Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Mke16 mar 2017, 15:57

 112
ex-molinator schreef:Same principle here, maar op een bepaald moment moet je toch kleur bekennen 💡 (en dat kleur bekennen houdt niets meer in dan gewoon zeggen wie voor jou het meest waarschijnlijk de mol is - je nek uitsteken dus 😉 )
Ik geef Eline meer kans dan Robin, maar ik ben daar ook niet helemaal zeker van... Ik zou er alleszins mijn inboedel niet op durven verwedden 😉
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 16:00

 
Maar sommige dingen zijn gewoon geen toeval, zoals de x4 ipv x3 in de scrabble, het feit dat ze dit hoegenaamd doen, is echt geen toeval, zulke fouten gaan ze niet maken, Gilles kan heus wel rekenen en dan zou het ook nog toevallig zijn dat hij NET dan zegt "EEN HINT" really? Maar niemand heeft een oplossing naar welke andere kandidaat dit kan wijzen dan naar Robin.

De nummerplaat, nog geen andere logische verklaring voor gezien....de tip "strookiesverhaal" is ontegensprekelijk een tip! Dat het stripverhaal RODE ridder dan nog ook uit Holsbeek komt net zoals Robin is ook aan het toeval te wijten? Hmmm
Gebruikersavatar

Frolva16 mar 2017, 16:44

 2204
Molière schreef:Ik heb verdorie de gouden tip gevonden, dat is toch de bedoeling van dit forum, maar ik krijg er de credits niet voor :( .
De gouden tip is de kleur rood?
En je wil daar nu al de credits voor?



Ik durf het niet goed in twijfel trekken, maar ik neem aan dat je het niet erg vindt als ik je die credits pas geef na aflevering 9? 😉


Tenzij jij mij nu al de credits wil geven voor het ontmaskeren van Annelies? :mrgreen:
Gebruikersavatar

johan.maes16 mar 2017, 16:50

 153  Sven
sandra.impe schreef:Maar sommige dingen zijn gewoon geen toeval, zoals de x4 ipv x3 in de scrabble, het feit dat ze dit hoegenaamd doen, is echt geen toeval, zulke fouten gaan ze niet maken, Gilles kan heus wel rekenen en dan zou het ook nog toevallig zijn dat hij NET dan zegt "EEN HINT" really? Maar niemand heeft een oplossing naar welke andere kandidaat dit kan wijzen dan naar Robin.

De nummerplaat, nog geen andere logische verklaring voor gezien....de tip "strookiesverhaal" is ontegensprekelijk een tip! Dat het stripverhaal RODE ridder dan nog ook uit Holsbeek komt net zoals Robin is ook aan het toeval te wijten? Hmmm
Je zal mss niet iedereen kunnen overtuigen maar bij mij is het alleszins gelukt. Het is tegen mijn goesting geweest omdat ik Robin niet echt een geslaagde mol vind, maar met al die hints (hoewel ze niet allemaal even plausibel zijn) heb ik toch mijn kar gekeerd...puik werk van alle Robin-speurders!
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 17:22

 
Molière schreef:Al iemand de handleiding uitgeprobeerd? Al gevonden wat het roze-rood-oranje is in de valproef? En in de scrabbleproef? Nee? Dan heb je niet goed gekeken 😃

Tip voor de valproef: spoel door naar het moment dat Robin op de draaischijf staat en ze zijn voeten tonen.
Tip voor de scrabbleproef: pet Davey.

Wat dat zalmroze betreft... zie http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.ph ... 701#p61701 😉
Gebruikersavatar

Torremolinos16 mar 2017, 17:50

 264
Ik wil hier de rode theorie niet afbreken hoor, maar ik vind ze ook nog niet overtuigend genoeg. Ter illustratie: tot maandag verdacht ik Sam. Ik dacht ook een mogelijk bewijs te hebben toen ik merkte dat hij iedere aflevering iets droeg dat paste in het schilderij (zie topic verkleurmannetjie bij Sam). Dat waren 5 verschillende kleuren in een specifieke volgorde, steeds bij eerste opdracht. En niet een logootje, maar een shirt of broek in het juiste kleur. En toch was dat puur toeval! Dus iedere aflevering zoeken tot je een rode pixel ontdekt, lijkt me riskant, je zult uiteindelijk zien wat je wil zien.
Oh, als ik de kleuren van colletjes en polootjes van Robin vergeleek met het schilderij, dan kon ik hem ook in heel wat afleveringen juist plaatsen, maar net niet in allemaal...

Maar als blijkt dat deze 'rode draad' juist is, proficiat aan de vinders!
Gebruikersavatar

Molière16 mar 2017, 18:12

 92
Frolva schreef:De gouden tip is de kleur rood?
Nee, de gouden tip is dat Robin bij elke proef iets met rood-roze draagt. Soms opvallend, soms heel opvallend, soms subtiel, soms heel subtiel, maar bij ELKE proef. En het streepjesschilderij associeert die kleur met De Mol. Het bordje met Mol staat eronder.

Dat zijn feiten, die je zelf kunt verifiëren. Als je weet waar je naar moet zoeken, is dat nog geen halfuurtje werk. Ik geef je op een briefje: je zult niet één proef vinden waarin Robin helemaal niets van die kleur heeft gedragen.

Wat is de gouden tip over Annelies? (of Davey of Eline?) :mrgreen:
Gebruikersavatar

johan.maes16 mar 2017, 18:16

 153  Sven
Even terugkomen op de Rode Ridder, om het helemaal compleet te maken: kan iemand ergens een link leggen tussen Robin en een ridder?

Misschien dat hij nogal rap op z'n paard zit?
Laatst gewijzigd door johan.maes op 16 mar 2017, 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Frolva16 mar 2017, 18:17

 2204
Molière schreef:Dat zijn feiten, die je zelf kunt verifiëren. Als je weet waar je naar moet zoeken, is dat nog geen halfuurtje werk. Ik geef je op een briefje: je zult niet één proef vinden waarin Robin helemaal niets van die kleur heeft gedragen.

O, maar ik geloof je best.
Alleen geloof ik nog steeds niet dat het een tip is.

Maar als het wél zo is vind ik het heel knap gevonden en krijg je alle credits. 😉
Gebruikersavatar

Frolva16 mar 2017, 18:17

 2204
Molière schreef:Wat is de gouden tip over Annelies? (of Davey of Eline?) :mrgreen:
Dat weet ik niet.

Maar over Sam was er wel een. :mrgreen:
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 18:18

 
johan.maes schreef:Even terugkomen op de Rode Ridder, om het helemaal compleet te maken: kan iemand ergens een link leggen tussen Robin en een ridder?

De link is niet tussen Robin en ridder, maar Robin en rood en de tip strookiesverhaal (stripverhaal). De Rode ridder is een stripverhaal, en zowel de Rode Ridder als Robin komen uit Holsbeek.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16