Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2017, 23:10

 2245  Uma
Ik ga hem wel missen, onze Robin. Ik vond hem een fanatieke speler, een grappig man, ook een gevoelsmens, die niet bang was om zijn emoties te tonen, dat maakte hem in mijn ogen wel sympathiek.

Maar de Mol heb ik nooit in hem gezien. Het lag er allemaal een beetje te dik op, vond ik, al van in de aflevering met de dierenproef en de diamantproef: de montage wreef het er te fel in: het was Robin all over the place. Achterdochtig als ik van nature ben, zegt een stemmetje in mijn hoofd dan: howla, stop! Zeker als dit forum dan nog eens ontploft van al die tips en verborgen hints die allemaal in de richting van Robin wijzen, dan denk ik: allez nu, dat kan toch niet dat we hem al hebben na twee afleveringen?

In een tunnel heb ik nooit gezeten, ik zet gewoon mijn mollenklem uit op de molshopen in mijn tuin. In die klem hangt al een paar weken een molleke te zieltogen. Ik kan nu wel verklappen dat het niet Robin is. Wie het dan wel is, tja, dat leest u ongetwijfeld de komende dagen in een of andere spoiler. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2017, 23:11

 2245  Uma
Dubbelpost. Dat forum ontploft hier vanavond precies.
Gebruikersavatar

ex-molinator20 mar 2017, 23:14

 3483  Uma
Klaartje schreef:...
In een tunnel heb ik nooit gezeten, ik zet gewoon mijn mollenklem uit op de molshopen in mijn tuin. In die klem hangt al een paar weken een molleke te zieltogen. Ik kan nu wel verklappen dat het niet Robin is. Wie het dan wel is, tja, dat leest u ongetwijfeld de komende dagen in een of...
Eigenlijk vind ik het en beetje flauw (van iedereen hoor) als men na een paar afleveringen niet met een (of een paar) kandidaat -mollen voor de boeg komt. Het is geen schande om verkeerd te zitten, en ook niet om va mol te veranderen bij nieuwe inzichten.
Gebruikersavatar

Noptje20 mar 2017, 23:15

 181
Wat een bommetje was me dat...

Ik heb persoonlijk de laatste 2 weken, niet veel tijd gehad (familiale problemen) om hier op het forum veel te lezen.
Ik moet zelf toegeven dat ik er zo goed als zeker van overtuigd was dat het al vast stond dat Eline er vanavond uit ging, dat Davey de winnaar was, Robin de mol en Annelies de verliezende finalist....
Net als vorig jaar begon ik te twijfelen aan mijn eigen keuze/mol/mening door dit forum, uiteraard geen verwijt naar iemand behalve mezelf dan, maar toen begon ik ook te twijfelen aan Gilles en dacht ik dat het misschien toch Hanne kon zijn. Dus ga ik nu terug naar mijn oorspronkelijk gedacht. (Maar dat is niet voor in dit topic)

Robin is dus echt een fanatieke speler, en dat siert hem. Als het een gespeelde rol was, dan ging ik het irritant gevonden hebben, maar blijkbaar gaat hij dus echt 200% voor elke opdracht. Het was ook leuk om te zien, dat hij het van zichzelf weet, dat hij zichzelf 'verliest' in een spelletje, om zich daarna te gaan excuseren.

Robin, het ga je goed! En diegene die uiteindelijk de groepspot wint, mag jou er op zijn/haar blote handen en knieën dankbaar voor zijn, want zonder jou, was er nog niet half zoveel in de pot!
Gebruikersavatar

Klaartje20 mar 2017, 23:24

 2245  Uma
ex-molinator schreef:Eigenlijk vind ik het en beetje flauw (van iedereen hoor) als men na een paar afleveringen niet met een (of een paar) kandidaat -mollen voor de boeg komt. Het is geen schande om verkeerd te zitten, en ook niet om va mol te veranderen bij nieuwe inzichten.
Tuurlijk is dat geen schande, maar "in een tunnel zitten" is toch nog iets anders dan "een of een paar kandidaat mollen hebben".

