Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

ONBEKEND14 mar 2017, 19:46

 
Het kleur rood blijft toch alweer opvallen en steeds opnieuw terug komen. Nu weer in aflevering 6, rode kaarsen, rood gordijn in de donkere kamer, rode gordijnen in de caravan.

Maar vooral ook weer tijdens de proef. De kandidaten moesten de juiste kleur van de vlag zoeken om hun bagage terug te vinden.
De kleuren die werden geschreven (blauw, rood, geel, groen, zwart en wit) kwamen bij elke kandidaat 1 keer voor, behalve dan in de 2 dunne streepjes, die waren 2 keer hetzelfde kleur (zoals het wit bij de echte vlag).
Enkel bij Robin kwam het kleur rood 2 keer voor (NIET in die dunne lijntjes, maar daar waar het rood en geel is in de echte vlag), bijgevolg kwam bij hem het kleur zwart helemaal niet voor.

Bovendien werd dat woord geschreven in een ander kleur, nl. 7 keer in het geel, 7 keer blauw en 7 keer groen, maar wel 9 keer in het rood.

Ook viel mij op dat Robin deze aflevering een rode pet aan had.

[ external image ]
Gebruikersavatar

Molière15 mar 2017, 12:43

 92
Zoals elders gezegd, draagt Robin in elke aflevering iets in of met dat rozerood. Wanneer hij in afl 2 in zijn kooi zit, draagt hij een blauwe polo, maar net zoals op zijn grijze trui tijdens de caravanproef, is daar een klein rozerood logootje of zo op aangebracht.

Afl 2
[ external image ]

Afl 6

[ external image ]

En dergelijke duidelijke tips, over alle afleveringen heen, zijn er enkel ivm Robin, om dat te zien heb je geen Robin-tunnelvisie nodig (al helpt dat wel 😃 )
Gebruikersavatar

zwartemol15 mar 2017, 16:44

 121
Omdat ik idd ook vind dat de kleur rood wel erg opvalt doorheen de afleveringen:

rode knop, rode lantaarn, rode kaarsen, rood gordijn , rode kledij , het rood boven " de mol " in de shock proef, zelfs Gilles draagt rode t shirt in de laatste aflevering en wellicht nog andere rode details doorheen alles

gecombineerd met het woord " strookiesverhaal " dat ook nog altijd bleef hangen bij mij,

kwam ik uit op " De Rode Ridder" ...

De thuishaven van de Rode Ridder was het Kasteel van Horst , gelegen in ... Holsbeek ,
thuishaven van ... ja juist ... 😉

1 van de titels van de strips was ook :
" de heren van rode "

Robin de mol , Davey winnaar? 💡
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 mar 2017, 16:50

 8153
zwartemol schreef:Omdat ik idd ook vind dat de kleur rood wel erg opvalt doorheen de afleveringen:

rode knop, rode lantaarn, rode kaarsen, rood gordijn , rode kledij , het rood boven " de mol " in de shock proef, zelfs Gilles draagt rode t shirt in de laatste aflevering en wellicht nog andere rode details doorheen alles

gecombineerd met het woord " strookiesverhaal " dat ook nog altijd bleef hangen bij mij,

kwam ik uit op " De Rode Ridder" ...

De thuishaven van de Rode Ridder was het Kasteel van Horst , gelegen in ... Holsbeek ,
thuishaven van ... ja juist ... 😉

1 van de titels van de strips was ook :
" de heren van rode "

Robin de mol , Davey winnaar? 💡
De makers kunnen toch niet vooraf weten wie gaat winnen?
Maar wellicht vonden ze het zeer plezant een groep te hebben met 2 personen waaraan ze rood konden linken: Van Rode en de Zagende Roodborst.
Gebruikersavatar

johan.maes15 mar 2017, 16:52

 153  Sven
zwartemol schreef:Omdat ik idd ook vind dat de kleur rood wel erg opvalt doorheen de afleveringen:

rode knop, rode lantaarn, rode kaarsen, rood gordijn , rode kledij , het rood boven " de mol " in de shock proef, zelfs Gilles draagt rode t shirt in de laatste aflevering en wellicht nog andere rode details doorheen alles

gecombineerd met het woord " strookiesverhaal " dat ook nog altijd bleef hangen bij mij,

kwam ik uit op " De Rode Ridder" ...

