Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 17:52

 8153
matthias.bouquet schreef:Ik begrijp je, maar ik wil wel het onderscheid benadrukken tussen profiel en persoon waar ik veel belang aan hecht.

Soms wil ik ook wel dat Robin eens ophoudt met zijn verwijten. Ik dacht zowat hetzelfde over Cathy vorig jaar, maar ze leek achteraf toch een veel sympathieker persoon dan leek uit de beelden van de serie. Hoe ze overkwam werd beïnvloed door haar tactiek. Daarom vind ik het toch zeer precair om een oordeel te vellen over Robin als persoon. Ik bedoelde voor alle duidelijkheid dat ik hem niet zo subtiel zou vinden in de rol van de mol, niet dat hij geen aangenaam persoon is. Daarom gun ik hem als persoon de overwinning wel. Net als ik dat elke andere kandidaat a priori gun, simpelweg omdat wij daar thuis vanuit onze zetel onmogelijk over kunnen oordelen. Niet dat ik jou iets verwijt, maar ik vind dat onderscheid wel belangrijk.

En als we oordelen gaan beginnen vellen over de persoon zelf, en niet het profiel dat de makers voor de mol fabriceren of kandidaten zich...
Cathy heb ik nooit antipathiek gevonden, wel heel gedreven.
Robin zou ik een teleurstellende mol vinden omdat hij niet molt op een manier die ik sympathiek vind en het bij momenten ook nog heel slecht acteert. Bij Gilles zag je niet dat hij loog, bij Robin zie je het van kilometers ver. En dat gezaag en opjutten van de anderen vind ik ook weinig subtiel.
Dat iemand die zo hard is voor de anderen, hen zo op de zenuwen werkt en zelfs ronduit uitkaffert (Bertrand, remember?) zou winnen, dat zou ik nog erger vinden dan dat hij de mol is,
In reeks 1 was de mol sympathiek en de winnaar de antipathiekste van de bende. In alle andere reeksen tot nu toe werd de finale gespeeld door 3 ( in reeks 3 door 4) mensen die het sympathiek en leuk gespeeld hadden. Een finale met Robin en Annelies vind ik bijgevolg geen succes als je weet hoe mensen als Sam, Bertrand, Marzena, Hans, Bouba... zich ingezet hebben en het speelden zonder anderen uit te kafferen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 mar 2017, 17:58

 8153
sherlock schreef:Heel eerlijk: ik zou Robin ook niet de meest geweldige mol ooit vinden. Het zou natuurlijk altijd moeilijk zijn als opvolger van Gilles.

Wat ik wel denk is dat het voor de gemiddelde kijker WEL verrassend kan zijn. Wij zitten er hier echt met een vergrootglas bovenop, van beeld tot beeld, soms frame per frame. Wij hebben ook alles al meermaals doorploegd. Dan lijken een aantal dingen toch duidelijker of opvallender.

Maar de doorsnee mol-kijker zal misschien wel heel erg verbaasd zijn.

Als Robin de mol zou blijken te zijn 😃
Mijn zoon bekijkt elke aflevering 1 keer en net voor de finale alles nog een keer. Hij zit niet op het forum want daar heeft hij geen tijd voor. Toen ik hem gisteren zag, zei hij zowat alles wat hier al geschreven is over Robins handelingen en gedrag dat doet denken dat hij de mol is, dus zonder dat er ook maar over hints werd gesproken. Er zijn dus "gewone" mensen die Robin "gewoon" verdacht vinden...
Gebruikersavatar

ONBEKEND18 mar 2017, 18:03

 
Ik vond hem ook al verdacht nog vooraleer ik op het forum kwam en voor ik zelf begon te zoeken en dat zou nog steeds het geval zijn, zonder enige tips of aanwijzingen. Voor mij is dat gewoon duidelijk.
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo18 mar 2017, 18:18

 129
En wanneer jullie daarmee gelijk hebben is het niet de beste keuze van de productie geweest iemand als mol te kiezen die zo in de kijker loopt.
Voor mij hangt veel van Maandag af: Blijft Eline is zij de mol (en Davey wint hopelijk)
Gaat Eline eruit dan hoop ik gewoon dat Davey de mol is .
Gebruikersavatar

Molekule18 mar 2017, 19:25

 31  Yens
sherlock schreef:Heel eerlijk: ik zou Robin ook niet de meest geweldige mol ooit vinden. Het zou natuurlijk altijd moeilijk zijn als opvolger van Gilles.

