Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

MarcH02 mar 2017, 09:54

 72  Emanuelle
Hij stond liever op dat platform dan naar dat gouden ei te zoeken, terwijl dit een 'persoonlijk voordeel' kon opleveren. Zo kon hij als een giraf vanuit de hoogte de situatie overschouwen en saboteren, en daarna de anderen saboteren op zoek naar het café (mislukt).
Gebruikersavatar

MarcH02 mar 2017, 10:37

 72  Emanuelle
Zou Robin (of Annelies) van op dat platform geen zicht hebben gehad op het gebouwtje dat het gouden ei bevatte, en naar de andere eieren leidde ? Misschien is zo'n filmfragment aanwezig.
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 10:50

 3423  Yens
MarcH schreef:Zou Robin (of Annelies) van op dat platform geen zicht hebben gehad op het gebouwtje dat het gouden ei bevatte, en naar de andere eieren leidde ? Misschien is zo'n filmfragment aanwezig.
Ze hebben dat gebouwtje vanzelfsprekend gezien, maar daarom weten ze nog niet dat daar de clue van het gouden ei of de ontbrekende eieren ligt. Ik denk dat de andere kandidaten daar een veel beter zicht op hadden. Ik vind trouwens dat Sam in dat verband heel verdacht overkomt. Hij staat bij het gebouwtje en toch doet hij geen enkele poging om eens te onderzoeken of daar eventueel iets van betekenis te vinden is. Hij leek eerder als een soort van wachter om te verhinderen dat er iemand naar binnen zou gaan. Dit feit en nog enkele andere vreemde gedragingen in de laatste aflevering, hebben Sam bij mij serieus in beeld gebracht als kandidaat mol. Voorlopig nog op de tweede plaats omdat ik mijn tunnelvisie sinds de eerste aflevering nog wat kansen wil geven 😂 .
Gebruikersavatar

astridm02 mar 2017, 12:26

 287
chicawah schreef: Toch hoop ik dat noch Robin (irritante vent voor mij), noch Annelies (te passief naar mijn zin) de mol is. Gemeen van mij: ik hoop zelfs dat zij er nu snel uit zullen liggen en Davey, Sam en Hans de finale spelen.
Blij dat jij het schrijft, dan hoef ik het er alleen maar mee eens te zijn, zonder iets 'naars' te schrijven. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mar 2017, 12:33

 8153
astridm schreef:Blij dat jij het schrijft, dan hoef ik het er alleen maar mee eens te zijn, zonder iets 'naars' te schrijven. 😉
Normaal gezien erger ik mij aan mensen die personen die ze totaal niet kennen op sociale media de grond inboren, vaak in grove bewoordingen.
Ik wil niets negatiefs over die mensen zeggen. Ik vind Annelies best wel een sympathiek mens, maar naar mijn zin is ze te passief. En Robin gedraagt zich in mijn ogen (ik benadruk: in MIJN ogen) vaak irritant. Ik wil daarmee niet gezegd hebben dat hij echt een vervelende vent is. Zij gedrag kan verklaard worden door ongeduld en gedrevenheid, of stress, of gewoon een tactiek om de anderen uit balans te brengen. Dit laatste ofwel omdat hij wil winnen ofwel omdat hij de mol is. In het laatste geval wel jammer dat een mol het zo zou spelen.
Gebruikersavatar

Noptje02 mar 2017, 17:52

 181
eveline.vanhemel schreef:Ze hebben dat gebouwtje vanzelfsprekend gezien, maar daarom weten ze nog niet dat daar de clue van het gouden ei of de ontbrekende eieren ligt. Ik denk dat de andere kandidaten daar een veel beter zicht op hadden. Ik vind trouwens dat Sam in dat verband heel verdacht overkomt. Hij staat bij het gebouwtje en toch doet hij geen enkele poging om eens te onderzoeken of daar eventueel iets van betekenis te vinden is. Hij leek eerder als een soort van wachter om te verhinderen dat er iemand naar binnen zou gaan. Dit feit en nog enkele andere vreemde gedragingen in de laatste aflevering, hebben Sam bij mij serieus in beeld gebracht als kandidaat mol. Voorlopig nog op de tweede plaats omdat ik mijn tunnelvisie sinds de eerste aflevering nog wat kansen wil geven 😂 .
En waarom bewaakt Sam die tunnel dan? Ik ga er van uit dat je denkt zodat niemand het gouden ei vind?
Maar het ei moet toch gevonden worden, sowieso... Anders is er geen race de dag erop tussen de groep en de persoon die het ei gevonden heeft. Dus ik volg het eventjes niet 😛
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 18:19

