Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

tim.pintelon02 mar 2017, 11:04

 16  Yens
Sinds aflevering 3 heb ik een kleine tunnelvisie gekregen voor Robin. Ik noem even op waarom ik hem verdenk:

1) Tijdens actieve proeven (fietsen, lopen) probeert hij zich te bewijzen en de andere (soms zelfs overdreven) aan te sporen. Anderzijds bij rustige proeven (kooien, puzzels, scrabble, diamanten) gedraagt hij zich enorm rustig en speelt niet echt slim. Als hij in de proef faalt is hij snel tevreden. Het lijkt voor hem nooit erg om te falen voor een proef.

2) Tijdens de proef in de kooi verzwijgt hij een half uur dat er een sleutel aan zijn been hangt. Daarna verlaat hij zijn kooi om de deur van het hok niet eens aan te raken om te zien of ze mss open is. En dan bijna op het einde van de proef ontdekt hij ineens dat de deur open is. Ik zou nooit in een hok lopen als ik niet weet of er een echt luipaard zit. Dus dat is ook beetje raar.

3) Bij het scrabble spel maakt hij onmiddellijk een woord dat kan verlengd worden door Gilles. Als je echt wilt winnen maak je een kort simpel woord zodat Gilles een nieuw woord moet vormen. En gewoon random letters laten komen van de deelnemers? Nou ja...

4) Lijkt mij bij alle eliminaties heel zeker van zijn stuk. Heel rustig.

5) Een emotioneel persoon? Kan dit zijn omdat hij de hele tijd onder druk staat en op plotse momenten zijn druk even kan aflaten (als een proef lukt of als iemand naar huis moet). Dit wekt iets minder verdenking op misschien? Ofwel is hij gewoon echt een emotioneel persoon.

6) Bij de diamantproef gebeuren rare acties. Bekijk het nog eens wat hij exact doet maar hij draait volgens mij de diamanten om en het zijn dan net die 2 dat verkeerd zijn.

7) Hij wil kiezen voor kampeergerief tijdens de fietsproef. En dan bij de laatste proef bij de boot stelt hij onmiddellijk voor om ermee te stoppen en door te gaan.

Wat denken jullie? :batman:
Gebruikersavatar

Jansen02 mar 2017, 11:43

 3423  Yens
tim.pintelon schreef:6) Bij de diamantproef gebeuren rare acties. Bekijk het nog eens wat hij exact doet maar hij draait volgens mij de diamanten om en het zijn dan net die 2 dat verkeerd zijn.

7) Hij wil kiezen voor kampeergerief tijdens de fietsproef. En dan bij de laatste proef bij de boot stelt hij onmiddellijk voor om ermee te stoppen en door te gaan.

Wat denken jullie? :batman:
Ik kan je voor een groot stuk volgen. Alleen over de twee laatste stellingen heb ik bedenkingen. In de diamantproef ziet iedereen duidelijk dat hij de twee diamanten omdraait (zie andere topics hier op het forum). Ik begrijp hier echter de rol van Jolien niet in? Hoe kan het dat zij dit niet gezien heeft? Zij was toch de "bevoorrechte" aanwezige van die sabotage? Je kan redeneren dat ze daar voor de camera niet op wil reageren, maar je zou dan verwachten dat ze tijdens de eliminatie wel op Robin zou stemmen. Als je er van uit gaat - zoals jij doet - dat Robin de mol is - en ze stemt wel op hem, dan is hij de mol niet he, want anders lag ze er in dezelfde aflevering niet uit. Volgens haar eigen uitspraken waren Jess (na afl. 1) en Bouba (na afl. 2) haar kandidaten. Toch onbegrijpelijk als ze de handeling van Robin verdacht vond in de diamantproef.

Wat betreft de boot in de fietsproef: hij wou wel degelijk met de boot het water op. Zijn uitspraak "een boot zinkt toch nooit" was toch duidelijk dacht ik. Als ze dit gedaan hadden, dan was de proef zeker mislukt: ze zouden wel degelijk een stuk hebben kunnen roeien (ondertussen komt Hans dichterbij) en als de boot was gezonken, moesten ze terug zwemmen. Lijkt me onmogelijk om dat allemaal te doen voordat Hans daar was.
Gebruikersavatar

ex-molinator02 mar 2017, 12:06

 3483  Uma
Molliarty schreef:All aboard the Robin train!
[ external image ]
nice one 😃
Gebruikersavatar

Torremolinos02 mar 2017, 16:48

 264
Allemaal punten om in aanmerking te nemen, alhoewel we bij diamantproef niet weten of dit montage is. Kan gefilmd zijn terwijl ze overlegden...
Eén iets maakt dat ik denk dat het Robin niet is. Op het eind van de dierenproef lijkt het onmogelijk om de sleutel nog uit de cilinder te bemachtigen via geitemelk. Robin is de enige die met een last minute 'thinking out of the box' oplossing komt en zo de belangrijke proef laat slagen. Hij had (als hij de mol is) alle mogelijke excuses om het bij de hele groep innte wrijven als het mislukt was en zelf kon hem bijna niks ten laste gelegd worden.
Waarom last minute het geld binnenhalen, terwijl de eer toch naar de groep gaat. Er werd amper nog gesproken over zijn 'geniale' ingreep.
Gebruikersavatar

ONBEKEND02 mar 2017, 17:14

 
Misschien omdat hij de tijd verkeerd heeft ingeschat en denkt dat de proef niet meer kon slagen, maar hij zich met deze zet wel onverdacht maakt.