Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

OrthoMol19 mar 2017, 21:05

 219
kristien.leys schreef:Ja, de beste verdediging is de aanval. Dit deed Annelies ook bij eliminatie Marzena. Iedereen beschuldigde Annelies toen van molgedrag en toen zei ze ergens: "ik vind dat Sam raar doet!"Hiermee probeerde ze de verdenkingen op haar te verschuiven naar sam.
Ook robin deed dit al bij bernard in afl 1 toen hij slecht liep: hij zei toen dat Bernard de mol was.

Ik denk wel dat de productie de kandidaten hier over inlicht dat ze dit moeten doen, om zo spanning en kijkplezier te creeeren! bv Annelies, zeg gewoon eens dat je je bril niet bij hebt en zo kan jeje verdacht maken of Davey, we gaan die blaadjes van 200€ bij jou leggen, dan word je verdacht. Natuurlijk zullen er wel echte tips bij zijn, maar aan ons om te ontdekken welke de juiste zijn, dat is kijkplezier!
Zou jij da ook ni doen bij Bernard ? Ik wil da wel doen zuh, ik kan da wel zuh . Ahja ZWZ 😉 😃
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 21:19

 2204
Taupe077 schreef:een mol die mogelijk het meeste heeft bijgebracht aan de pot om zo minder verdacht te zijn en er toch voor zorgt dat de totale pot lager is dan in het verleden is een top mol.
Mja, hangt er wat van af wat je verstaat onder 'ervoor zorgen dat de totale pot lager is'.

Als dat echt door actief ingrijpen van de mol is, ben ik akkoord. Maar indien de pot laag is door een niet goed presterende groep, ben ik niet akkoord. 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 21:41

 3483  Uma
Frolva schreef:Mja, hangt er wat van af wat je verstaat onder 'ervoor zorgen dat de totale pot lager is'.

Als dat echt door actief ingrijpen van de mol is, ben ik akkoord. Maar indien de pot laag is door een niet goed presterende groep, ben ik niet akkoord. 😉
Waar ligt de grens tussen actief ingrijpen door de mol en mooi inspelen op de situatie door een naar voor gebracht idee dat hij lekker in de verkeerde richting kan duwen?
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 22:10

 2204
ex-molinator schreef:Waar ligt de grens tussen actief ingrijpen door de mol en mooi inspelen op de situatie door een naar voor gebracht idee dat hij lekker in de verkeerde richting kan duwen?
Waar de grens juist ligt weet ik niet. :oops:

Annelies die tijdens de electro-proef zonder aanleiding zegt dat ze weet dat 'baba' grootvader betekent, dat is actief ingrijpen als ee weet dat nadien dat woord moet worden gekozen voor 'baby'.

Annelies die tijdens de mijnenveld-proef zegt dat ze zeker is van Monet en zegt dat ze denkt dat Marie Curie ook wel de nobelprijs literatuur heeft gewonnen, dat is actief ingrijpen, ook al gaat het om vragen die anderen moesten beantwoorden.

Annelies die tijdens de klokken-proef vier (toch?) juiste antwoorden geeft, maar op vijf opgaven niet het antwoord weet, is actief ingrijpen als ze wel andere antwoorden wist.


't Zijn maar voorbeelden, en dat ze steeds over Annelies gaan, is puur toeval. :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 22:20

 3483  Uma
Frolva schreef:Waar de grens juist ligt weet ik niet. :oops:
...
't Zijn maar voorbeelden, en dat ze steeds over Annelies gaan, is puur toeval. :mrgreen:
Dat is het precies. We weten het niet!
Ieder bepaalt voor zichzelf of het een duidelijke molactie is, of een slim duwtje in de verkeerde richting , of een verstaanbare fout van een niet-mol.

