Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Kobe04 mar 2017, 18:22

 429
sandra.impe schreef:Ohja precies een stickertje op de zijkant van haar helm, hmmm op zoek naar oranje dus.
En bij Robin een L op 13:40 ongeveer. Nog 1 iemand een O en we zijn compleet 😃
Gebruikersavatar

Kobe04 mar 2017, 18:23

 429
janne.adams schreef:Klopt, op tijdstip 19:04 is een rood stickertje met een L te zien op Robin zijn helm. Mij lijkt de kans groot dat deze letters dan eerder verwijzen naar de maten van de helmen.

Waarschijnlijk wel, maar ik vind het vreemd dat het alleen bij Robin en Annelies kan gezien worden
Gebruikersavatar

ONBEKEND04 mar 2017, 18:24

 
janne.adams schreef:Klopt, op tijdstip 19:04 is een rood stickertje met een L te zien op Robin zijn helm. Mij lijkt de kans groot dat deze letters dan eerder verwijzen naar de maten van de helmen.

Achja tuurlijk, medium, large....we maken het onszelf zo moeilijk hè :roll:

Dus die helmen, dat wordt niks, maar die veters misschien wel.....toch verder in de gaten houden.
Gebruikersavatar

Janneman04 mar 2017, 18:27

 50  Yens
Kobe schreef:Waarschijnlijk wel, maar ik vind het vreemd dat het alleen bij Robin en Annelies kan gezien worden
Het zijn maar stickertjes, ze kunnen gemakkelijk op voorhand al van de helmen zijn afgevallen of kandidaten hebben deze er af geplukt. Doe ik ook zelf ook vaak.
Gebruikersavatar

ONBEKEND04 mar 2017, 18:37

 
En de mol is toch het aas in dit spel, nee?
Gebruikersavatar

Janneman04 mar 2017, 19:23

 50  Yens
sandra.impe schreef:Slaat misschien nergens op, maar ik post het toch.... Robin Orange is visaas en ook een roodborstje.
https://www.google.be/webhp?sourceid=ch ... bin+orange&*
Ik heb even gezocht naar "mol + oranje" en op de wikipediapagina van Mol (dier) stond het volgende; 'Door ijzeroxiden in de bodem kleuren lichtere dieren vaak oranje of geel.'
Nu vind ik niet meteen iets terug dat zegt dat de bodem in Zuid-Afrika veel ijzer bevat, maar het is een feit dat ijzeroxiden de aarde roodachtig kleuren en sommige beelden in de afleveringen tonen toch wel zeer rode aardewegen. Zie bijvoorbeeld de eerste beelden nadat het vliegtuig is opgestegen.
Hoewel Robin zijn veters en polo-logo beide oranje details zijn en in deze richting wijzen, dragen Annelies, Davey en Hans ook vrij veel en opvallendere oranje kledingstukken.
Gebruikersavatar

billie.holiday04 mar 2017, 19:31

 462  Bert
Tijdens de mandelaproef had hij ook oranje veters aan , viel mij de 1 ste aflevering al op, maar ik ging er vanuit dat hij zelf eigen loopschoenen aanhad. Maar ik ga het echt niet meer terug bekijken.
Gebruikersavatar

Jansen04 mar 2017, 19:35

 3423  Yens
janne.adams schreef:Nu vind ik niet meteen iets terug dat zegt dat de bodem in Zuid-Afrika veel ijzer bevat...
Dit kan ik met 100% bevestigen hoor: waar ik vroeger woonde (Gauteng - Omgeving Johannesburg) was de grond "knal oranje" 🙂 Ik had toen in die tijd meerdere honden, waarvan een, een witte maltezer, die moest elke week in bad omdat hij er altijd oranje uitzag 😃
Gebruikersavatar

Bakkieryer05 mar 2017, 00:08

 183  Sven
janne.adams schreef:Ik heb even gezocht naar "mol + oranje" en op de wikipediapagina van Mol (dier) stond het volgende; 'Door ijzeroxiden in de bodem kleuren lichtere dieren vaak oranje of geel.'
Nu vind ik niet meteen iets terug dat zegt dat de bodem in Zuid-Afrika veel ijzer bevat, maar het is een feit dat ijzeroxiden de aarde roodachtig kleuren en sommige beelden in de afleveringen tonen toch wel zeer rode aardewegen. Zie bijvoorbeeld de eerste beelden nadat het vliegtuig is opgestegen.
Goh, hoeveel honderden miljoenen tonnen rood zand moet ge hebben ? Heel de Grote Karoo ligt er vol van en bij uitbreiding heel Zuid-Afrika. Rij maar eens wat rond als het efkens geregend heeft, ge zult rap doorhebben dat er rood zand ligt in Zuid-Afrika...

[ external image ]
Gebruikersavatar

Janneman05 mar 2017, 00:17

 50  Yens
Bakkieryer schreef:Goh, hoeveel honderden miljoenen tonnen rood zand moet ge hebben ? Heel de Grote Karoo ligt er vol van en bij uitbreiding heel Zuid-Afrika. Rij maar eens wat rond als het efkens geregend heeft, ge zult rap doorhebben dat er rood zand ligt in Zuid-Afrika...
Ideaal, dan houdt mijn theorie voorlopig stand. Ik ben nog nooit in de buurt van Zuid-Afrika geweest, dus ik moest het met Google doen en bij het zoeken naar "ijzer in bodem Zuid-Afrika" kwam ik geen concrete bewijzen tegen. Bedankt voor je gewaardeerde inbreng.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mar 2017, 10:27

 8153
Oranje-Vrystaat.

Annelies draagt ergens (bij het klokkenspel denk ik) een oranje bril en oranje oorbellen.

Ze scrabbelde samen met Robin en ze deden dat zo archieslecht dat het wel opzettelijk moet geweest zijn.
2 mollen? Kan ik persoonlijk niet geloven maar je weet natuurlijk nooit.