Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

rolhad18 mar 2017, 14:56

 434
ex-molinator schreef: Mocht blijken dat ze toch de mol is, dan geef ik zonder problemen toe dat ze mij mooi misleid heeft.
Zou imo de leukste verrassing zijn. Aangezien ze de persoon is die imo nooit echt heeft opgevallen.(buiten dat davey idd eerst was met "the swallow of london"(ook al zei ze van niet) en zij het alarm had laten afgaan ipv bertrand)

Zowat de underdog, wat bij een robin of annelies niet zou zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 15:22

 8153
💡
Nog meer rood: bij het kampvuur na de fietstocht aten ze bonen in tomatensaus! Dat is een duidelijke verwijzing naar Robin want die was daar echt zijn grenzen aan het verleggen (zich verlagen van kreeft naar zoiets ordinairs als bonen uit blik).
Gebruikersavatar

ONBEKEND18 mar 2017, 15:43

 
En kreeft is ook rood :p
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2017, 15:59

 2204
sandra.impe schreef:En kreeft is ook rood :p
Als ze gekookt is. 😉
Gebruikersavatar

ONBEKEND18 mar 2017, 16:24

 
Frolva schreef:Als ze gekookt is. 😉
Een tomaat is ook maar rood als ze rijp is 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 16:33

 8153
Frolva schreef:Als ze gekookt is. 😉
:roll: Tuurlijk gekookte kreeft! Van levende is hij bang :mrgreen:
Gebruikersavatar

weyns196019 mar 2017, 08:43

 426
sandra.impe schreef:Maar sommige dingen zijn gewoon geen toeval, zoals de x4 ipv x3 in de scrabble, het feit dat ze dit hoegenaamd doen, is echt geen toeval, zulke fouten gaan ze niet maken, Gilles kan heus wel rekenen en dan zou het ook nog toevallig zijn dat hij NET dan zegt "EEN HINT" really?
Maar Sandra, als die "hint" in het scrabble spel echt een echte tip is, dan ga je er toch vanuit dat het hele spel doorgestoken kaart was (dus niet enkel dat gedoe met de letter "M") en dat Gilles op voorhand wist welke letters hij uit zijn voorraad letters zou trekken? Dat vind ik moeilijk om te geloven, dit heeft dan niets meer met montage te maken om de kijkers in een bepaalde richting te sturen, dit is het spel helemaal bedotten; dat zouden ze toch niet doen?
Gebruikersavatar

weyns196019 mar 2017, 08:52

 426
sandra.impe schreef:De link is niet tussen Robin en ridder, maar Robin en rood en de tip strookiesverhaal (stripverhaal). De Rode ridder is een stripverhaal, en zowel de Rode Ridder als Robin komen uit Holsbeek.
Gesteld dat jouw theorie klopt, hoe moet een kijker die enkel naar TV kijkt en dus niet naar herhalingen via internet, hoe moet die kijker de mol ontdekken zonder al dat bijkomend materiaal en extra opzoekwerk?

Nog steeds voortbouwend op jouw kleur rood: wat als Robin iemand als mol verdenkt met een verwijzing naar de kleur "rood" in zijn achternaam?

Ik zeg niet dat het zo is, ik zegt niet jij fout zit want ik weet ook niet wie de mol is, ik sluit me wel aan bij de mening dat ik voor geen enkele speler een overtuigende lees doorslaggevende tip heb gelezen of zelf heb gezien.
De echte tips komen binnen enkele weken op TV; tot dan ziet ieder in zijn/haar eigen tunnel wat hij/zij wil zien.
Gebruikersavatar

sherlock19 mar 2017, 09:54

 216
weyns1960 schreef:Maar Sandra, als die "hint" in het scrabble spel echt een echte tip is, dan ga je er toch vanuit dat het hele spel doorgestoken kaart was (dus niet enkel dat gedoe met de letter "M") en dat Gilles op voorhand wist welke letters hij uit zijn voorraad letters zou trekken? Dat vind ik moeilijk om te geloven, dit heeft dan niets meer met montage te maken om de kijkers in een bepaalde richting te sturen, dit is het spel helemaal bedotten; dat zouden ze toch niet doen?
Er is voor mij geen greintje twijfel dat dit de enige, echte, overduidelijk, 99,9% hint is.

