Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Taupe07718 mar 2017, 10:55

 767  Yens
Mke schreef:Ze zijn nog met 4 hè 😉
4?
Seizoen 3, 4 en 5 zijn toch maar 3 mollen? Je moet mijn tekst eens goed herlezen 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 10:59

 8153
Taupe077 schreef:4?
Seizoen 3, 4 en 5 zijn toch maar 3 mollen? Je moet mijn tekst eens goed herlezen 😉
Mke bedoelt dat er op dit ogenblik nog 4 mensen in the running zijn.
Gebruikersavatar

Mke18 mar 2017, 11:16

 112
Taupe077 schreef:4?
Seizoen 3, 4 en 5 zijn toch maar 3 mollen? Je moet mijn tekst eens goed herlezen 😉
Ja sorry, ik dacht dat je bedoelde 'de beste van de 3 overgebleven kandidaten', maar je bedoelt wslk de beste mol van de mollen van de seizoenen die je gezien hebt?

Ik vind het waarschijnlijk verwarrend dat Robin al tot mol gebombardeerd is 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 12:02

 3483  Uma
Mke schreef:...
Ik vind het waarschijnlijk verwarrend dat Robin al tot mol gebombardeerd is 😉
Ja, wie weet komt er nog een Bruno'tje uit de zak.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 13:16

 8153
ex-molinator schreef:Ja, wie weet komt er nog een Bruno'tje uit de zak.
Ssssttt! Gun Mke toch het plezier een Thibaudje te doen. 😉
Gebruikersavatar

matthias.bouquet18 mar 2017, 15:02

 171
Nu Sam eruit ligt, is Davey nog de enige deelnemer die een min of meer subtiele mol zou zijn. En misschien is dat wat naïef van mij, maar ik vertrouw de makers dat ze een subtiele mol maken. Als het dan toch Robin blijkt te zijn, zou ik eerlijk gezegd toch wat teleurgesteld zijn.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 15:16

 8153
matthias.bouquet schreef:Nu Sam eruit ligt, is Davey nog de enige deelnemer die een min of meer subtiele mol zou zijn. En misschien is dat wat naïef van mij, maar ik vertrouw de makers dat ze een subtiele mol maken. Als het dan toch Robin blijkt te zijn, zou ik eerlijk gezegd toch wat teleurgesteld zijn.
Mee eens, maar de makers hebben niet alles in de hand. De interactie tussen de deelnemers, de mogelijkheid om te saboteren (ze kunnen proberen die mogelijkheden wat te voorzien maar ze weten nooit of het ook echt zal lukken om de proef te saboteren), de kans dat de mol zich verspreekt of zijn rol minder goed speelt dan ze ingeschat hadden... er zijn zoveel factoren die op elkaar inspelen.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet18 mar 2017, 16:04

 171
Ik moet er wel bij vermelden dat, los van de teleurstelling, ik niet verbaasd zijn zou Robin de mol zijn. Ik lees de redeneringen van jullie Robinverdenkers graag en ze houden steek. Wat ik wel vaststel is dat, wie de mol ook moge zijn, jij niet zo een fan lijkt te zijn van jouw mol als ik van de mijne. Misschien laat ik mijn ideeën over wie de mol is wat te veel bepalen door wie ik graag zou hebben als mol (daarom verdacht ik ook de übersympathieke Hans). Maar ja, soms vindt een mens het wel leuk om wat goedgelovig te zijn, ik weet niet of ik dat zo erg vind. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 16:17

 8153
matthias.bouquet schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat, los van de teleurstelling, ik niet verbaasd zijn zou Robin de mol zijn. Ik lees de redeneringen van jullie Robinverdenkers graag en ze houden steek. Wat ik wel vaststel is dat, wie de mol ook moge zijn, jij niet zo een fan lijkt te zijn van jouw mol als ik van de mijne. Misschien laat ik mijn ideeën over wie de mol is wat te veel bepalen door wie ik graag zou hebben als mol (daarom verdacht ik ook de übersympathieke Hans). Maar ja, soms vindt een mens het wel leuk om wat goedgelovig te zijn, ik weet niet of ik dat zo erg vind. 😉
Ik ben niet bepaald een fan van "mijn" mol, maar zie hem nog liever als mol dan als winnaar. Dat zou ik pas echt erg vinden.
Gebruikersavatar

