Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 22:34

 8153
beagle schreef:... blijft er vooral één ding knagen : de "spelfout" in het strookiesverhaal. Ik geloof nooit dat de makers dit over het hoofd gezien hebben.
Een O te veel? Het enige wat ik momenteel kan bedenken is...
... Monitor Out Of Limits ?

😉
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2017, 23:05

 434
chicawah schreef:... Monitor Out Of Limits ?

😉
Grappig dat Robin daarmee afkwam. Is hier namelijk ook al een topic over geweest.
Gebruikersavatar

beagle17 mar 2017, 23:50

 77
zwartemol schreef:Ik wil hier toch even zeggen dat ik bij de Rode Ridder kwam door idd al het kleur rood dat opvallend was maar wel IN COMBINATIE met " strookiesverhaal " ...
Volgens mij draai je hier de boel toch een beetje om ....

vervolgens via de " Rode Ridder" kom je uit bij Kasteel van Horst in Holsbeek...

De reden waarom ik in de Robin piste verder gaan is nog steeds imo mijn duidelijke vondst : Het boek van Grace Jones op z'n nachtkastje met als titel "Mijn Onvertelde Leven".
Daar komt geen kleur aan te pas !
Enkel het zichtbaar gegeven is er en ook de verwijzing van Robin zelf naar het verschijnen van een hint over de mol,
waar in die aflevering gedacht wordt aan " de mol" dat hij zelf op schrijft en voor hem houdt, maar vlgs mij wijst hij hier naar dat boek ....

Mijn eerste hint aanleiding tot Robin was trouwens ivm film vs proeven en ook de acteur Robin Williams, ( speelt Theodore Roosevelt in Night at the museum ) , gelinkt aan vraag in proef 1e ...

Ik kan je gedachtegang met of zonder kleur volledig volgen, Zwarte Mol..... de mijne loopt min of meer parallel, met zelfs nog een ganse hoop zijwegjes erboven op.... van mij dus zeker een duimgooi naar je opzoekwerk.

Alleen heb ik gemerkt dat mijn denkpistes me al snel veel dieper brachten dan de makers ooit in één aflevering konden toelichten. 😂
Dus in plaats van verder alle wegen naar Rome te volgen, richt ik mijn kritische zoektocht nu op het mobiliteitsplan dat Rome heeft uitgedokterd om mij te lokken....
Mijn Onverteld Leven is m.i. al zeker valabel .... al bestaat nog steeds de kans dat Robin dat boek zelf heeft meegesleurd, zoals de mogelijk opzettelijk binnengesmokkelde flogging mollys in een playlist...
De kleur Rood is een andere zeer gewaardeerde piste. al is er nog geen 100% uitsluitsel over de juiste rode heer.
De film/strips tips blijven zeker in mijn achterhoofd....maar ja met alle Robin Hood, Robinson Crusoe en Batman-verhalen wordt dit alweer een ganse encyclopedie, zelfs zonder toevoeging van bepaalde acteurs/componisten ....

Andere mogelijke ankerpunten blijven voor mij NIVEA en de zaklamp, de jagluiperd , de lachende katachtigen, de KAPS in de doolhof, café Onder den Toren, déjeuner sur l'herbe in een stripverhaal, Blauw met de b van beneden, rare hartslagen..... ja, ik weet het, nog veel te veel.... the saga continues en alles duwt me ook nog steeds in dezelfde Robin duikpijp. Pffff.....
Het zal net als in de goeie ouwe tijd " Come and see next week" worden....
Gebruikersavatar

marc.denys18 mar 2017, 00:18

 43
sandra.impe schreef:Jawel hoor, ik geef je er alle credits voor!! Trouwens ben ik van mezelf ook wel overtuigd enkele gouden tips te hebben gegeven, die kennelijk ook nog niemand wil inzien.
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit forum? Ik verdacht Robin puur voor zijn gedrag en handelingen en dan lees je er nog een heleboel hints en verborgen aanwijzingen bij en dan is de teneur... het zal wel hem niet zijn...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 08:03