Zoals ik in de allereerste post hierover al zei: Gilles zegt nadrukkelijk "EEN hint" gekoppeld aan de duidelijke rekenfout. Dit is in deze reeks van de mol de meest nadrukkelijke verwijzing. Want een programma zoals de mol waarin elk element door de makers zorgvuldig wordt nagekeken, daarin ga je toch geen overduidelijke rekenfout laten zitten?

In mijn interpretatie verwijst die 80 naar R+O+B+I+N gekoppeld aan het feit dat ie meteen Gilles' fout niet in twijfel trekt maar bevestigt én het feit dat die Scrabble-proef onder Robins auspiciën een janboel van jewelste was.

De Scrabble-proef was voor mij het kantelpunt.

Het kan dat ik fout zit en dat Robin niet de mol is, maar dan nog was dat een tip. Maar dan moet die op een of andere manier naar iemand anders verwijzen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 mar 2017, 10:37

 8153
sherlock schreef:
Want een programma zoals de mol waarin elk element door de makers zorgvuldig wordt nagekeken, daarin ga je toch geen overduidelijke *****fout laten zitten?
Ergens op het forum heeft iemand een fragment gepost van de kettingproef tijdens de fietsopdracht waarbij je een korte interactie ziet tussen Robin en crew.
Op het einde van de elektroproef, wanneer iedereen wacht op Davey en Hans en vol spanning naar het deurgat kijkt, flitsen Robins ogen een fractie van een seconde naar links, naar de crew.
Montagefoutjes of bewust gedaan?
Gebruikersavatar

ONBEKEND19 mar 2017, 11:55

 
weyns1960 schreef:Maar Sandra, als die "hint" in het scrabble spel echt een echte tip is, dan ga je er toch vanuit dat het hele spel doorgestoken kaart was (dus niet enkel dat gedoe met de letter "M") en dat Gilles op voorhand wist welke letters hij uit zijn voorraad letters zou trekken? Dat vind ik moeilijk om te geloven, dit heeft dan niets meer met montage te maken om de kijkers in een bepaalde richting te sturen, dit is het spel helemaal bedotten; dat zouden ze toch niet doen?

Heb jij een betere verklaring voor die fouten dan? Dus jij denkt dan dat dit niet bewust gedaan is, maar dat Gilles echt helemaal compleet toevallig "een" bij het woord hint zegt, en dat hij zich ook helemaal toevallig misrekent, en die letter M hebben ze per ongeluk vergeten leggen in het doolhof voor de kandidaten en die letter P hebben ze vergeten zetten op hun plannetje, maar niet op het plannetje dat wij te zien kregen? Want ja, moest het bewust zijn, dan zijn ze het spel aan het bedotten volgens jou, dus dit is allemaal compleet toevallig of het zijn onbewuste foutjes van de makers?

Zijn nogal veel onbewuste foutjes hè. En zoveel fouten maken zouden ze dan wel doen volgens jou? Er zitten altijd hints in voor de gewone kijker, alsook voor de molloten, en mogelijks ook voor de kandidaten zelf.
Gebruikersavatar

ONBEKEND19 mar 2017, 12:31

 
weyns1960 schreef:Gesteld dat jouw theorie klopt, hoe moet een kijker die enkel naar TV kijkt en dus niet naar herhalingen via internet, hoe moet die kijker de mol ontdekken zonder al dat bijkomend materiaal en extra opzoekwerk?

Nog steeds voortbouwend op jouw kleur rood: wat als Robin iemand als mol verdenkt met een verwijzing naar de kleur "rood" in zijn achternaam?