Ik geef een ander voorbeeld: Robin zegt, "een boot zinkt nooit" en stuurt zo aan op varen naar het geld.
Stel dat Robin niet de mol is, misschien was dat gewoon even uittesten hoe Davey en Bertrand erop zouden reageren.
Elke conclusie die "we" trekken is afhankelijk van de interpretatie en op een bepaald moment (nu zeker) heeft bijna iedereen een mol "bepaald", en dan verdedigt bijna iedereen die conclusie met veel minder zin voor (of in) objectiviteit dan een paar afleveringen eerder.
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 22:25

 2204
ex-molinator schreef:Robin zegt, "een boot zinkt nooit" en stuurt zo aan op varen naar het geld.

Geen goed voorbeeld, vind ik. :mrgreen:

Daarmee kan je medekandidaten toch nooit zelfs maar aan te twijfelen krijgen? 😉
Is er iemand hier op het forum die bij de uitspraak van Robin bij zichzelf dacht: "Is dat zo, dat een boot nooit kan zinken?".
Akkoord, dat nu toegeven zou moeilijk zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er iemand was die dát geloofde.
Gebruikersavatar

ex-molinator19 mar 2017, 22:36

 3483  Uma
Frolva schreef:Geen goed voorbeeld, vind ik. :mrgreen:

Daarmee kan je medekandidaten toch nooit zelfs maar aan te twijfelen krijgen? 😉
Is er iemand hier op het forum die bij de uitspraak van Robin bij zichzelf dacht: "Is dat zo, dat een boot nooit kan zinken?".
Akkoord, dat nu toegeven zou moeilijk zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er iemand was die dát geloofde.
Ik ook niet, maar in zo'n spel, tijdsdruk, het wordt donker en er wordt niet veel geld verdiend - een mens neemt soms rare beslissingen.
Gebruikersavatar

ONBEKEND19 mar 2017, 22:54

 
Frolva schreef:Geen goed voorbeeld, vind ik. :mrgreen:

Daarmee kan je medekandidaten toch nooit zelfs maar aan te twijfelen krijgen? 😉
Is er iemand hier op het forum die bij de uitspraak van Robin bij zichzelf dacht: "Is dat zo, dat een boot nooit kan zinken?".
Akkoord, dat nu toegeven zou moeilijk zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er iemand was die dát geloofde.

Hoezo? Wil je nu zeggen dat een boot wel kan zinken?
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 22:55

 2204
ex-molinator schreef:een mens neemt soms rare beslissingen.
Ja ja, maar bij Annelies zijn die 'weloverwogen'. :joker: :joker:
Gebruikersavatar

Frolva19 mar 2017, 22:55

 2204
sandra.impe schreef:Hoezo? Wil je nu zeggen dat een boot wel kan zinken?
Natuurlijk niet.

Je moet niet alles geloven wat ze in films laten zien. :roll:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

ONBEKEND19 mar 2017, 22:58

 
Frolva schreef:Natuurlijk niet.

Je moet niet alles geloven wat ze in films laten zien. :roll:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dat dacht ik ook al, Titanic is zoooooo overdreven.
Gebruikersavatar

Curio19 mar 2017, 23:11

 53
Frolva schreef:Geen goed voorbeeld, vind ik. :mrgreen:

Daarmee kan je medekandidaten toch nooit zelfs maar aan te twijfelen krijgen? 😉
Is er iemand hier op het forum die bij de uitspraak van Robin bij zichzelf dacht: "Is dat zo, dat een boot nooit kan zinken?".
Akkoord, dat nu toegeven zou moeilijk zijn, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat er iemand was die dát geloofde.
Ik vond het eigenlijk vreemd dat Davey en Bertrand daar niet onmiddellijk op reageerden. Toen Robin dat zei was het eerste dat door mijn hoofd flitste: 'Hoezo een boot kan niet zinken, allee wat zegt die nu? Die heeft nooit de titanic gezien zeker?' en ik vermoed dat dat bij velen zo was 😛 . De enige reactie van Bertrand was een flauwe 'Ja? Maar hij zit vol met gaten...' . Kan natuurlijk ook wel aan uitputting, vermoeidheid, stress en een focus op de opdracht liggen, maar toch 😉
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8