Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2017, 11:32

 3483  Uma
Molière schreef:Goh, echt niet aan elke opmerking hoor. Maar het is a work in progress, en ik ben iets te gretig om te wachten tot ik echt alles op een rijtje heb. Molenthousiast... Maar ik probeer mijn theorie aan te passen aan de feiten, niet omgekeerd, dus als ik sommige feiten verkeerd heb, moet ik de theorie wel aanpassen. Het moet echter wel altijd een theorie blijven, dwz falsifieerbaar en je moet er voorspellingen op kunnen baseren.

Ik ben dus altijd blij met opmerkingen die zwakke punten in de theorie aantonen. Zo heeft Moldedju gisteren terecht opgemerkt dat er in het schilderij geen roze voorkomt. Ik zou die bedenking terzijde kunnen schuiven, en zeggen dat roze een soort rood is, maar dat zal ik niet doen. Roze is geen rood. Punt. Dus het schilderij is niet voldoende als link. Ik heb er vannacht even van wakker gelegen, en ik denk dat ik een antwoord heb. Ik zal dit nog uitwerken. Tips: ook in afl 5 - Mijn onvertelde leven - La vie en Rose
Dat vind ik een gezond principe, hoe moeilijk het soms ook is om objectief te blijven - en dit is nog maar een spel - in het echte leven is het veel belangrijker.
Gebruikersavatar

Mke17 mar 2017, 11:33

 112
Molière schreef:Goh, echt niet aan elke opmerking hoor. Maar het is a work in progress, en ik ben iets te gretig om te wachten tot ik echt alles op een rijtje heb. Molenthousiast... Maar ik probeer mijn theorie aan te passen aan de feiten, niet omgekeerd, dus als ik sommige feiten verkeerd heb, moet ik de theorie wel aanpassen. Het moet echter wel altijd een theorie blijven, dwz falsifieerbaar en je moet er voorspellingen op kunnen baseren.

Ik ben dus altijd blij met opmerkingen die zwakke punten in de theorie aantonen. Zo heeft Moldedju gisteren terecht opgemerkt dat er in het schilderij geen roze voorkomt. Ik zou die bedenking terzijde kunnen schuiven, en zeggen dat roze een soort rood is, maar dat zal ik niet doen. Roze is geen rood. Punt. Dus het schilderij is niet voldoende als link. Ik heb er vannacht even van wakker gelegen, en ik denk dat ik een antwoord heb. Ik zal dit nog uitwerken. Tips: ook in afl 5 - Mijn onvertelde leven - La vie en Rose
Maar oranje veters zijn wel rood? 😉
Gebruikersavatar

Molière17 mar 2017, 11:39

 92
ex-molinator schreef:Die bedenking heb ik ook mbt tot de 'rood' theorie, plus dat de rood theorie ook nog met een andere kandidaat gelinkt wordt (en dus beschouw ik deze theorie als ongeschikt om een conclusie op te baseren).
Fair enough. Ik denk een uitleg te hebben, maar heb nu geen tijd om ze uit te schrijven. Ik heb wel een vraag: hoe zou je dat systematische in Robins kledij verklaren als hij niet de Mol zou zijn? Ik heb daar een mogelijk antwoord op, maar ik moet dan uitgaan van een hypothese die zo onwaarschijnlijk is en zoveel nieuwe vragen oproept dat ze volgens mij niet kan kloppen.
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2017, 11:42

 3483  Uma
Molière schreef:Fair enough. Ik denk een uitleg te hebben, maar heb nu geen tijd om ze uit te schrijven. Ik heb wel een vraag: hoe zou je dat systematische in Robins kledij verklaren als hij niet de Mol zou zijn? Ik heb daar een mogelijk antwoord op, maar ik moet dan uitgaan van een hypothese die zo onwaarschijnlijk is en zoveel nieuwe vragen oproept dat ze volgens mij niet kan kloppen.
Als Robin niet de mol is dat is een verklaring toch niet nodig. En wat betreft "systematisch", zou er ook niet systematisch een ander kleur zijn (wit lijkt me het meest voor de hand liggend).
Gebruikersavatar

Frolva17 mar 2017, 11:51

 2204
Molière schreef:hoe zou je dat systematische in Robins kledij verklaren als hij niet de Mol zou zijn?

Als het een hint zou zijn hadden ze er ook wel voor gezorgd dat Robin bij de eerste proef (op Belgische bodem, weliswaar :mrgreen: ) ook iets rood aan had.

