Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

JaneMol27 feb 2017, 22:01

 1
Bij het tellen van de parels werden er duidelijk 59 parels geteld. Dit volgens de persoon die dit potje telde (weet even niet zo precies wie het was) en zo verscheen het ook op het scherm.
Enter Robin, die plots begint over 58 parels.

Op zich spreekt niemand hem tegen. Het kan een foutje zijn, maar zou ook een geslaagde verwarringstechniek kunnen zijn...
Gebruikersavatar

Vermoljoen27 feb 2017, 22:20

 2354  Uma
Was mij ook opgevallen! Robin is mijn mol, en ik blijf erbij!
Gebruikersavatar

magali.dereu27 feb 2017, 23:04

 184  Sven
vond ik ook, maar ik vind het altijd vreemd als de makers iemand expres verdacht beginnen te maken (zoals vorige keer bij Hanne en Cathy). Dus dat maakt me weer twijfelen over mijn verdenking van Robin...
Gebruikersavatar

ex-molinator27 feb 2017, 23:28

 3483  Uma
JaneMol schreef:Bij het tellen van de parels werden er duidelijk 59 parels geteld. Dit volgens de persoon die dit potje telde (weet even niet zo precies wie het was) en zo verscheen het ook op het scherm.
Enter Robin, die plots begint over 58 parels.

Op zich spreekt niemand hem tegen. Het kan een foutje zijn, maar zou ook een geslaagde verwarringstechniek kunnen zijn...
En ik dacht dat het er 56 waren.
Gebruikersavatar

Bakkieryer28 feb 2017, 01:37

 183  Sven
ex-molinator schreef:En ik dacht dat het er 56 waren.
Neen, het waren wel degelijk 59 parels, het getal wordt ook nog in beeld getoond. Ze worden door Davey "geteld" maar dat gebeurt nogal haastig, dus daar kan iets misgegaan zijn.
Als Robin de Mol is weet hij uiteraard dat het 59 parels zijn en kan hij proberen van met zijn 58 stuks onopvallend roet in het eten te strooien...
Die tactiek van verwarring zaaien en afleiden past hij trouwens uitstekend toe tijdens de fietsproef : zowel bij het houthakken, het fietskettingspel en zeker het bootjevaren zorgt hij voor tijdrovende discussies. Als hij was geslaagd in zijn opzet om iedereen in de boot te krijgen was het bootje ongetwijfeld gekelderd en had Hans moeten stoppen of moederziel alleen doorgaan om dan aan de eindmeet te moeten horen dat hij -(min)500€ had verdiend...
Nu besliste Davey dat ze de proef opgaven, won Robin 2000€ + 1500€ van de afvallers en ging de groep naar huis met 1000€ ipv 4500€... Niet slecht hé ?

En ik denk dat we die kettingbreker nog wel eens opnieuw zullen zien verschijnen in de laatste aflevering, uit de zak van Robin...
Gebruikersavatar

Tobees28 feb 2017, 02:04

 19
JaneMol schreef:Bij het tellen van de parels werden er duidelijk 59 parels geteld. Dit volgens de persoon die dit potje telde (weet even niet zo precies wie het was) en zo verscheen het ook op het scherm.
Enter Robin, die plots begint over 58 parels.

Op zich spreekt niemand hem tegen. Het kan een foutje zijn, maar zou ook een geslaagde verwarringstechniek kunnen zijn...

De mol heeft hier weinig baat bij om de proef te laten lukken in het voordeel van de groep. De 3000 euro wordt sowieso uitgekeerd: of aan de groep of aan de vinder van het gouden ei. Als de mol in de groep zit, heeft hij hier dus een unieke kans om hem minder verdacht te maken en zou hier dus perfect kunnen kiezen om NIET te mollen. Daarom denk ik dus dat Robin hier teveel opvalt en dus niet de mol is.