Mensen die zeggen in een tunnel te zitten, bedoelen toch dat ze tunnelvisie hebben, niet? Of begrijp ik dat weer verkeerd? Die gaan toch alles wat ze zien interpreteren in functie van hun mol (in wiens tunnel ze zitten). Ik wilde alleen maar zeggen dat ik dat niet doe.

Mijn twee hoofdverdachten waren in het begin (na de eerste twee afleveringen) Eline en Davey. Daarna heb ik een lichte voorkeur voor Davey als mol ontwikkeld, omdat ik Eline wat te emotioneel vond in haar doen en laten. Eline en Davey spelen beiden de finale, dus of ik goed gegokt zou hebben op Davey als mol, weet ik pas volgende week. Lekker spannend.
Gebruikersavatar

glashelder20 mar 2017, 23:52

 53
ex-molinator schreef:Eigenlijk vind ik het en beetje flauw (van iedereen hoor) als men na een paar afleveringen niet met een (of een paar) kandidaat -mollen voor de boeg komt. Het is geen schande om verkeerd te zitten, en ook niet om va mol te veranderen bij nieuwe inzichten.
Goh, 't is niet dat ik het een schande zou vinden om verkeerd te zitten of om van mol te veranderen (ik zat ook verkeerd met mijn inschatting dat Eline vandaag naar huis zou gaan), ik ben alleen te bescheiden om te denken dat ik de mol kan ontmaskeren... 😉

Ten eerste omdat ik het programma niet aandachtig genoeg volg en niet genoeg op de interactie let (ik kijk gewoon, volg de proeven die al spannend genoeg zijn en ik ga al helemaal niet zitten letten op "oei oei die keek raar" of zo). Ten tweede omdat ik niet zo fanatiek zoek als sommigen hier (ik bekijk een aflevering nooit opnieuw, enkel stukjes als die hier op het forum worden aangehaald en ik nieuwsgierig ben - bijvoorbeeld het stukje met 'het spannerke' waarin iedereen van alles gezien had, of Robin die tijdens diezelfde proef even interactie had met de crew). En ten derde omdat ik geloof dat ze mij alles kunnen wijsmaken met de montage 😉

Nu heb ik wel vanaf het begin af aan Davey als mol in mijn hoofd, maar dat is gewoon mijn buikgevoel (omdat het zo'n Woestijnvistype is). Nu Eline er vandaag niét uitging begin ik wel aan haar te twijfelen ook (simpelweg omdat het diegene is die ik het minst verdacht). Annelies als mol zou ik persoonlijk de max vinden, al was het maar omdat het iedereen op stang zou jagen en eventjes alle verwachtingen omver zou gooien :mrgreen:, maar ik denk dat zij gewoon al vrij snel de mol heeft gevangen (hmm, dan misschien toch Eline? 😉) en daardoor met zoveel gemak alle eliminatie overleeft.

Maar je gaat mij nooit ofte nimmer zien staan roepen dat X hier de mol is, "en zo niet eet ik mijn schoen/hamster/huis" op, zoals hier de laatste paar dagen wel eens verkondigd is. Sommigen hier zaten zo diep in die tunnelvisie, een andere mol dan Robin was niet eens aan de orde, alles werd gezien en geanalyseerd in het teken van Robin al mol... Nee, sorry, dan maar flauw en voorzichtig 😉
Gebruikersavatar

weyns196021 mar 2017, 08:20

 426
Klaartje schreef:Ik ga hem wel missen, onze Robin. Ik vond hem een fanatieke speler, een grappig man, ook een gevoelsmens, die niet bang was om zijn emoties te tonen, dat maakte hem in mijn ogen wel sympathiek.

Maar de Mol heb ik nooit in hem gezien. Het lag er allemaal een beetje te dik op, vond ik, al van in de aflevering met de dierenproef en de diamantproef: de montage wreef het er te fel in: het was Robin all over the place. Achterdochtig als ik van nature ben, zegt een stemmetje in mijn hoofd dan: howla, stop! Zeker als dit forum dan nog eens ontploft van al die tips en verborgen hints die allemaal in de richting van Robin wijzen, dan denk ik: allez nu, dat kan toch niet dat we hem al hebben na twee afleveringen?