Wat ik wel denk is dat het voor de gemiddelde kijker WEL verrassend kan zijn. Wij zitten er hier echt met een vergrootglas bovenop, van beeld tot beeld, soms frame per frame. Wij hebben ook alles al meermaals doorploegd. Dan lijken een aantal dingen toch duidelijker of opvallender.

Maar de doorsnee mol-kijker zal misschien wel heel erg verbaasd zijn.

Als Robin de mol zou blijken te zijn 😃

Beeld per beeld bekijken is zeker niet nodig op tot dezelfde conclusie te komen, maar een aflevering eens herbekijken - zeker in de beginfase - helpt soms veel.
Eens je hem door hebt, zijn de acties van Robin inderdaad doorzichtig maar tot dan valt het toch niet zo erg op merk ik bij andere De Mol kijkers.
Robin een teleurstellende mol vinden, gaat wat ver vind ik, maar een topper zoals Gilles is hij natuurlijk niet.
Gebruikersavatar

ex-molinator18 mar 2017, 19:31

 3483  Uma
luk.overmeire schreef:Beeld per beeld bekijken is zeker niet nodig op tot dezelfde conclusie te komen, maar een aflevering eens herbekijken - zeker in de beginfase - helpt soms veel.
Eens je hem door hebt, zijn de acties van Robin inderdaad doorzichtig maar tot dan valt het toch niet zo erg op merk ik bij andere De Mol kijkers.
Robin een teleurstellende mol vinden, gaat wat ver vind ik, maar een topper zoals Gilles is hij natuurlijk niet.
Goh, de "in your face" hints zijn wel knap hoor. Ik vind het te vroeg om vergelijkingen te maken. Gilles was een fantastische mol, maar vorig jaar was het meer dan 10 jaar geleden en het was voor velen een nieuw programma (en concept) - de opvolger is bijna steeds in het nadeel.
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2017, 22:24

 2204
ex-molinator schreef:Gilles was een fantastische mol, maar vorig jaar was het meer dan 10 jaar geleden en het was voor velen een nieuw programma (en concept) - de opvolger is bijna steeds in het nadeel.
Quotewaardig, vind ik. 😉
Gebruikersavatar

Kobe18 mar 2017, 22:48

 429
matthias.bouquet schreef:Ik begrijp je, maar ik wil wel het onderscheid benadrukken tussen profiel en persoon waar ik veel belang aan hecht.

Soms wil ik ook wel dat Robin eens ophoudt met zijn verwijten. Ik dacht zowat hetzelfde over Cathy vorig jaar, maar ze leek achteraf toch een veel sympathieker persoon dan leek uit de beelden van de serie. Hoe ze overkwam werd beïnvloed door haar tactiek. Daarom vind ik het toch zeer precair om een oordeel te vellen over Robin als persoon. Ik bedoelde voor alle duidelijkheid dat ik hem niet zo subtiel zou vinden in de rol van de mol, niet dat hij geen aangenaam persoon is. Daarom gun ik hem als persoon de overwinning wel. Net als ik dat elke andere kandidaat a priori gun, simpelweg omdat wij daar thuis vanuit onze zetel onmogelijk over kunnen oordelen. Niet dat ik jou iets verwijt, maar ik vind dat onderscheid wel belangrijk.

En als we oordelen gaan beginnen vellen over de persoon zelf, en niet het profiel dat de makers voor de mol fabriceren of kandidaten zich...
Ik denk dat als de makers Robin als mol kiezen, dat ze waarschijnlijk gedacht hebben om de 'Cathytactiek' toe te passen, want:

1) Vorig jaar bleek dit echt wel slim: je zo verdacht gedragen, enkel gaan voor overwinning, zagen en zeuren,... In het begin was ze overduidelijk heel verdacht. Later bleek dit steeds te minderen: 'ze kon de mol niet zijn, omdat ze dan té slecht zou zijn'. Uiteindelijk toch op het einde wat twijfel: wat als ze zich nu gewoon té verdacht wou maken om zo eig niet meer verdacht te zijn. Handig toch als makers? We laten hem zo duidelijk saboteren dat niemand denkt dat hij de mol kan zijn 😉

Maar dit kunnen we eig ook van Eline en Annelies zeggen :roll:

2) Het kan voor een serieuze surprise zorgen. Geen standaard mol zoals alle anderen (die qua tactiek toch de zelfde aard hebben). Nee, een controverse mol. Ook weer handig voor kijkcijfers niet?

