Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Holmes17 mar 2017, 19:54

 395
chicawah schreef:Ik ben ervan overtuigd dat hij de mol is, maar in mijn ogen (ik benadruk: in mijn ogen) is hij een slecht acteur en de zwakste mol ooit.
Als achteraf blijkt dat de helft van de deelnemers, die dus continu bij hem waren, hem als mol zagen (en hij de mol effectief is), dan heb je gelijk. Dan heeft hij zijn rol niet goed gespeeld.
De reacties van de afvallers en de resultaten in de poll's lijken eerder het tegendeel aan te geven... 😉
Gebruikersavatar

johan.maes17 mar 2017, 20:08

 153  Sven
Holmes schreef:Als achteraf blijkt dat de helft van de deelnemers, die dus continu bij hem waren, hem als mol zagen (en hij de mol effectief is), dan heb je gelijk. Dan heeft hij zijn rol niet goed gespeeld.
De reacties van de afvallers en de resultaten in de poll's lijken eerder het tegendeel aan te geven... 😉
Voor mij heeft hij zijn rol sowieso niet goed gespeeld, daarvoor heeft hij al teveel proeven doen slagen. Ik zou Robin bijgot niet verdenken zonder de resem hints in zijn richting, wat moet dat dan zijn als kandidaat of normale kijker die zich niet bezig houdt met hints?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 20:16

 8153
Holmes schreef:Als achteraf blijkt dat de helft van de deelnemers, die dus continu bij hem waren, hem als mol zagen (en hij de mol effectief is), dan heb je gelijk. Dan heeft hij zijn rol niet goed gespeeld.
De reacties van de afvallers en de resultaten in de poll's lijken eerder het tegendeel aan te geven... 😉
Tja... ofwel speelt hij een rol (en in mijn ogen doet hij dat slecht), ofwel ís hij gewoon een rare, irritante, inconsequente angsthaas (en dat vind ik nog erger).
De deelnemers zien zaken van elkaar die wij niet zien en wij zien zaken van hen die zij niet allemaal zien (als ze opgesplitst zijn, biechten en de vragenlijst invullen). Maar vooral zien wij wat de makers willen dat wij zien 😉
Gebruikersavatar

sherlock17 mar 2017, 20:20

 216
johan.maes schreef:Voor mij heeft hij zijn rol sowieso niet goed gespeeld, daarvoor heeft hij al teveel proeven doen slagen. Ik zou Robin bijgot niet verdenken zonder de resem hints in zijn richting, wat moet dat dan zijn als kandidaat of normale kijker die zich niet bezig houdt met hints?
Wel, de kandidaten zien natuurlijk veel, veel meer dan ons. En zijn continu samen met elkaar.

Wat wij zien, is wat de makers willen dat we zien...
Gebruikersavatar

sherlock17 mar 2017, 20:21

 216
chicawah schreef:Tja... ofwel speelt hij een rol (en in mijn ogen doet hij dat slecht), ofwel ís hij gewoon een rare, irritante, inconsequente angsthaas (en dat vind ik nog erger).
De deelnemers zien zaken van elkaar die wij niet zien en wij zien zaken van hen die zij niet allemaal zien (als ze opgesplitst zijn, biechten en de vragenlijst invullen). Maar vooral zien wij wat de makers willen dat wij zien 😉
Hahaha, oké: dat is spooky! Great minds think alike dan maar 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 20:22

 8153
johan.maes schreef:Voor mij heeft hij zijn rol sowieso niet goed gespeeld, daarvoor heeft hij al teveel proeven doen slagen. Ik zou Robin bijgot niet verdenken zonder de resem hints in zijn richting, wat moet dat dan zijn als kandidaat of normale kijker die zich niet bezig houdt met hints?
De mol die zich bij de anderen onverdacht maakt door proeven te doen slagen 😂

Zelfs zonder hints verdenk ik hem - door zijn lichaamstaal, zijn (afwezigheid van) emoties, zijn slecht toneelspel...
Gebruikersavatar

johan.maes17 mar 2017, 20:25

 153  Sven
sherlock schreef:Wel, de kandidaten zien natuurlijk veel, veel meer dan ons. En zijn continu samen met elkaar.

Wat wij zien, is wat de makers willen dat we zien...
Das waar, die verdomde makers ook. Wie denken ze wel dat ze zijn...

