Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

jari.tuyaerts16 mar 2017, 13:52

 3
Robin was het dacht ik, die als enige maar 200 euro verspeelde tijdens de "ontmoeting" met de mol.
Zou dit een logisch gevolg kunnen zijn van voorkennis ?
Als je niet weet wie de mol is en wie je dus voor je krijgt, lijkt het me voor de hand liggend dat je meer gespannen bent en je hartslag dus de hoogte in gaat. Robins hartslag bleef echter laag, wat kan gebeuren doordat hij misschien wist dat hij de mol was en dus Gilles voor hem stond.
Gebruikersavatar

Bonanza16 mar 2017, 16:15

 71
FlightWolf23949 schreef:Annelies heeft zelfs helemaal geen geld verspeeld.
Inderdaad, Annelies "die altijd zo zenuwachtig is".
Gebruikersavatar

Patrick Callens17 mar 2017, 01:57

 2
Wat mij enorm verwondert is dat Robin zo kalm bleef bij die proef in het donker. In zijn introductiefilmpje vertelt hij dat hij een panische angst voor het donker heeft (en over een omslachtige toer die hij uithaalt om zijn garage binnen te rijden of zo).

De enige verklaring die ik kan bedenken is dat hij wist wie er in het pak zat (GDC) en dat hem op voorhand heel goed werd uitgelegd hoe dit zou verlopen, zeker ivm het aangeraakt worden. Anders gingen we volgens mij een scenario gezien hebben zoals in aflevering 1 toen hij zich moest laten vallen.

Die proef lijkt me geen toeval en hebben de makers er volgens mij ingestopt omwille van Robin zijn angst voor het donker. Niet om hem te doen afzien, maar om de mol op de proef te stellen (denk aan de proef met de koptelefoons vorig jaar, waar Gilles toch ook serieus op zijn tanden moest bijten).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 08:48

 8153
Bonanza schreef:Inderdaad, Annelies "die altijd zo zenuwachtig is".
Annelies heeft zichzelf gekalmeerd door Shosoloza te zingen (zelf sprak ze over fluiten maar ik zag duidelijk haar lippen bewegen en met wat liplezen kan je er Shosoloza uithalen). Misschien heeft zij ervaring met yoga, meditatie, ontspanningstechnieken...?
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 19:19

 3483  Uma
FlightWolf23949 schreef:Annelies heeft zelfs helemaal geen geld verspeeld.
Als mol zou het ook niet nodig geweest zijn om geld te verspelen, de pot was zo al laag genoeg ener waren kandidaten met een lage hartslag in rust die wel last zouden hebben om hun hartslag onder controle te houden.