3) Volgens mij moet Robin weinig tot geen moeite doen om zijn rol als mol waar te maken, weliswaar soms met opzet slecht gespeeld of overdreven om zo te lijken zichzelf verdacht te maken, maar niks is minder waar. Niet persé een slechte acteur, wie weet zelf een hele goeie: een acteur die een slechte acteur speelt 😛 😉
Gebruikersavatar

Frolva18 mar 2017, 23:03

 2204
Kobe schreef:Ik denk dat als de makers Robin als mol kiezen, dat ze waarschijnlijk gedacht hebben om de 'Cathytactiek' toe te passen
Heel interessante denkpiste. 😉
Gebruikersavatar

zwartemol18 mar 2017, 23:07

 121
chicawah schreef:Cathy heb ik nooit antipathiek gevonden, wel heel gedreven.
Robin zou ik een teleurstellende mol vinden omdat hij niet molt op een manier die ik sympathiek vind en het bij momenten ook nog heel slecht acteert. Bij Gilles zag je niet dat hij loog, bij Robin zie je het van kilometers ver. En dat gezaag en opjutten van de anderen vind ik ook weinig subtiel.
Dat iemand die zo hard is voor de anderen, hen zo op de zenuwen werkt en zelfs ronduit uitkaffert (Bertrand, remember?) zou winnen, dat zou ik nog erger vinden dan dat hij de mol is,
In reeks 1 was de mol sympathiek en de winnaar de antipathiekste van de bende. In alle andere reeksen tot nu toe werd de finale gespeeld door 3 ( in reeks 3 door 4) mensen die het sympathiek en leuk gespeeld hadden. Een finale met Robin en Annelies vind ik bijgevolg geen succes als je weet hoe mensen als Sam, Bertrand, Marzena, Hans, Bouba... zich ingezet hebben en het speelden zonder anderen uit te kafferen.
Ik heb persoonlijk eigenlijk wel sympathie voor Robin ...
hij lijkt "verwijtend" over te komen, alhoewel ik dat zelfs niet verwijtend vind...
er zit veel humor in zen doen en laten.
ik hoor en zie hem graag bezig,
en als je klein beetje achter de sluier gaat zie je dwars door hem heen, en is dat eigenlijk ne toffe kerel en gevoelig ook.
Zijn emoties zijn niet gespeeld, dat ander kantje wordt vooral benadrukt.

Robin is van in't begin zichzelf geweest, maar ik zie wel een verschil in het gedrag van Davey, die zich eerst enorm op de achtergrond houdt, maar dan extreem op alle mogelijke manieren in the picture komt ...
Erover soms, ook wel tof en humoristisch hoor, dat niet, maar is alsof hij auditie doet 😉

Annelies is dan weer ook zichzelf niet vind ik en speelt een (mol )spelletje door zich steeds zo te gedragen dat ze aan iets niet kan deelnemen, dit is gespeeld imo, en escaleert ook in 't verloop van de afleveringen ...soms, heel soms zie je flikkeringen van de echte Annelies...

Eline ... daar krijg ik pas noch kop noch staart aan ...
enigste wat me al van in begin opvalt is dat ze veel afwimpelt op iemand anders...
maar haar gedrag is doorheen altijd zelfde geweest, zoals Hercule Poirot, steeds op onderzoek ... wat ook perfect past bij haar beroep ...
Gebruikersavatar

Bonanza19 mar 2017, 13:08

 71
Ik zou Robin echt wel een coole mol vinden. 'k Was Niet zo voor het sympathieke typetje van vorig jaar. #teamrobin
Gebruikersavatar

Taupe07719 mar 2017, 14:55

 767  Yens
Bonanza schreef:Ik zou Robin echt wel een coole mol vinden. 'k Was Niet zo voor het sympathieke typetje van vorig jaar. #teamrobin
Voor mij ook, als hij de mol is, coolste mol van degene die ik gezien heb!
Maar goed nu wijken we af van het thema van de topic.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8