 3423  Yens
Noptje schreef:En waarom bewaakt Sam die tunnel dan? Ik ga er van uit dat je denkt zodat niemand het gouden ei vind?
Maar het ei moet toch gevonden worden, sowieso... Anders is er geen race de dag erop tussen de groep en de persoon die het ei gevonden heeft. Dus ik volg het eventjes niet 😛
Ik denk in dit stadium van het spel, eerder om er voor te zorgen dat de letters die zich achter de tunnel met het gouden ei bevonden, gevonden zouden worden. Op die manier saboteert hij het scrabble spel.
Allez, mijn idee daarover he... wil niet zeggen dat het juist is. Ik zit momenteel in een Sam tunnel 🙂.
Gebruikersavatar

Mola Lisa03 mar 2017, 22:49

 328  Uma
nite schreef:Als Robin de mol is dan zat hij wel op de ideale plaats bij de Scrabble met Annelies. Annelies die al van zichzelf redelijk zenuwachtig is, is een ideaal slachtoffer voor Robin die door zijn manier van doen en karakter mensen goed zenuwachtig kan maken en fouten kan laten begaan.

Bovendien was het uit de museumproef duidelijk dat annelies niet goed was in het sturen van mensen door een doolhof. Een taak die Robin op zich had kunnen nemen en de kandidaten naar de juiste letter leiden. Maar ik heb hem nooit instructies zien geven (behalve waar is die J?) en andere kandidaten zien aansturen.

Buiten de "j" waar hij niet wilt zeggen waar ze juist ligt behalve "hier vlakbij" vraagt hij ook om de "e" terwijl er geen "e" meer ligt in het doolhof, die zijn alle 3 opgebruikt ... Eigenlijk toch ook iets dat Annelies zou moeten opmerken ?

Die proef lijkt mij dan ook voornamelijk mislukt te zijn door Robin.

Alternatief scenario: Annelies is de mol en probeert vanuit de Scrabble te saboteren. Maar wat houdt Robin dan tegen die kaart vast te pakken en de kandidaten aan te sturen? Als Robin de mol niet is, dan moet hij al lang doorgehad hebben dat Annelies niet veel initiatief zou nemen en dat die verantwoordelijkheid dus bij hem lag.
Gebruikersavatar

ONBEKEND04 mar 2017, 15:59

 
Dit lijkt nu toch allemaal een beetje TE toevallig niet? Gilles is de enige met de letter M, het andere team heeft dat niet terwijl ze zogezegd dezelfde set letters hebben. Met die M legt hij het woord merg, waarop hij zegt dat ze meer uit hun pijp (merg....pijp) moeten komen....hint dat ze op de letter M (van mol) moeten letten? Daarna legt hij ook nog het woord hint, waarbij hij zegt "een" hint en doet de woordwaarde x4 ipv x3 zoals het zou moeten.

Daar zit ergens een hint in, waarom x 4? Het woord pijp heeft 4 letters, rookt er iemand van de kandidaten pijpen? Geen idee, maar ik zou dan eerder richting Robin kijken. Want HOE kan Gilles zonder enige hulp van 1 van de scrabbelaars, de kans krijgen om zowel het woord merg als het woord hint te leggen. Die kans lijkt me toch klein als het niet voorbedacht is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mar 2017, 16:33

 8153
sandra.impe schreef:HOE kan Gilles zonder enige hulp van 1 van de scrabbelaars, de kans krijgen om zowel het woord merg als het woord hint te leggen. Die kans lijkt me toch klein als het niet voorbedacht is.
Ik vroeg me dat ook af. Omdat deze topic intussen al alle kanten opgegaan is, heb ik er een nieuwe topic over geopend.