Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 mar 2017, 23:33

 8153
Enkele zaken die mij opvielen:
- Bij het eerste ontbijt zit Robin (nogal onnatuurlijk vind ik) te kwebbelen over dat ze maar met 5 meer zijn enz. Davey gooit er dan plots tussen "Maar gij zijt de mol" waarop Robin spontaan en zonder nadenken "Ja" antwoordt, meteen beseft dat hij zich verspreekt en er dan maar aan toevoegt "maar ge speelt ne rol" (niet bepaald de slimste opmerking die hij kon maken volgens mij).
- Bij de caravanvraag reageert Robin zeer geforceerd. Je ziet de 4 anderen oprecht verbaasd reageren en tegen zichzelf praten over "ne caraván???". Robin zie je aan iemand buiten beeld op een heel gemaakte manier vragen "Caravan? Wanneer was da?".
- Bij de proef in het donker zit Robin als enige te tetteren en te kwebbelen tegen de (valse) mol. Lijkt mij maar eigenaardig voor iemand die moet proberen rustig blijven om zijn hartslag onder controle te houden.

Bekijk Robin ook eens bij de eliminaties: onverschillig, nooit zenuwachtig en vaak nog met een lachje om zijn mond.
Gebruikersavatar

johan.maes17 mar 2017, 07:54

 153  Sven
chicawah schreef:- Bij het eerste ontbijt zit Robin (nogal onnatuurlijk vind ik) te kwebbelen over dat ze maar met 5 meer zijn enz. Davey gooit er dan plots tussen "Maar gij zijt de mol" waarop Robin spontaan en zonder nadenken "Ja" antwoordt, meteen beseft dat hij zich verspreekt en er dan maar aan toevoegt "maar ge speelt ne rol" (niet bepaald de slimste opmerking die hij kon maken volgens mij).
Dit fragment was inderdaad zeer opvallend. Robin's antwoord vond ik eigenlijk niet zo vreemd, zowel als gewone kandidaat (die mee gaat in Davey's zwanzerij) als als mol (beter wat mee onnozel doen dan keihard ontkennen) lijkt me dit een sterk antwoord.

Wat ik me afvroeg is: wat heeft Davey hier bij te winnen? Als Robin werkelijk zijn mol is, waarom dit dan aan de neus hangen van de andere kandidaten?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 08:02

 8153
johan.maes schreef: Wat ik me afvroeg is: wat heeft Davey hier bij te winnen? Als Robin werkelijk zijn mol is, waarom dit dan aan de neus hangen van de andere kandidaten?
Dat vond ik ook heel vreemd.
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2017, 09:06

 3483  Uma
chicawah schreef:Enkele zaken die mij opvielen:
- Bij het eerste ontbijt zit Robin (nogal onnatuurlijk vind ik) te kwebbelen over dat ze maar met 5 meer zijn enz. Davey gooit er dan plots tussen "Maar gij zijt de mol" waarop Robin spontaan en zonder nadenken "Ja" antwoordt, meteen beseft dat hij zich verspreekt en er dan maar aan toevoegt "maar ge speelt ne rol" (niet bepaald de slimste opmerking die hij kon maken volgens mij)....
Hier geef je toch een eigen invulling aan (en de te tekst is anders), wie zegt dat Robin zich verspreekt? (luister goed naar de intonatie van het gesprek, dan komt het toch natuurlijk over, althans voor mij.)
zie mijn eerder commentaar: http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=60757#p60757
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 09:34

 8153
ex-molinator schreef:Hier geef je toch een eigen invulling aan (en de te tekst is anders), wie zegt dat Robin zich verspreekt? (luister goed naar de intonatie van het gesprek, dan komt het toch natuurlijk over, althans voor mij.)
zie mijn eerder commentaar: http://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=60757#p60757
OK, ik heb hun gesprek niet letterlijk weergegeven, maar op mij komt het echt wel over alsof Robin even uit zijn rol valt, maar snel genoeg op zijn poten terechtkomt door na zijn spontane (zeldzaam moment van spontaniteit!) "Oke" te zeggen dat "ge" - dat ik interpreteer als "men" - een rol moet spelen.

Zijn "ik wacht nog altijd op een teken van de mol" toen hij met Hans op weg was naar het luchtkussen, vond ik ook geforceerd, net als de manier waarop hij met dat bordje "mol" voor zijn buik stond, zijn gepraat in de donkere kamer enz.

Ik ben ervan overtuigd dat hij de mol is, maar in mijn ogen (ik benadruk: in mijn ogen) is hij een slecht acteur en de zwakste mol ooit.
Gebruikersavatar

geertn44417 mar 2017, 09:42

 236
Toch opgelet. Je weet wat ze zeggen: "De beste verdediging is soms de aanval". Ik denk dat in 60% van de meeste directe beschuldigingen "gij zijt de mol" het meestal de mol zelf wel eens kan zijn die andere mensen beschuldigd.
In dat opzicht zou het evengoed Davey kunnen zijn die de mol is en Robin die de "rol" van "fake" mol op zich neemt om de anderen te misleiden......
Ik denk niet dat Annelies de mol is, maar 1 ding blijft me wel storen aan haar: ze kan blijkbaar geen enkele proef voltooien maar de eliminatieproef kan ze blijkbaar wel beter (en/of sneller) invullen dan alle andere kandidaten...verdacht
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 10:15

