Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

johan.maes16 mar 2017, 18:25

 153  Sven
sandra.impe schreef:De link is niet tussen Robin en ridder, maar Robin en rood en de tip strookiesverhaal (stripverhaal). De Rode ridder is een stripverhaal, en zowel de Rode Ridder als Robin komen uit Holsbeek.
Ik weet nu wel al dat er een link is tussen rood en Robin en stripverhaal. Maar er bestaat bv. ook een stripverhaal Rooie Oortjes, dus het zou wel mooi zijn voor de harmonie van het universum als er ook ergens een verwijzing naar ridder gemaakt wordt...
Gebruikersavatar

Torremolinos16 mar 2017, 18:39

 264
Dus de tip is' 'hij draagt iets in rood- roze - zalm'. Volgende week komt daar misschien nog bordeaux bij en dan vinden jullie zeker een link naar één of andere château robin... Ik vind dat gewoon veel te vaag om een gouden tip te zijn. Da's even kort door de bocht als zeggen dat iemand altijd blauw, of blauwgrijs, of bijna zwartblauw draagt en dat dat de vaste waarden zijn doorheen het seizoen, want ze tonen ook dikwijls de lucht en enkele proeven gebeuren in het water.

Ik zeg totaal niet dat Robin niet de mol kan zijn, maar als dit dé tip is ben ik dit jaar toch teleurgesteld...
Laatst gewijzigd door Torremolinos op 16 mar 2017, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jansen16 mar 2017, 18:54

 3423  Yens
Ik zou ook eens graag van jullie horen wat jullie verklaring is voor het woord "strookiesverhaal"? Dat woord bestaat gewoon niet want het woord stripverhaal in het Afrikaans is "strokiesverhaal", met 1 "o" dus... Wat denken jullie, gewoon een spelfout van de organisatie of toch een andere reden dat ze het met 2 o's schrijven?
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 18:55

 
Torremolinos schreef:Dus de tip is' 'hij draagt iets in rood- roze - zalm'. Volgende week komt daar misschien nog bordeaux bij en dan vinden jullie zeker een link naar één of andere château robin... Ik vind dat gewoon veel te vaag om een gouden tip te zijn. Da's even kort door de bocht als zeggen dat iemand altijd blauw, of blauwgrijs, of bijna zwartblauw draagt en dat dat de vaste waarde zijn doorheen het seizoen, want ze tonen ook dikwijls de lucht en enkele proeven gebeuren in het water.

Ik zeg totaal niet dat Robin niet de mol kan zijn, maar als dit dé tip is ben ik dit jaar toch teleurgesteld...

De kleur rood en de kleur zalmroze, zijn 2 verschillende kleuren die beiden voor 2 verschillende redenen aan Robin kunnen gelinkt worden, zie mijn topic http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=61741#p61741
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 18:55

 
eveline.vanhemel schreef:Ik zou ook eens graag van jullie horen wat jullie verklaring is voor het woord "strookiesverhaal"? Dat woord bestaat gewoon niet want het woord stripverhaal in het Afrikaans is "strokiesverhaal", met 1 "o" dus... Wat denken jullie, gewoon een spelfout van de organisatie of toch een andere reden dat ze het met 2 o's schrijven?

Dat zal wel gewoon een spelfout zijn.
Gebruikersavatar

ONBEKEND16 mar 2017, 19:29

 
johan.maes schreef:Ik weet nu wel al dat er een link is tussen rood en Robin en stripverhaal. Maar er bestaat bv. ook een stripverhaal Rooie Oortjes, dus het zou wel mooi zijn voor de harmonie van het universum als er ook ergens een verwijzing naar ridder gemaakt wordt...

Ik weet niet of er persè ook nog een verwijzing naar ridder ook moet zijn, maar als het echt moet:

Robin de Ridder is co-producer van de kortfilm ROOD : http://www.imdb.com/name/nm4401685/
Gebruikersavatar

Molière16 mar 2017, 20:02

 92
Torremolinos schreef:Dus de tip is' 'hij draagt iets in rood- roze - zalm'. Volgende week komt daar misschien nog bordeaux bij en dan vinden jullie zeker een link naar één of andere château robin...
Ik zal dat alvast niet doen. Ik moet mijn theorie preciezer formuleren, want er zat een fout in (Frolva en Rolhad hebben dat onbetwistbaar aangetoond) maar ik zal er niet om het even wat gaan bij verzinnen om ze toch nog te laten kloppen.
Gebruikersavatar

johan.maes16 mar 2017, 20:07

 153  Sven
sandra.impe schreef:Ik weet niet of er persè ook nog een verwijzing naar ridder ook moet zijn, maar als het echt moet:

Robin de Ridder is co-producer van de kortfilm ROOD : http://www.imdb.com/name/nm4401685/
😃

Straf, hoed af!
Gebruikersavatar

oceanwool16 mar 2017, 20:39

 8
Molière schreef: E Ik heb verdorie de gouden tip gevonden, dat is toch de bedoeling van dit forum,
Vergeet Bumblebee, Ex-molinator en Jay-lo niet die al veel eerder de gouden tip vonden in Afl 2 - Dierenpuzzel: Code van muis 37295 (vanaf post #56371), maar de fun niet wilden verpesten en dus zwegen. Maar "alles wordt duidelijk in aflevering 8, they guarantee it"

Los daarvan, mooie tip. Evenals de rest dat ik las van Robin ondertussen. Lijkt er sterk op dat hij de Mol is. En ik denk ook Robin. Maar ik sluit me aan bij Mke, er zit geen enkele onweerlegbare "gouden tip" en dat is geen kwestie van "niet te willen zien". Ik heb nog maar 1 gouden tip op dit forum gezien, vorig jaar, de vingerafdruk van Gilles. Dat was onweerlegbaar. De andere, nogmaals zeer sterke en waarschijnlijke tips van dit jaar, zijn nog niet van de grootteorde "gouden tip" van de vingerafdruk. Mogelijks komt die wel in aflevering 7, zoals vorig jaar.
Gebruikersavatar

sherlock16 mar 2017, 20:41

 216
Als molloot die vorig jaar de term "gouden hint" lanceerde én die toen ook afleverde (het groene scherm van Gilles)—in samenwerking met mijn mede mol masterminds rolhad en masterveecee trouwens!—moet ik zeggen dat ik de analyse van Molière sterk vind.

Maar niet dé gouden hint. 😃

Voor mij is de gouden hint echt een smoking gun, een tip die zo onweerlegbaar is dat je bijna niet anders kan besluiten dan: we hebben 'm!

Maar: ik ga je kleurtheorie nu overal checken. Ik rapporteer later terug!
Gebruikersavatar

rolhad16 mar 2017, 20:45

 434
oceanwool schreef:Ik heb nog maar 1 gouden tip op dit forum gezien, vorig jaar, de vingerafdruk van Gilles. Dat was onweerlegbaar. De andere, nogmaals zeer sterke en waarschijnlijke tips van dit jaar, zijn nog niet van de grootteorde "gouden tip" van de vingerafdruk. Mogelijks komt die wel in aflevering 7, zoals vorig jaar.
Persoonlijk denk ik dat er al een grafische hint is geweest, alleen zie ik er niet in wat het zou kunnen zeggen.(wat met de groene duim bij gilles wel kon)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16