het berekenen enkele malen 58.
yati.vandersypt schreef:Vind het vooral vreemd dat davey die de parels heeft geteld, deze fout niet rechtzet
Davey zegt "nee, nee" maar Robin blijft hameren op de 58.
Davey zet het nadien recht door de formule niet uit te rekenen en op een andere manier het telefoonnummer toch te achterhalen.

Davey lijkt me hier voor de pot te gaan. Robin probeert dat sluiks te verhinderen maar zal uiteindelijk toch falen (door de inzet van Davey en Eline) en de proef wordt toch gewonnen.
Gebruikersavatar

Tobees28 feb 2017, 19:59

 19
Frolva schreef:Taak van de mol is om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de 'groepspot' zit; de mol zou dus vol voor de persoonlijke 3000 euro moeten gaan (waarbij ik er nog niet zo zeker van ben of die écht zou worden uitgekeerd aan de mol). 😉
Klopt, de mol moet de groepspot zo klein mogelijk houden => dit is in een "normale spelsituatie", maar nu wordt het geld sowieso uitgekeerd: of aan de groep of aan de vinder van het ei. Dus als het toch wordt uitgekeerd en je zit als mol in de groep dan kan je hier wel voor de groep kiezen ... meewerken aan de oplossing en je zo minder verdacht maken ... een unieke kans om de kandidaten om de tuin te leiden! De mol heeft hier maar 1 mogelijkheid om ECHT te mollen en dat is als hij het gouden ei heeft! Dan zou hij zelf 3000 euro kunnen verdienen en de groep niets. In één van de vorige seizoenen is dit trouwens ook al eens gebeurd dat er persoonlijk geld kon gewonnen worden ten koste van de groep en toen heeft de mol er wel degelijk voor gekozen om voor dat persoonlijke geld te gaan ... en met succes!
Gebruikersavatar

astridm28 feb 2017, 20:26

 287
Die som is weer typisch zo'n opdracht die gedoemd is te mislukken in dit groepje kippen zonder kop. Wat doet iedereen hier eigenlijk, behalve veel doorelkaar praten en dus niets opschieten?
Het is veel rekenwerk, vooral uit je hoofd, maar het is echt wel te doen. Als iemand er even voor was gaan zitten, hadden ze de oplossing gevonden (3) en geweten dat het café in Essen was.