Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

magali.dereu05 mar 2017, 08:44

 184  Sven
Robin staat nog steeds op de nummer 1 in mijn lijstje met verdachten.
Sinds aflevering 4 ben ik echter beginnen te twijfelen en lonk ik ook naar Sam.

Waarom Robin misschien dan toch geen mol is:

- Hij heeft al flink wat geld in het groepspotje gekregen
- Sinds de laatste aflevering brengen ze hem wel opvallend in beeld. Mijn ervaring leert me dat, zodra iemand verdacht wordt geportretteerd als mol, hij de saboteur allicht niet is

Wat denken jullie?
Gebruikersavatar

beagle05 mar 2017, 10:27

 77
Robin heeft niet zoveel geld binnengebracht als het lijkt. Hij zet zich wel altijd in de schijnwerpers om de credits te krijgen.

Afl 1 :
Lopen : het parcours kan door iedereen worden "voltooid". Robin komt door zijn "loop"profiel in de beste molpositie terecht, vermits eerste traject grote invloed, maar niet afloop-bepalend.
Bij aanvang zien we dat Betrand de betere loper is, hij komt niet zo veel later dan Robin toe, maar het is wel Robin die het "eerste" traject afstopt en de anderen het dus moeten overnemen. De proef lukt omdat S/B/M/J het traject binnen de tijd uitlopen. R heeft B NiET geholpen maar gejend.

Vallen : Robin zat in laatste positie als niet-durver. R heeft de onrust over het vallen aangewakkerd in de groep en lijkt de "redder" van de proef. Niet vallen zou zijn geloofwaardigheid te fel hebben aangetast, vermits M hééél zeker over juist antwoord en R dus sowieso op de matras zou vallen. Ook zijn "pep"talk naar Jessica toe laat het niet meer toe om zelf niet te vallen.

Dit zijn geslaagde groepsopdrachten, waarin Robin enkel een aandeel heeft gehad. Zwart/wit mollen zou in deze eerste aflevering té verdacht geweest zijn.

Afl 2 :
individuele diamantenproef - mislukt (door R omwisseling?)- geen geld
Dierenproef : alweer een groepsgebeuren waarin het scenario bij voorbaat een jennende Robin aanduidt als "finale" closer door leeuwensleutel aan zijn been. Wie anders kon als eerste bij de rode knop?
Kans is groot dat R hier zwaar gegokt heeft en "gepakt" is door de plotse vishaak van Jolien en de controle van Davey aan de kooideur. Of is hij een té groot ego om zijn druk-knop moment de gloire in het water te laten vallen?

Afl 3 :
Ongeleid projectiel : R in sleutelpositie, vindt geen antwoorden, laat klok zakken, raadt dier niet, alles verloren
Museum-inbraak : duurste object gestolen maar hij heeft wel Hans bij zich én wordt gevolgd via camera door J/A... wit/zwart mollen alweer moeilijker om niet té verdacht te zijn.
Eliminatie gaat richting Annelies, R gooit oa Eline er tussen, geen geld want geen eendracht..
Persoonlijk denk ik dat Sam het rode scherm had, lichaamstaal en opentrekken discussie à la Hanne : hoe zou de persoon zich voelen..... Robin zet Sam direct uit de wind als onmogelijk...

Af 4:
Fietsproef : groep geeft sleutelpositie aan Hans. R zeurlastpost in alle opdrachten, wil kampeermateriaal, maar doet wel "kitsjang" bij "verzwijg-grap" alsof hij mee "verdiend" heeft.
Scrabble : de zgn leidersfiguur stuurt zijn troepen niet aan, proef mislukt
Golf : R komt als eerste aan en krijgt (nutteloze) gsm, zaait verwarring met "58"
Alweer groepsoplossing zonder noemenswaardig aandeel van R

Mij lijkt het dat er geld verdiend wordt door de groep en Robin niet anders kan dan bijdragen om zichzelf nadien in de schijnwerper te manoeuvreren de grote "held". Of hij de mol is weet ik niet, maar zijn gedrag is zo tegenstrijdig dat ik niet begrijp dat hij in de Polls zo laag scoort tot nu toe. Waarschijnlijk is zijn image-building "als grote geldverdiener" gelukt.
Gebruikersavatar

Molliarty05 mar 2017, 10:39

 157
beagle schreef:Robin heeft niet zoveel geld binnengebracht als het lijkt. Hij zet zich wel altijd in de schijnwerpers om de credits te krijgen.