En voor het overige vind ik het nu ook weer niet zo extreem toevallig dat er een kandidaat steeds iets rood, roze of oranje aan heeft, zeker niet als je het moet gaan zoeken in een logo, of de gaatjes in een geleende pet. 😉
Gebruikersavatar

ONBEKEND17 mar 2017, 12:08

 
Maar misschien wel bij het feit dat enkel en alleen Robin 2 x rood kreeg in zijn vlag en de anderen niet, is daar een verklaarbare reden voor? Iedereen krijgt elk kleur (zwart, wit, geel, groen, blauw, rood) 1 keer). Robin krijgt rood 2x, zwart niet en de rest 1 keer.
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2017, 12:17

 3483  Uma
sandra.impe schreef:Maar misschien wel bij het feit dat enkel en alleen Robin 2 x rood kreeg in zijn vlag en de anderen niet, is daar een verklaarbare reden voor? Iedereen krijgt elk kleur (zwart, wit, geel, groen, blauw, rood) 1 keer). Robin krijgt rood 2x, zwart niet en de rest 1 keer.
Ja, maar dat beschouw ik als een apart verschijnsel, los van de "rood" theorie.
Gebruikersavatar

rolhad17 mar 2017, 12:30

 434
ex-molinator schreef:Ja, maar dat beschouw ik als een apart verschijnsel, los van de "rood" theorie.
Idem.
Gebruikersavatar

Moldedju17 mar 2017, 12:40

 507  Yens
sandra.impe schreef:Maar misschien wel bij het feit dat enkel en alleen Robin 2 x rood kreeg in zijn vlag en de anderen niet, is daar een verklaarbare reden voor? Iedereen krijgt elk kleur (zwart, wit, geel, groen, blauw, rood) 1 keer). Robin krijgt rood 2x, zwart niet en de rest 1 keer.
Ik had het verdachter gevonden als hij geen rood had gekregen. Want een mol krijgt nooit een rood scherm toch?
Gebruikersavatar

Frolva17 mar 2017, 14:20

 2204
Molière schreef:Ik zou ook kunnen zeggen dat Robin in die twee proeven wel een roze onderbroek zal hebben aangehad, maar dan zou ik een dikke zeveraar zijn.
Volgende aflevering weten we meer. :mrgreen:



[ external image ]
Gebruikersavatar

Woestijnmol17 mar 2017, 15:39

Forum veteraan  222
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een scepticus ben van deze theorie.
Robin is nog steeds mijn hoofdverdachte, maar ik vind dit allemaal vergezocht.
Stel je bent Woestijnvis en ze hebben een mol gevonden met de naam Robin die in Holsbeek woont, hoe komen ze nu aan die tip van rood ? "ah Holsbeek, daar woont de rode ridder, laten we hem dus elke dag iets rood dragen ?"
Ik vind dit vergezocht en bovendien zoals hierboven gezegd, rood is niet roze of oranje, maar enkel rood.

Maar toen heb ik onderstaande hint gezien en dat vind ik wel overtuigend. Z nummerplaten zijn altijd groen, maar in dit geval rood. Was dat alleen bij Robin of had iedereen een rode Z-nummerplaat ? (ik dacht iedereen, maar ben niet zeker).
sherlock schreef:
Met een beetje goede wil: zijn Z-plaat is rood in plaats van groen 😉
Blijft de vraag: Waarom wordt Davey dan niet verdacht met al deze 'rode' hints (behalve Robins kleren dan natuurlijk) omdat hij "Van Rode" heet ?
De achternamen van de kandidaten zijn nooit zo prominent aanwezig geweest in de voorbije seizoenen dan dit seizoen, misschien om die hints toch naar Davey te verwijzen ?
Nogmaals, Robin is mijn hoofdverdachte, maar met deze theorie verwijst in mijn ogen vooral naar Davey.
Gebruikersavatar

Mke17 mar 2017, 15:52

 112
Woestijnmol schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik een scepticus ben van deze theorie.
Robin is nog steeds mijn hoofdverdachte, maar ik vind dit allemaal vergezocht.
Stel je bent Woestijnvis en ze hebben een mol gevonden met de naam Robin die in Holsbeek woont, hoe komen ze nu aan die tip van rood ? "ah Holsbeek, daar woont de rode ridder, laten we hem dus elke dag iets rood dragen ?"
Ik vind dit vergezocht en bovendien zoals hierboven gezegd, rood is niet roze of oranje, maar enkel rood.

Maar toen heb ik onderstaande hint gezien en dat vind ik wel overtuigend. Z nummerplaten zijn altijd groen, maar in dit geval rood. Was dat alleen bij Robin of had iedereen een rode Z-nummerplaat ? (ik dacht iedereen, maar ben niet zeker).


Blijft de vraag: Waarom wordt Davey dan niet verdacht met al deze 'rode' hints (behalve Robins kleren dan natuurlijk) omdat hij "Van Rode" heet ?
De achternamen van de kandidaten zijn nooit zo prominent aanwezig geweest in de voorbije seizoenen dan dit seizoen, m...
Kritisch nagedacht, mooi 🙂

We hebben allemaal een beetje de neiging om de 'hints' die ons goed uitkomen (lees: die bij onze mol passen) een beetje gemakkelijker te volgen... de dingen af en toe wat nuchterder proberen bekijken houdt ons uit de tunnel en zorgt ervoor dat we niet te overmoedig worden 😉

Ik vraag mij soms af (of ik probeer het mij voor te stellen) wat mensen die helemaal niet naar de mol kijken, de kandidaten totaal niet kennen en geen reet geven om wie de mol is, van onze theorieën zouden vinden... moesten de hints écht goed zijn, zouden ze dat wslk beamen, maar als ze ons een beetje vragend aankijken, denk ik dat het eerder tunnelvisie is (:
Mss moeten we ze eens op zo iemand loslaten 😉
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16