In een tunnel heb ik nooit gezeten, ik zet gewoon mijn mollenklem uit op de molshopen in mijn tuin. In die klem hangt al een paar weken een molleke te zieltogen. Ik kan nu wel verklappen dat het niet Robin is. Wie het dan wel is, tja, dat leest u ongetwijfeld de komende dagen in een of...
Toch tijd om kleur te bekennen... 😃

***edit*** ik zie dat je dat ondertussen hebt gedaan, mooi!
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2017, 08:27

 3483  Uma
glashelder schreef:Goh, 't is niet dat ik het een schande zou vinden om verkeerd te zitten of om van mol te veranderen (ik zat ook verkeerd met mijn inschatting dat Eline vandaag naar huis zou gaan), ik ben alleen te bescheiden om te denken dat ik de mol kan ontmaskeren... 😉
...
Dat snap ik ook wel maar het is geen wedstrijd om de mol te ontmaskeren: het is een spel binnen het spel: een ontspanning. Het heeft ook niets met bescheidenheid te maken want (op een aantal na) wordt er niet gezegd "Hij/Zij is de mol punt uit" maar eerder iets in de zin van : "Ik denk of heb (zeer) sterke vermoedens adhv die en die aanwijzingen dat hij/zij de mol is." Dat is geen grootspraak en geen gelijk hebben is niet hetzelfde als op je bek gaan.

Het staat nu in ieder geval vast dat Eline de mol is, en mocht dat niet het geval zijn dan ben ik zeker dat het één van die 2 anderen is 😎 .
Gebruikersavatar

nite21 mar 2017, 08:48

 110
Damn ik dacht ook echt dat het Robin was. Zo lang mogelijk alle opties open gelaten, maar vorige week besloten dat ik eigenlijk niemand anders als mol zie dan Robin. Heel de tijd bleef inderdaad het Bruno verhaal van vorig jaar knagen, maar ik ben er dan toch opnieuw in meegestapt.

Nu sta ik echt weer op blanco.
Gebruikersavatar

Frolva21 mar 2017, 08:50

 2204
ex-molinator schreef:Het is geen schande om verkeerd te zitten, en ook niet om va mol te veranderen bij nieuwe inzichten.
Mooi gezegd.

Maar ik ben toch wel blij dat 'mijn' mol gisteren niet is afgevallen. :mrgreen:

Zij die Davey, Eline of Annelies verdenken kunnen bij het afvallen van Robin even triomferen, maar 2/3 van hen zit ook gewoon mis. 😉
Gebruikersavatar

Frolva21 mar 2017, 08:52

 2204
nite schreef:Nu sta ik echt weer op blanco.
Verborgen hint?

V: Waar werd er het meest opvallend gemold?
A: Bij de scrabble proef.

V: Door wie werd er daar gemold?
A: Door de scrabbelaars.

V: Wie van de scrabbelaars blijft er nog over?
A: ... :?: :?: :?:


Welkom bij team-Annelies! :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator21 mar 2017, 09:00

 3483  Uma
Frolva schreef:Verborgen hint?

V: Waar werd er het meest opvallend gemold?
A: Bij de scrabble proef.

V: Door wie werd er daar gemold?
A: Door de scrabbelaars.

V: Wie van de scrabbelaars blijft er nog over?
A: ... :?: :?: :?:


Welkom bij team-Annelies! :mrgreen:
Het klopt dat de scrabble-spelers de sleutelpositie innamen, maar Annelies heeft daar niet veel initiatief getoond. Op basis van jouw post zou ik kunnen afleiden dat Annelies de mol is, met 100% zekerheid.
Een andere topic indachtig, hou ik het toch maar op 33,33% (aha .... zie ik hier een verwijzing naar die famueze 43 uit die nummerplaat? 😲 ).