 8153
rolhad schreef:Grappig dat Robin daarmee afkwam. Is hier namelijk ook al een topic over geweest.
Ik weet het, maar Monitor Out of Limits werd altijd gelezen als MOL omdat de "of" niet meegerekend werd.
En Robin heeft dat in het donker nog eens extra benadrukt, speciaal voor de Elinetunnelaars 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 08:08

 8153
beagle schreef: Dus in plaats van verder alle wegen naar Rome te volgen, richt ik mijn kritische zoektocht nu op het mobiliteitsplan dat Rome heeft uitgedokterd om mij te lokken...
😃
Dikke duimgooi!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 08:12

 8153
marc.denys schreef:Wat is eigenlijk de bedoeling van dit forum? Ik verdacht Robin puur voor zijn gedrag en handelingen en dan lees je er nog een heleboel hints en verborgen aanwijzingen bij en dan is de teneur... het zal wel hem niet zijn...
Het ene staat niet los van het andere. Uiteraard bestudeer je gedrag, handelingen en lichaamstaal van de kandidaten. Maar je gaat ook op zoek naar de hints die de makers in het programma stoppen. Als die de kant uitwijzen van diegene die je verdenkt... dan is de teneur... het zal hem wel zijn.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 08:50

 216
Het is al duidelijk gebleken in meerdere seizoenen van de mol dat lichaamstaal GEEN betrouwbare graadmeter is. Vandaar dat ik er eigenlijk geen absoluut geloof aan hecht.

Een hint daarentegen, is een andere zaak. De makers hebben die er bewust in gestoken dus die verwijst beslist naar de mol. Hoewel die soms nog dubbelzinnig kan zijn.

Geef mij maar het groene scherm van vorig jaar boven elke expert-analyse in body language 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 09:07

 3483  Uma
sherlock schreef:Het is al duidelijk gebleken in meerdere seizoenen van de mol dat lichaamstaal GEEN betrouwbare graadmeter is. Vandaar dat ik er eigenlijk geen absoluut geloof aan hecht.
???
Dat durf ik te betwisten. Alleen, het is als met de "hints", sommige kunnen vals zijn of self-fulfilling. Maar om je lichaamstaal constant te verbergen (zeer raar) of te veranderen (lastig om geen tegenstrijdige signalen te geven + je moet het lang volhouden) moet je al van goede huize komen. Het is Hugo en Gilles ook niet gelukt (bij Marc heb ik er niet opgelet omdat ik direct de link met het San Marco plein (of zoiets) door had.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 09:17

 216
ex-molinator schreef:???
Dat durf ik te betwisten. Alleen, het is als met de "hints", sommige kunnen vals zijn of self-fulfilling. Maar om je lichaamstaal constant te verbergen (zeer raar) of te veranderen (lastig om geen tegenstrijdige signalen te geven + je moet het lang volhouden) moet je al van goede huize komen. Het is Hugo en Gilles ook niet gelukt (bij Marc heb ik er niet opgelet omdat ik direct de link met het San Marco plein (of zoiets) door had.
Met uitzondering van Gilles zijn ogen in de spiegel vorig jaar, kon ik echt nergens Gilles betrappen op een vreemde lichaamstaal. Gilles is ook een prima acteur denk ik.

Nu ik ben helemaal geen kenner ter zake 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 09:32

 3483  Uma
sherlock schreef:Met uitzondering van Gilles zijn ogen in de spiegel vorig jaar, kon ik echt nergens Gilles betrappen op een vreemde lichaamstaal. Gilles is ook een prima acteur denk ik.

Nu ik ben helemaal geen kenner ter zake 🙂
2e aflevering: moodswitch bij discussie terugkeer Ruth
donderwolken in zn gezicht wanneer Thibaud en Bruno de schilderopdracht lukken
en zijn nog kleinigheden
en ja, Gilles deed het uitstekend maar wie een rol speelt, heeft het zeer moeilijk om alles constant te laten kloppen.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 09:34

 216
ex-molinator schreef:2e aflevering: moodswitch bij discussie terugkeer Ruth
donderwolken in zn gezicht wanneer Thibaud en Bruno de schilderopdracht lukken
en zijn nog kleinigheden
en ja, Gilles deed het uitstekend maar wie een rol speelt, heeft het zeer moeilijk om alles constant te laten kloppen.
Kan je diezelfde analyse maken voor Robin dan?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16