De thuishaven van de Rode Ridder was het Kasteel van Horst , gelegen in ... Holsbeek ,
thuishaven van ... ja juist ... 😉

1 van de titels van de strips was ook :
" de heren van rode "

Robin de mol , Davey winnaar? 💡
Goed gevonden! 1 bemerking: dat Davey ging winnen konden ze natuurlijk niet op voorhand weten.
Gebruikersavatar

zwartemol15 mar 2017, 16:54

 121
Dan laat ik dat gedeelte van Davey winnaar gewoon even weg, daar kwam ik toe door die titel maar het gaat 'm vooral over Kasteel van Horst, is toch wel erg toevallig?
Gebruikersavatar

Moldedju15 mar 2017, 17:19

 507  Yens
Leuk gevonden!
Nu heb ik vorig jaar zelf een hele theorie opgebouwd rond de kleur "roos" en "rozen". "Hanne" is zelfs een rozensoort, dus dat zal helemaal snor ! Maar goed, we weten ondertussen allemaal wie de mol was vorig jaar 🙂
Vergeef me dus dat ik dit jaar de rode theorie aan mij voorbij laat gaan !
Gebruikersavatar

Molière15 mar 2017, 17:20

 92
zwartemol schreef: wellicht nog andere rode details doorheen alles
De kledij van Robin? 😉

In elke aflevering​, en in aflevering met streepjesschilderij wordt het kleur gelinkt met MOL. De gouden hint, als je het mij vraagt, of toch één van de 2 of 3. Hoeveel duidelijker kan een hint eigenlijk nog zijn, vraag ik mij echt af.

Ik krijg het gevoel dat mijn berichten op dit forum onzichtbaar zijn, of dat ik in een parallel universum zit. :( Of dat bijna iedereen op dit forum een pseudoniem is van GDC.

Ik zal hier voor mijn eigen gemoedsrust maar een tijdje wegblijven. Mijn klanten zullen daar ook niet rouwig om zijn 😃
Gebruikersavatar

zwartemol15 mar 2017, 17:22

 121
Maar dan blijft wel nog zijn boek van Grace Jones .... 😉
Dat heeft met geen enkele theorie, kleur of andere zaken te maken, het ligt er gewoon en de titel ook ...
Gebruikersavatar

Mke15 mar 2017, 17:24

 112
Molière schreef:De kledij van Robin? 😉

In elke aflevering​, en in aflevering met streepjesschilderij wordt het kleur gelinkt met MOL. De gouden hint, als je het mij vraagt, of toch één van de 2 of 3. Hoeveel duidelijker kan een hint eigenlijk nog zijn, vraag ik mij echt af.

Ik krijg het gevoel dat mijn berichten op dit forum onzichtbaar zijn, of dat ik in een parallel universum zit. :( Of dat bijna iedereen op dit forum een pseudoniem is van GDC.

Ik zal hier voor mijn eigen gemoedsrust maar een tijdje wegblijven. Mijn klanten zullen daar ook niet rouwig om zijn 😃
Voor wat dat parallelle universum betreft, zou je wel eens gelijk kunnen hebben... Het universum Robintunnel 🙂
Gebruikersavatar

ex-molinator15 mar 2017, 17:26

 3483  Uma
Molière schreef:..
Ik krijg het gevoel dat mijn berichten op dit forum onzichtbaar zijn, ...
Berichten? :?: Welke berichten? 😛
Gebruikersavatar

Jansen15 mar 2017, 18:09

 3423  Yens
zwartemol schreef:Dan laat ik dat gedeelte van Davey winnaar gewoon even weg, daar kwam ik toe door die titel maar het gaat 'm vooral over Kasteel van Horst, is toch wel erg toevallig?
Het kasteel van Horst ligt in een deelgemeente van Holsbeek, nl. Sint-Pieters-Rode 🙂.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16