Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Woestijnmol28 feb 2017, 13:41

Forum veteraan  222
Hoezeer ik toch nog blijf geloven dat Robin de mol is heb ik toch gisteravond een mokerslag gekregen toen Bertrand voor zijn eliminatie zegt dat hij Robin en Annelies verdenkt.
Zelfs al zou hij over een aantal kandidaten hebben gespreid, dan nog is de kans natuurlijk groot dat hij erin zou zijn gebleven mocht Robin weldegelijk de mol zijn.
Is dit nu de zwanenzang voor de mensen (waaronder ikzelf) die Robin verdenken ?
Of.... is hier weer knip en plakwerk aan te pas gekomen door maar dit deel van het interview met Bertrand te tonen terwijl hij misschien nadien zegt dat hij toch ondanks dat op bv Davey gaat stemmen.
Gebruikersavatar

Laleia28 feb 2017, 13:50

 306
Woestijnmol schreef:Hoezeer ik toch nog blijf geloven dat Robin de mol is heb ik toch gisteravond een mokerslag gekregen toen Bertrand voor zijn eliminatie zegt dat hij Robin en Annelies verdenkt.
Zelfs al zou hij over een aantal kandidaten hebben gespreid, dan nog is de kans natuurlijk groot dat hij erin zou zijn gebleven mocht Robin weldegelijk de mol zijn.
Is dit nu de zwanenzang voor de mensen (waaronder ikzelf) die Robin verdenken ?
Of.... is hier weer knip en plakwerk aan te pas gekomen door maar dit deel van het interview met Bertrand te tonen terwijl hij misschien nadien zegt dat hij toch ondanks dat op bv Davey gaat stemmen.
Het is sowieso vreemd dat de verdenkingen van de afvallers getoond worden.
Gebruikersavatar

kim.baudart28 feb 2017, 14:25

 138
Ik denk al heel lang dat we niet té veel waarde mogen hechten aan wie de afvallers als 'verdacht' hebben aangeduid. Het zou volgens mij heel goed kunnen dat aan de kandidaten gevraagd wordt om tijdens het 'beschouwingsmoment' over elke medekandidaat iets te zeggen wat hen is opgevallen. Net zoals wij hier iedereen zitten te ontleden maar dan toch voor één of twee hoofdverdachten kiezen, zal het bij de kandidaten ook wel zijn dat ze van iedereen wel iets verdachts kunnen vinden, maar bij een aantal mensen dit weer afschrijven om andere redenen. En dat geeft de programmamakers leuk materiaal om mee te spelen om ons in de war te brengen.

Het zou volgens mij gewoon té gemakkelijk zijn als je de mol kon ontdekken door simpele deductie aan de hand van de montage van de verdenkingen.
Gebruikersavatar

ONBEKEND28 feb 2017, 14:29

 
Hij verdacht 1 van de scrabble spelers omdat zij het beste het spel konden saboteren maar volgens mij is hij volop voor Annelies gegaan (want je hoort hem zeggen dat hij zeker van zijn stuk was, waardoor ik concludeer dat hij voor 1 iemand is gegaan): bij de muziekproef had ze tenslotte al weinig inbreng, bij de museumproef nog veel minder, het fietsen ging ook al niet en dan het scrabbele....en denk dat hij daardoor op het verkeerde spoor zat.
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 14:56

 2204
sandra.impe schreef:bij de muziekproef had ze tenslotte al weinig inbreng
Bedoel je de proef met de klokken?

Want daar was de inbreng van Annelies 'groot'. Al de (4 of 5?) gevonden woorden werden door haar geraden.
Gebruikersavatar

ONBEKEND28 feb 2017, 15:09

 
Nja, hoe dan ook, die opdracht was ook verloren, laten we stellen dat ze nog niet veel geld heeft binnen gebracht, dan kan ik me wel inbeelden dat Bertrand vanuit zijn standpunt) haar eerder zou kunnen verdenken dan Robin.
Gebruikersavatar

Frolva28 feb 2017, 15:27

 2204
sandra.impe schreef:Nja, hoe dan ook, die opdracht was ook verloren, laten we stellen dat ze nog niet veel geld heeft binnen gebracht, dan kan ik me wel inbeelden dat Bertrand vanuit zijn standpunt) haar eerder zou kunnen verdenken dan Robin.
De opdracht werd inderdaad verloren, maar ze werd door Annelies (gespeeld, volgens mij) wél verbeten gespeeld en ze vond enkele goede oplossingen. Bertrand (die op de bus werd gekozen als muziekkenner) vond geen enkel antwoord.

Ik sluit zeker niet uit dat zoiets voor Bertrand kan meespelen om Annelies net niet te verdenken.
Gebruikersavatar

Woestijnmol28 feb 2017, 15:30

Forum veteraan  222
sandra.impe schreef:Hij verdacht 1 van de scrabble spelers omdat zij het beste het spel konden saboteren maar volgens mij is hij volop voor Annelies gegaan (want je hoort hem zeggen dat hij zeker van zijn stuk was, waardoor ik concludeer dat hij voor 1 iemand is gegaan): bij de muziekproef had ze tenslotte al weinig inbreng, bij de museumproef nog veel minder, het fietsen ging ook al niet en dan het scrabbele....en denk dat hij daardoor op het verkeerde spoor zat.
Maar dan zouden toch enkele antwoorden zowel kunnen passen voor Annelies als voor Robin (zoals bv waar was de mol tijdens het golfspel, of tijdens de scrabble spel, etc...)
Gebruikersavatar

ONBEKEND28 feb 2017, 15:58

 
Hij kan er toch voor gekozen hebben volop voor 1 persoon te gaan, zoals ik zei, ik kan begrijpen vanuit Bertrand zijn positie, dat hij van de 2 scrabbelaars eerder Annelies als mol ziet, daar waar Robin ook wel steken laat vallen maar zich veel meer voor elke opdracht "lijkt" in te zetten. En op een bepaald moment kiezen de meeste kandidaten wel om volop voor 1 persoon te gaan ipv te spreiden.

Ik kan uiteraard mis zijn, maar ik vermoed wel dat dat de doodsteek is geweest, gegokt op de verkeerde van de 2.
Gebruikersavatar

Curio28 feb 2017, 16:17

 53
Ik denk ook dat hij van de 2 scrabbelaars voor Annelies is gegaan. Hij deed samen met haar de klokkenproef, voor ons lijkt het alsof die vooral door het toedoen van Bertrand zelf mislukt is en we zien Annelies toch enkele juiste antwoorden geven, maar ik vind het nog altijd verdacht hoe weinig we van die proef gezien hebben: er zijn redelijk wat klokken die niet in beeld zijn geweest en we weten ook niet wie met het idee van de pasvragen afkwam. In de museumproef liet ze Marzena al het werk doen en bij de fietsproef viel ze als eerste af. Robin daarentegen geeft zich volop en kwam o.a. in de dierenproef met de juiste oplossing.
Gebruikersavatar

lorenzo.verfaillie28 feb 2017, 16:18

 12
Iemand robin gezien tijdens de executie?
Kijkt gewoon naar de grond. Vond ik nogaal raar.
Gebruikersavatar

Laleia28 feb 2017, 16:22

 306
lorenzo.verfaillie schreef:Iemand robin gezien tijdens de executie?
Kijkt gewoon naar de grond. Vond ik nogaal raar.
Als Robin een gewone kandidaat is, schrok hij van de eliminatie van Bertrand. Hij verdacht hem immers als mol.