PS Valt de mol uit zijn rol? Ja, hij krijgt het hoog in zijn bol 😎
Gebruikersavatar

Yvo17 mar 2017, 20:31

 1111  Uma
eveline.vanhemel schreef:Robin's gedrag als verdacht markeren omdat hij er niet in slaagt om in slaap te vallen, en het onredelijk vinden dat hij niet ingaat op de vraag van Annelies
Onredelijk heb ik nooit gezegd, verdacht wel. Hij mag van mij zijn deken zoveel als hij wil over zijn hoofd trekken als hij slaapt, ik heb er geen moeite mee.
Voor de rest klopt het. En ja, dat vind ik inderdaad zoals je het typt.
Laatst gewijzigd door Yvo op 17 mar 2017, 20:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

sherlock17 mar 2017, 20:32

 216
Volgens mij was de modus operandi van Robin de volgende.

Van meet af aan profileert ie zich als: gedreven en emotioneel. Eigenlijk twee eigenschappen die de medekandidaten vooral NIET met een mol associëren. Ik verklaar me nader.

(1) Bij de Mandela-run is ie super-gedreven, komt ie na het eerste stuk eerst aan en beschuldigt ie dadelijk Bertrand: "Die moet de mol zijn! Hij doet zogezegd aan de Spartacusrun mee maar kan nog geen paar kilometer lopen!" Ook in het busje schreeuwt ie iedereen naar de overwinning.

Impressie van de medekanidaten: fanatieke kerel, zou wel vreemd zijn als die De Mol blijkt te zijn.

(2) Bij de valproef herhaalt ie steeds dat ie het niet ziet zitten en dan finaal doet ie de proef. Nota bene met zekerheid dat ie het juiste antwoord als mol kende en dus wist dat ie niet naar beneden ging vallen! Voor extra coup de theatre: even blijven liggen. Dan komt ie beneden en komen er tranen, waardoor de groep meteen denkt: wow, straf gespeeld voor de groep en best gevoelige kerel. Toch zeker geen kille en berekende mol.

Althans, zo interpreteer ik het. Het zou zo maar even allemaal 100% echt kunnen zijn natuurlijk...
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo17 mar 2017, 20:32

 129
Robin is gewoon een " would be mol", die heeft op voorhand besloten dat wanneer hij mag meedoen dan gaat hij zich daar als mol in scene zetten. Zijn lach als hij daar zat met dat papier met mol op in zijn handen, I don't buy it.
Gebruikersavatar

Yvo17 mar 2017, 21:24

 1111  Uma
sherlock schreef:Van meet af aan profileert ie zich als: gedreven en emotioneel. Eigenlijk twee eigenschappen die de medekandidaten vooral NIET met een mol associëren.
Gedreven vind ik dat net wel met de mol wordt geassocieerd. Als je niet gedreven bent wordt dat meer geassocieerd met het doen mislukken van proeven.
Als je gemotiveerd bent heb je dat probleem niet. Dus gedreven is een eigenschap die ik persoonlijk wel associeer met de mol.
Gebruikersavatar

sherlock17 mar 2017, 21:45

 216
itchy.tzekrallo schreef:Robin is gewoon een " would be mol", die heeft op voorhand besloten dat wanneer hij mag meedoen dan gaat hij zich daar als mol in scene zetten. Zijn lach als hij daar zat met dat papier met mol op in zijn handen, I don't buy it.
Da's een van die dingen die me ook dwars zitten: dat is zo in your face en ligt er zo dik bovenop zeg...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8