Afl 1 :
Lopen : het parcours kan door iedereen worden "voltooid". Robin komt door zijn "loop"profiel in de beste molpositie terecht, vermits eerste traject grote invloed, maar niet afloop-bepalend.
Bij aanvang zien we dat Betrand de betere loper is, hij komt niet zo veel later dan Robin toe, maar het is wel Robin die het "eerste" traject afstopt en de anderen het dus moeten overnemen. De proef lukt omdat S/B/M/J het traject binnen de tijd uitlopen. R heeft B NiET geholpen maar gejend.

Vallen : Robin zat in laatste positie als niet-durver. R heeft de onrust over het vallen aangewakkerd in de groep en lijkt de "redder" van de proef. Niet vallen zou zijn geloofwaardigheid te fel hebben aangetast, vermits M hééél zeker over juist antwoord en R dus sowieso op de matras zou vallen. Ook zijn "pep"talk naar Jes...
Mooie opsomming! Zo voel ik me ook tov Robin. het LIJKT alsof ie veel doet, maar uiteindelijk het enige wat ie hele afleveringen doet is zeuren en de boel ophouden om dan op't einde te zeggen "maar ale mannekes kom op voor 't geld." en dan lijkt ie weer de motiverende springveer achter de groep.
Gebruikersavatar

ONBEKEND05 mar 2017, 12:43

 
Ik kon het zelf niet beter zeggen, helemaal akkoord!
Gebruikersavatar

magali.dereu05 mar 2017, 13:50

 184  Sven
En wat dan met de follow the money theorie? 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mar 2017, 14:04

 8153
beagle schreef:Robin heeft niet zoveel geld binnengebracht als het lijkt. Hij zet zich wel altijd in de schijnwerpers om de credits te krijgen.

Afl 1 :
Lopen : het parcours kan door iedereen worden "voltooid". Robin komt door zijn "loop"profiel in de beste molpositie terecht, vermits eerste traject grote invloed, maar niet afloop-bepalend.
Bij aanvang zien we dat Betrand de betere loper is, hij komt niet zo veel later dan Robin toe, maar het is wel Robin die het "eerste" traject afstopt en de anderen het dus moeten overnemen. De proef lukt omdat S/B/M/J het traject binnen de tijd uitlopen. R heeft B NiET geholpen maar gejend.

Vallen : Robin zat in laatste positie als niet-durver. R heeft de onrust over het vallen aangewakkerd in de groep en lijkt de "redder" van de proef. Niet vallen zou zijn geloofwaardigheid te fel hebben aangetast, vermits M hééél zeker over juist antwoord en R dus sowieso op de matras zou vallen. Ook zijn "pep"talk naar Jes...

Allemaal heel goed opgemerkt.
Ik heb Robin lang niet als mol willen zien (eigenlijk nog altijd niet) omdat ik mij stoor aan zijn irritante en vaak inconsequente gedrag en per se een sympathieke mol wil zoals de vorigen, waarvan Gilles de allersympathiekste mol ooit was. Vandaar dat ik zo graag zou hebben dat het Davey of Sam is (bovendien gaan ze dan zeker mee tot de laatste aflevering).
Als Robin echt de mol blijkt te zijn, dan hoop ik al zijn vervelende trekjes (bleitende broekschijter, andere mensen op de zenuwen werken en afjakkeren, altijd de betweter uithangen...) gespeeld waren om te kunnen mollen en het niet zijn ware aard is.
Gebruikersavatar

Molliarty05 mar 2017, 14:07

 157
magali.dereu schreef:En wat dan met de follow the money theorie? 🙂
De follow the money theorie is maar tot op zekere hoogte accuraat natuurlijk he.
Het geeft weer hoeveel geld een persoon binnen brengt, maar is daarom nog geen beschrijven van "persoonlijk" geld binnen gebracht. Groepsopdrachten waar die persoon bij betrokken was, of duo opdrachten, worden hier ook bijgeteld.
Het geeft ook niet weer hoeveel geld die persoon NIET binnen gebracht heeft, door opdrachten te laten mislukken.

Mooi voorbeeld is vorig jaar, waar Gilles meer geld binnengebracht had dan Cathy. 😃
Gebruikersavatar

beagle05 mar 2017, 19:21

 77
De Follow the Money theorie kan ook de invloed van de proefverdeling niet accuraat laten meespelen.
Meestal beslist de groep wie welke opdracht gaat uitvoeren, en dus ook wie hoeveel geld "kan" verdienen.
Zo kan Hans niets bijdragen de eerste dagen, kon bvb Eline maar 500 Euro verdienen mocht ze geslaagd zijn in de zangproef tov Annelies 1500 . Annelies en Marzena konden onmogelijk bijdragen tijdens de "projectielen"proef want uitgesloten.