Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 14:23

 128
FlightWolf23949 schreef:... Nee. Ik bedoel maar dat dit geen hints zijn naar de mol. Als je iets kan omdraaien in de hele andere richting, is het geen hint.

Inderdaad ... Het is 'antimols' gedrag
Gebruikersavatar

FlightWolf2394914 mar 2017, 14:45

 183
annick.neskens schreef:Inderdaad ... Het is 'antimols' gedrag
Je wilt echt niet inzien dat het misschien echt een inschattingsfout is geweest van Robin, he?
Keep an open mind.
Omdat een bepaalde kandidaat bepaalde opdrachten laat slagen, kan hij/zij nog perfect de mol zijn. En natuurlijk gebeuren inschattingsfouten ook af en toe. Niemand heeft altijd gelijk.
Oh, en kijk misschien ook naar alle 'negatieve' acties van iedere kandidaat, en vergelijk deze met de positieve. Als we alleen afgaan op het idee dat de mol geen opdrachten mag laten slagen, dan is niemand de mol.
Gebruikersavatar

annick.neskens14 mar 2017, 15:11

 128
FlightWolf23949 schreef:Je wilt echt niet inzien dat het misschien echt een inschattingsfout is geweest van Robin, he?
Keep an open mind.
Omdat een bepaalde kandidaat bepaalde opdrachten laat slagen, kan hij/zij nog perfect de mol zijn. En natuurlijk gebeuren inschattingsfouten ook af en toe. Niemand heeft altijd gelijk.
Oh, en kijk misschien ook naar alle 'negatieve' acties van iedere kandidaat, en vergelijk deze met de positieve. Als we alleen afgaan op het idee dat de mol geen opdrachten mag laten slagen, dan is niemand de mol.
IEDEREEN KAN DE MOL ZIJN.
Iedereen zal af en toe ook mollenstreken hebben en zichzelf verdacht maken ... Wie een ander kan doen twijfelen maakt zelf meer kans om winnaar te worden. Ik zeg dus niet dat Robin de mol niet kan zijn want het programma is zo gemaakt dat het IEDEREEN kan zijn.
Gebruikersavatar

ONBEKEND14 mar 2017, 18:56

 
Robin zegt toch zelf "ik weet niet of de mol persè alle spelletjes wil doen mislukken, af en toe zal hij wel doorbijten om de proef te laten lukken, om dan de volgende keer zoals daarnet hard toe te slaan" en uiteraard is dat zo.
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2017, 21:39

 507  Yens
Dat klopt maar in de eerste afleveringen heeft hij toch een beetje te veel zijn best gedaan naar mening van de niet robinverdenkers. Loopproef, museumproef, gpsproef, dierenproef. 4x helpt hij echt de proef doen slagen door ofwel de juiste invalshoek aan te brengen (gps en dieren) ofwel een gemakkelijke kans te missen om het om zeep te helpen (museum en loopproef). En dat ging telkens niet om 250 Eurokes zoals Gilles vorig jaar met de lama's maar om behoorlijke bedragen. Dat hij er 1 of 2 had doen slagen om onverdacht te zijn ok, maar 4 vind ik toch verdacht onmols.
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 22:02

 3483  Uma
Moldedju schreef:Dat klopt maar in de eerste afleveringen heeft hij toch een beetje te veel zijn best gedaan naar mening van de niet robinverdenkers. Loopproef, museumproef, gpsproef, dierenproef. 4x helpt hij echt de proef doen slagen door ofwel de juiste invalshoek aan te brengen (gps en dieren) ofwel een gemakkelijke kans te missen om het om zeep te helpen (museum en loopproef). En dat ging telkens niet om 250 Eurokes zoals Gilles vorig jaar met de lama's maar om behoorlijke bedragen. Dat hij er 1 of 2 had doen slagen om onverdacht te zijn ok, maar 4 vind ik toch verdacht onmols.
De dieren proef was volgens mij ofwel een verkeerde inschatting van de tijd nodig om de proef nog te laten lukken, ofwel een stukje theater waarmee hij vertrouwen kon winnen.
De GPS proef was ideaal om extra vertrouwen bij de groep te winnen: er was niet veel geld te winnen + de kans op slagen was eigenlijk klein met slechts een half uur te gaan - dergelijk risico neem je wel als mol. Plus dat de stofbomproef niet echt makkelijk was.
De museumproef was ook een uitgelezen mogelijkheid om hem wat krediet te laten opbouwen (bij Hans) plus dat het af en toe echt op het randje was.
En de loopproef ?? Hij en Bertrand waren zowat de beste lopers, en de kans is groot dat niet iedereen zal kunnen meedoen aan het lopen zelf. Als mol vind ik het dan een goede strategie om fervent voor de eindmeet te gaan, te fervent zelfs (maar Bertrand had dat deels aan zichzelf te wijten) - wetende dat al wie na hen loopt een stuk trager is. Winst is in dat opzicht een zeer positieve zaak voor de mol, door hem (onder andere) is de opdracht geslaagd maar doordat hij zo fervent was, kon het mislukken en hij kan daar gebruik van maken door opluchting te veinzen en oprecht blij te zijn dat de opdracht niet mislukt is door zijn overenthousiasme.
Dit allemaal bekeken vanuit mijn standpunt over hoe het allemaal kan (ver)keren. Ik zeg niet dat het effectief zo gepland was maar ik zie wel hoe het in het voordeel van de mol kan spelen.
Gebruikersavatar

Frolva14 mar 2017, 22:05

 2204
ex-molinator schreef:Dit allemaal bekeken vanuit mijn standpunt
Dat verklaart veel.



:mrgreen:
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2017, 23:09

 507  Yens
ex-molinator schreef:De dieren proef was ofwel ...ofwel een stukje theater waarmee hij vertrouwen kon winnen.
De GPS proef was ideaal om extra vertrouwen te winnen.
De museumproef was ook een uitgelezen mogelijkheid om hem wat krediet te laten opbouwen.
En de loopproef ??. Winst is in dat opzicht een zeer positieve zaak voor de mol, doo...
Ik denk wel dat dat de mol dit jaar veel vertrouwen moet opgebouwd hebben ondertussen 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 23:10

 3483  Uma
Moldedju schreef:Ik denk wel dat dat de mol dit jaar veel vertrouwen moet opgebouwd hebben ondertussen 🙂
Tja, hij blijft er maar in hé, dat zegt toch genoeg. 😉
Gebruikersavatar

Moldedju14 mar 2017, 23:14

 507  Yens
Wacht tot volgende week 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator14 mar 2017, 23:24

 3483  Uma
Moldedju schreef:Wacht tot volgende week 😉
Tja, er zit niet veel anders op hé. 😎
Gebruikersavatar

Mke14 mar 2017, 23:44

 112
ex-molinator schreef:Tja, hij blijft er maar in hé, dat zegt toch genoeg. 😉
Dat zegt alleen maar dat er tot hiertoe nog steeds kandidaten waren met een slechtere score :p