Ik zeg niet dat het zo is, ik zegt niet jij fout zit want ik weet ook niet wie de mol is, ik sluit me wel aan bij de mening dat ik voor geen enkele speler een overtuigende lees doorslaggevende tip heb gelezen of zelf heb gezien.
De echte tips komen binnen enkele weken op TV; tot dan ziet ieder in zijn/haar eigen tunnel wat hij/zij wil zien.
Dit was niet mijn theorie, de tip Rode Ridder kwam van iemand anders en ik heb enkel gezegd dat ik dit heel goed gevonden vind en er ook in geloof, alweer omdat ze er altijd tips in steken voor de gewone kijkers alsook voor de molloten.
Ik vind het een beetje vreemd, dat hier constant gehamerd wordt op het vinden van doorslaggevende tips en dat de mensen die overtuigd zijn dat Robin de mol is, door sommige mensen (ik zeg niet dat jij dat bent) worden uit gelachen en bespot met bepaalde reacties, die klinken als "is dat alles wat je hebt", "is dat alles wat je vind", ""ik hoop dat jullie mol er uit zal liggen hahaha". En ik hoor het al komen, dit is niet letterlijk zo door iemand gezegd geweest dus dat is mijn interpretatie. Klopt, dat is mijn interpretatie.
Is het nu echt zo moeilijk om es wat vriendelijker te zijn, en ook al vinden sommigen van jullie dit niet doorslaggevend, of zelfs al geloven jullie nog steeds dat iemand anders de mol is (wat net zo goed jullie volste recht is) om niet te spotten maar misschien zelfs toe te geven, dat sommige tips al bij al niet slecht gevonden zijn, ook al zouden ze misschien niet blijken te kloppen en ook al zijn sommige wat verder gezocht (ook al vind velen wel meevallen, ik heb op dit forum al tips en berekeningen en tralala gezien die veeeel verder gezocht zijn en waar ik ook mijn wenkbrauwen es voor frons, alleen ga ik die mensen niet gaan aanvallen en bekritiseren maar zwijg ik gewoon).

Dus zoals ik zei, beetje vreemd dat er hier gehamerd wordt op het vinden van doorslaggevende tips, terwijl we die ook nog niet gekregen hebben van de criticasters en vorig jaar was de tip van de duim afprint ook maar in de 7de aflevering te zien, doch wij moeten persè de gouden tip nu al gevonden hebben? Die duim afprint trouwens was ook niet voor de gewone doorsnee kijker! Dat was er ook eentje enkel voor de molloten, geen enkele gewone kijker die daar het verschil in zoekt hoor!

De andere verborgen hints vorig jaar waren:

1ste aflevering: Gilles roept "holy fuck" en we zagen het gezicht van Cathy.
Gilles droeg na elke eliminatie het kleur kledij van de afvaller's molboekje.
Afl. 2: we zagen Judas die het zout verspilde, die aflevering speelde Gilles es met het zout en pas in aflevering 6 stoot hij het om.
Aflevering 6: Jack Junior (zijn andere namen)
Afl. 7 : het mol logo
Afl. 8: er werd een liedje gespeeld in g-mol en in zijn speellijst zitten hints naar elke aflevering.

Dat is alles, dit is ook niet zoveel hoor! Het is te zeggen, dat is het enige wat ze toonden aan de kijkers omdat het inderdaad anders wellicht te ingewikkeld wordt, maar ik ben er van overtuigd dat er vorig jaar ook meerdere tips naar Gilles leidden (geen idee want ik speurde vorig jaar niet mee en ik zat niet op forums).
En ik ga er verder ook vanuit dat ze weer niet dezelfde soort tips gaan gebruiken, niet weer de muziek, niet weer het logo, niet weer de kledij.
En sommige tips zullen binnenin het spel moeten gezocht worden (voor de gewone kijker en die zijn sowieso niet doorslaggevend) en andere voor de kandidaten (bv zoeken naar het ei in de molspijp) en andere voor de molloten.

En zoals iemand al aangaf, in het verleden zijn er nooit tips getoond geweest die niet binnenin het spel zelf te vinden zijn (dus niks die je kan opzoeken op het internet en geloof me, dan is 99,99% van de tips op dit forum onzin, want bijna iedereen zoekt en vind daar), maar het is niet omdat het in het verleden nooit is gebeurd dat dat in de toekomst niet kan. En zoals ik al zei, die zijn dan misschien eerder voor de molloten en worden niet noodzakelijk uitgelegd en getoond door Gilles.
In mijn ander topic over Robin, staan ook tips voor de gewone kijker, maar die worden dan weer als te flauw en te ondoorslaggevend bestempeld, tja dan zijn we nooit tevreden, je kan niet het 1 en het ander ook willen, en zowel, dan wacht ik nog steeds op betere, simpelere en meer logische tips en antwoorden die leiden naar een andere kandidaat, maar blijkbaar kan daar ook niemand op antwoorden.

Nogmaals, dit is niet specifiek op jou bedoeld.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16