 8153
geertn444 schreef: Annelies ... kan blijkbaar geen enkele proef voltooien maar de eliminatieproef kan ze blijkbaar wel beter (en/of sneller) invullen dan alle andere kandidaten...verdacht
Annelies is volgens mij heel schrander en merkt veel op. Ik denk dat je haar moeilijk om de tuin kan leiden. Doordat ze zwak overkomt (bril vergeten, black-out, slechte fysiek) valt dat niet op.
Sam zat duidelijk verkeerd, dus die viel nu af. Dat wil zeggen dat alle anderen nog meer verkeerd zaten dan Sam of minder over Robin wisten dan sommige anderen. Maar nu gaat het er echt om spannen.
Alleen de makers weten of Annelies de snelste was of het meeste aantal vragen juist had.
Volgens mij verdenken Davey en Annelies allebei Robin. Dan kan 1 seconde het verschil maken en is niet gezegd dat Annelies de snelste zal zijn.
Ik weet niet goed wie Eline verdenkt. Ik dénk Annelies of misschien Davey en dan vliegt ze er maandag uit.
Gebruikersavatar

kristien.leys17 mar 2017, 11:32

 46
geertn444 schreef:Toch opgelet. Je weet wat ze zeggen: "De beste verdediging is soms de aanval". Ik denk dat in 60% van de meeste directe beschuldigingen "gij zijt de mol" het meestal de mol zelf wel eens kan zijn die andere mensen beschuldigd.
In dat opzicht zou het evengoed Davey kunnen zijn die de mol is en Robin die de "rol" van "fake" mol op zich neemt om de anderen te misleiden......
Ik denk niet dat Annelies de mol is, maar 1 ding blijft me wel storen aan haar: ze kan blijkbaar geen enkele proef voltooien maar de eliminatieproef kan ze blijkbaar wel beter (en/of sneller) invullen dan alle andere kandidaten...verdacht
Ja, de beste verdediging is de aanval. Dit deed Annelies ook bij eliminatie Marzena. Iedereen beschuldigde Annelies toen van molgedrag en toen zei ze ergens: "ik vind dat Sam raar doet!"Hiermee probeerde ze de verdenkingen op haar te verschuiven naar sam.
Ook robin deed dit al bij bernard in afl 1 toen hij slecht liep: hij zei toen dat Bernard de mol was.

Ik denk wel dat de productie de kandidaten hier over inlicht dat ze dit moeten doen, om zo spanning en kijkplezier te creeeren! bv Annelies, zeg gewoon eens dat je je bril niet bij hebt en zo kan jeje verdacht maken of Davey, we gaan die blaadjes van 200€ bij jou leggen, dan word je verdacht. Natuurlijk zullen er wel echte tips bij zijn, maar aan ons om te ontdekken welke de juiste zijn, dat is kijkplezier!
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2017, 11:36

 3483  Uma
kristien.leys schreef:...
Ik denk wel dat de productie de kandidaten hier over inlicht dat ze dit moeten doen, om zo spanning en kijkplezier te creeeren! bv Annelies, zeg gewoon eens dat je je bril niet bij hebt en zo kan jeje verdacht maken of Davey, we gaan die blaadjes van 200€ bij jou leggen, dan word je verdacht. Natuurlijk zullen er wel echte tips bij zijn, maar aan ons om te ontdekken welke de juiste zijn, dat is kijkplezier!
Ik denk niet dat de productie kandidaten aanspoort om valse molhints te verzinnen. Het zijn geen acteurs, hé en het lijkt toch meestal spontaan (ook die interactie tussen Davey en de mol, euh Robin.) 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 11:50

 8153
ex-molinator schreef:Ik denk niet dat de productie kandidaten aanspoort om valse molhints te verzinnen. Het zijn geen acteurs, hé en het lijkt toch meestal spontaan (ook die interactie tussen Davey en de mol, euh Robin. 😎
100% mee eens. Als de makers voor iedereen een rol schrijven, is het niet meer De Mol maar een soapserie. En daarvan zijn er al meer dan genoeg.
Het hele concept van De Mol draait net om het feit dat 10 (deze keer 11) totaal onbekende - zowel voor ons als voor elkaar - mensen beginnen aan een spannend avontuur. Ze weten niet wat hen te wachten staat en ze weten niet hoe het zal aflopen. Alleen de mol weet dat hij de mol is en dus tot op het einde zal blijven. Hij weet wel wat de proeven zullen inhouden, maar hoe het spel uiteindelijk gespeeld zal worden, weten noch hij noch de makers.
Fantastisch toch?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 mar 2017, 11:55

 8153
kristien.leys schreef: Davey, we gaan die blaadjes van 200€ bij jou leggen, dan word je verdacht.
:?: :?: :?:
Ik weet in de verste verte niet wat je hiermee bedoelt.

BTW: er deed geen Bernard mee, wel een Bertrand 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator17 mar 2017, 11:59

 3483  Uma
chicawah schreef:100% mee eens. Als de makers voor iedereen een rol schrijven, is het niet meer De Mol maar een soapserie. En daarvan zijn er al meer dan genoeg.
Het hele concept van De Mol draait net om het feit dat 10 (deze keer 11) totaal onbekende - zowel voor ons als voor elkaar - mensen beginnen aan een spannend avontuur. Ze weten niet wat hen te wachten staat en ze weten niet hoe het zal aflopen. Alleen de mol weet dat hij de mol is en dus tot op het einde zal blijven. Hij weet wel wat de proeven zullen inhouden, maar hoe het spel uiteindelijk gespeeld zal worden, weten noch hij noch de makers.
Fantastisch toch?
En of, een hele verademing in vergelijking met de NL mol, waarin elke kandidaat hele verhalen tegen zichzelf vertelt (uiteraard met kwalitatief hoogstaande geluidsopnames en 15 verschillende camerahoeken, maar ik heb dit vermoedelijk al ergens vermeld. Cut!, overdoen dan maar , Take 5)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8