Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Pieter11103 mar 2017, 17:08

 12
Het kwakkelende gedrag van Robin is inmiddels niemand ontgaan - van agressief en autoritair tot plotsklaps poeslief, verlegen en zelfs klungelig.

Voor de meesten onder ons komt dit verdacht over. Strategisch is het zelfs een meesterlijke zet: slaan en zalven werkt altijd als bindingsmiddel. Good cop, bad cop.

Maar voor zij die ingewijd zijn in de geheimen van de astrologie, weten dat dergelijke uitspattingen net eigen zijn aan het teken van de 'Kreeft': grote mond, klein hartje.

En daar is uiteraard niets mis mee, voor alle duidelijkheid.

Zonder in vooroordelen te vervallen, maar het zou best wel eens kunnen dat meneer Justé gewoon doodleuk zichzelf staat te spelen...

Sterker nog, zou het kunnen dat Robin Justé een dubbele mol is? Iemand die zich probeert verdacht voor te doen om zo iedereen op het verkeerde spoor te zetten?

Had Gilles De Coster ons geen 'mind fuck' van ik-heb-jou-me-daar beloofd?

Enfin, ik denk nog steeds het Annelies is...

Groetjes
Gebruikersavatar

ex-molinator03 mar 2017, 19:23

 3483  Uma
Pieter111 schreef:...
Maar voor zij die ingewijd zijn in de geheimen van de astrologie, weten dat dergelijke uitspattingen net eigen zijn aan het teken van de 'Kreeft': grote mond, klein hartje.
Gelukkig dat Woestijnvos een geheim agent in de astrologie als consultant geraadpleegd heeft. Zo niet was de mol al lang ontmaskerd. 😉
Gebruikersavatar

Pieter11103 mar 2017, 20:15

 12
Ik begrijp je ironie, maar waarom staan die geboortedata er toch elk jaar bij?

Toch grappig dat iedereen zijn teken kent (vooral de positieve aspecten ervan), maar er wordt amper over gepraat.

Is astrologie een van de laatste taboes in Vlaanderen? naast o.a. de vrijmetselarij.

Ach, laat ons gewoon onthouden dat het zintuiglijke slechts een expressie is van datgene wat we niet kunnen waarnemen...
Gebruikersavatar

Bakkieryer03 mar 2017, 22:26

 183  Sven
Pieter111 schreef:Ach, laat ons gewoon onthouden dat het zintuiglijke slechts een expressie is van datgene wat we niet kunnen waarnemen...
Als astrologiescepticus met een wetenschappelijke achtergrond toch even een klein vraagje ( je ziet, ik wil er wél over praten 😉 ) : Hoe geef je expressie aan iets dat je niet kan waarnemen ?
Ik zal mijn vraag even verduidelijken met een praktisch voorbeeld :

Stel : je ontmoet tijdens een wandeling in de diepste brousse van Congo een mens die nog nooit kennis heeft gemaakt met ook maar enige vorm van "beschaving". Je vraagt hem om een tekening ( een expressie ) te maken van een auto, iets wat hij nog nooit heeft waargenomen. Hoe gaat die expressie er dan uitzien en waar zit dan het zintuiglijke ???
Gebruikersavatar

Pieter11104 mar 2017, 01:13

 12
Oei, wetenschap. Zo'n breed en vaag begrip... En zo speculatief ook...

Je kunt 2 dingen doen: ofwel geloof je in wat anderen zeggen/beweren of wel geloof je in jezelf.

Meer wil ik daar eigenlijk niet over kwijt, als je het niet erg vindt. Voor mij draait het om het Zelf (mét hoofdletter, nota bene).

Maar ik wilde maar even prikken met dat astrologie-gedoe, ik hecht daar zelf weinig belang aan.

Wat niet wegneemt dat het bij veel mensen leeft en zeker ook bij de makers van dit programma. Ik vermoed dat het voor hen louter een middel is om nog meer verwarring te zaaien, vandaar dat ze die geboortedatums telkens meegeven.

Geen interne astrologie-adviseur bij Woestijnvos, zoveel is zeker. 🙂

Zat er ergens in een van de eerste afleveringen ook geen vraag tussen mbt astrologie? 'Ram' was het antwoord, als ik mij niet vergis en Annelies moest vragen stellen aan Eline.

Alvast prettig weekend
Gebruikersavatar

Molliarty04 mar 2017, 02:35

 157
Pieter111 schreef:Oei, wetenschap. Zo'n breed en vaag begrip... En zo speculatief ook...

Je kunt 2 dingen doen: ofwel geloof je in wat anderen zeggen/beweren of wel geloof je in jezelf.
Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator04 mar 2017, 10:49

 3483  Uma
Pieter111 schreef:...
Ach, laat ons gewoon onthouden dat het zintuiglijke slechts een expressie is van datgene wat we niet kunnen waarnemen...
Ah, een verwoording die sterk doet denken aan mijn onderschrift 😃
Dit onderschrift is niet origineel van mij maar is een flauwe vertaling van een opschrift op "kustwerk"dat zichtbaar was bij het verlaten van de luchthaven "El Atlet" in Alicante. Ondertussen is de luchthaven volledig herbouwd (en verplaatst) en is dat kunstwerk, tja, ergens maar waar weer ik niet.

https://eltiempodelnotiempo.wordpress.c ... invisible/
Gebruikersavatar

Pieter11104 mar 2017, 11:21

 12
Zijn wijze woorden hoor!

Als ik op papier een huis teken, dan is dit 'huis' een expressie van datgene wat eerder onzichtbaar was.

Mind, matter, manifestation

Idee, papier en pen, expressie

Robin, sabotage, mol
Gebruikersavatar

ex-molinator04 mar 2017, 14:27

 3483  Uma
Pieter111 schreef:Zijn wijze woorden hoor!

Als ik op papier een huis teken, dan is dit 'huis' een expressie van datgene wat eerder onzichtbaar was.

Mind, matter, manifestation

Idee, papier en pen, expressie

Robin, sabotage, mol
Kortzichtigheid, dwaling, tunnel 😎