Eline en Davey nemen hier het voortouw om het juiste café te vinden (vooral Eline) en Davey zet dat nog eens extra in de verf door te zeggen => wij twee hebben hiervoor gezorgd (of toch zoiets dergelijks).
Dit maakt Eline en Davey extra verdacht.
Eline daarentegen valt veelt te snel af in de fietsproef => verliest wel 500 euro maar heeft geen vat meer over het verdere verloop van de proef => en er valt nog 4000 euro te winnen!! Veel meer dan de schamele 500 euro die ze verliest => Eline is niet de mol
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 09:09

 2204
Tobees schreef:De mol heeft hier weinig baat bij om de proef te laten lukken in het voordeel van de groep. De 3000 euro wordt sowieso uitgekeerd: of aan de groep of aan de vinder van het gouden ei.
Taak van de mol is om ervoor te zorgen dat er zo weinig mogelijk geld in de 'groepspot' zit; de mol zou dus vol voor de persoonlijke 3000 euro moeten gaan (waarbij ik er nog niet zo zeker van ben of die écht zou worden uitgekeerd aan de mol). 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 09:25

 3483  Uma
Bakkieryer schreef:Neen, het waren wel degelijk 59 parels, het getal wordt ook nog in beeld getoond. Ze worden door Davey "geteld" maar dat gebeurt nogal haastig, dus daar kan iets misgegaan zijn.
Als Robin de Mol is weet hij uiteraard dat het 59 parels zijn en kan hij proberen van met zijn 58 stuks onopvallend roet in het eten te strooien...
Ik kan het me niet goed herinneren maar ik geloof je op je woord. Straks toch ff naar de scene kijken (misschien had Davey 56 gezegd - dat getal is me bijgebleven omdat het deelbaar is - 59 is een priemgetal).
Gebruikersavatar

masterveecee28 feb 2017, 10:09

 3547  Sven
ex-molinator schreef:Ik kan het me niet goed herinneren maar ik geloof je op je woord. Straks toch ff naar de scene kijken (misschien had Davey 56 gezegd - dat getal is me bijgebleven omdat het deelbaar is - 59 is een priemgetal).
[ external image ]
Gebruikersavatar

ex-molinator28 feb 2017, 10:16

 3483  Uma
masterveecee schreef:[ external image ]
thanks (maar ik wil het fragment wel nog beluisteren - of daar iemand 56 gezegd zou hebben)
Maarre, 59 is wel een speciaal getal, hé. Wie zit al aan 59? 💡
Gebruikersavatar

Bakkieryer28 feb 2017, 10:55

 183  Sven
ex-molinator schreef:thanks (maar ik wil het fragment wel nog beluisteren - of daar iemand 56 gezegd zou hebben)
Maarre, 59 is wel een speciaal getal, hé. Wie zit al aan 59? 💡
Ik denk dat hier eens ferm over nagedacht moet worden, want er zijn enkele lastige vragen te beantwoorden :

1. Waarom tonen ze die potjes extra in beeld, de aantallen worden uitgesproken, dus waarom de beelden ?
2. Waarom tonen ze de balletjes in een specifieke configuratie, dus niet gewoon in rijtjes ? Zit er een figuur in ?
3. Waarom net deze getallen en geen andere ? Bezigheidstherapie voor de gemotiveerde kijkers ? Of zit er meer achter ?
4. Pot 1 en 3 zijn allebei kwadraten ( 6x6, 9x9 ) waarbij pot 3 het omgekeerde is van pot 1, pot 2 is een priemgetal waar je niks verder mee kan. Of is het een Fibonaccireeks ? De verschillen zijn resp. 23 en 22, moeten we de reeks dan als volgt aanvullen : 12-36-59-81-102 ? En wat moeten we dan met die 12 en 102 ?
5.Moeten we rekening houden met een vierde getal, zijnde 95 ( omgekeerde van 59 ) en wat moeten we er dan mee ?
5. De som van alle balletjes is 176, kunnen we daar iets mee ? Bvb 17/6 verjaardag van iemand of zo ?

Vele vragen, nog geen antwoorden. We weten wel zeker dat Robin heeft geprobeerd om de getallen verkeerd door te geven én dat hij in de andere proeven ook flink de mist in ging ( alhoewel het helemaal zo niet leek )

Nog een opvallend iets : terwijl Davey loopt te klooien met zijn kettingopdracht komt de kettingbreker ter sprake. Je hoort op de achtergrond Robin zeggen : " Een kettingbreker, wat is dat voor iets, daar heb ik nu nog nooit van gehoord ?"
Hoe kan je een mol, een saboteur, een tegenwerker nog omschrijven ? Als Kettingbreker misschien ...? :?:
Gebruikersavatar

masterveecee28 feb 2017, 13:24

 3547  Sven
yep, die getallen hebben ook al mijn aandacht getrokken.
iets om nog eens te bekijken