Jansen18 mar 2017, 16:42

 3423  Yens
matthias.bouquet schreef:Ik moet er wel bij vermelden dat, los van de teleurstelling, ik niet verbaasd zijn zou Robin de mol zijn. Ik lees de redeneringen van jullie Robinverdenkers graag en ze houden steek. Wat ik wel vaststel is dat, wie de mol ook moge zijn, jij niet zo een fan lijkt te zijn van jouw mol als ik van de mijne. Misschien laat ik mijn ideeën over wie de mol is wat te veel bepalen door wie ik graag zou hebben als mol (daarom verdacht ik ook de übersympathieke Hans). Maar ja, soms vindt een mens het wel leuk om wat goedgelovig te zijn, ik weet niet of ik dat zo erg vind. 😉
Heel begrijpelijk 🙂 Ik ben ook zo: als je De Mol (programma) de voorbije vier edities bekijkt, heb je bij de mol (persoon) een dubbel gevoel: jij deugniet, jij saboteur, maar je hebt dat wel schitterend gedaan. Daarentegen zijn de meeste winnaars van het spel, mensen die er echt voor gaan en die enkel de overwinning voor ogen hebben.

Dat is voor mij dus het grootste bezwaar dat Robin of Annelies de mol zouden zijn... Die mensen liggen me echt niet en als 1 van de 2 de mol is zou ik zwaar teleurgesteld zijn. Dus blijven Davey en Eline over. Davey is voor mij de gedoodverfde winnaar van het spel en Eline... mysterieuze, onverdachte Eline de mol.
Gebruikersavatar

matthias.bouquet18 mar 2017, 16:51

 171
Dat zou ik pas echt erg vinden
Ik begrijp je, maar ik wil wel het onderscheid benadrukken tussen profiel en persoon waar ik veel belang aan hecht.

Soms wil ik ook wel dat Robin eens ophoudt met zijn verwijten. Ik dacht zowat hetzelfde over Cathy vorig jaar, maar ze leek achteraf toch een veel sympathieker persoon dan leek uit de beelden van de serie. Hoe ze overkwam werd beïnvloed door haar tactiek. Daarom vind ik het toch zeer precair om een oordeel te vellen over Robin als persoon. Ik bedoelde voor alle duidelijkheid dat ik hem niet zo subtiel zou vinden in de rol van de mol, niet dat hij geen aangenaam persoon is. Daarom gun ik hem als persoon de overwinning wel. Net als ik dat elke andere kandidaat a priori gun, simpelweg omdat wij daar thuis vanuit onze zetel onmogelijk over kunnen oordelen. Niet dat ik jou iets verwijt, maar ik vind dat onderscheid wel belangrijk.

En als we oordelen gaan beginnen vellen over de persoon zelf, en niet het profiel dat de makers voor de mol fabriceren of kandidaten zichzelf aanmeten als tactiek in het spel, verlaagt De Mol zich ook tot het niveau van andere reality-shows. Dat zou toch spijtig zijn.
Gebruikersavatar

sherlock18 mar 2017, 17:45

 216
Heel eerlijk: ik zou Robin ook niet de meest geweldige mol ooit vinden. Het zou natuurlijk altijd moeilijk zijn als opvolger van Gilles.

Wat ik wel denk is dat het voor de gemiddelde kijker WEL verrassend kan zijn. Wij zitten er hier echt met een vergrootglas bovenop, van beeld tot beeld, soms frame per frame. Wij hebben ook alles al meermaals doorploegd. Dan lijken een aantal dingen toch duidelijker of opvallender.

Maar de doorsnee mol-kijker zal misschien wel heel erg verbaasd zijn.

Als Robin de mol zou blijken te zijn 😃
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8