Robin is niet De Mol
Gebruikersavatar

annick.neskens21 mar 2017, 15:01

 128
Hij zegt te weten wie de mol is (na het kijken in het molboekje van Hans).

Zouden de overige twee kandidaten dan ook weten wie de mol is?
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo21 mar 2017, 15:05

 129
Denk het wel en Annelies heeft al aangegeven dat ze niet zo rap met de computer is, voor mij ligt de winner dus vast.
Gebruikersavatar

dominique.vandenbroeck21 mar 2017, 15:29

 8
itchy.tzekrallo schreef:Denk het wel en Annelies heeft al aangegeven dat ze niet zo rap met de computer is, voor mij ligt de winner dus vast.
of Annelies is mol en iedereen had het vanaf de eerste dag al door?
iedereen eruit op tijd??? 🙂
Gebruikersavatar

Social22 mar 2017, 00:10

 353  Uma
itchy.tzekrallo schreef:Denk het wel en Annelies heeft al aangegeven dat ze niet zo rap met de computer is, voor mij ligt de winner dus vast.
Vorig jaar stond de eerste test niet op tijd en was de tweede test met pen en papier.
Gebruikersavatar

ex-molinator22 mar 2017, 00:14

 3483  Uma
Social schreef:Vorig jaar stond de eerste test niet op tijd en was de tweede test met pen en papier.
Klopt, maar bij die tweede test zou de tijd wel bepalend geweest zijn.
Hmm?. Was het uitendelijk niet bepalend. Hadden Cathy en Hanne niet dezelfde score en was Cathy niet winnares op tijd? (ik kan het me niet echt herinneren
Gebruikersavatar

Mateo22 mar 2017, 00:22

 870
ex-molinator schreef:Klopt, maar bij die tweede test zou de tijd wel bepalend geweest zijn.
Hmm?. Was het uitendelijk niet bepalend. Hadden Cathy en Hanne niet dezelfde score en was Cathy niet winnares op tijd? (ik kan het me niet echt herinneren
Volgens mij dat laatste. Dus Cathy won op tijd.
Gebruikersavatar

sherlock22 mar 2017, 11:20

 216
annick.neskens schreef:Hij zegt te weten wie de mol is (na het kijken in het molboekje van Hans).

Zouden de overige twee kandidaten dan ook weten wie de mol is?
Robin heeft volgens mij toch een vergissing begaan toen ie de molboekjes inkeek. Ervan uitgaande dat ie NIET weet wie de mol is of niet zeker was. Als ze het alle 4 wisten en als het op juiste antwoorden aankwam, dan is het een ander verhaal.

Robin wist dus dat Hans 100% op één kandidaat zat, maar in dat stadium zat ook Sam er nog in. Dat betekent dat van de 5 overblijvende kandidaten, Hans mogelijks op 1 van 2 foute kandidaten kon zitten (voor Robin). Immers: Hans kon op Robin zelf hebben gezeten, of op Sam. Dus de kans dat Robin daar nog waardevolle info kon uithalen was nog 3/5.

Sam daarentegen kon na het vertrek van Hans maar op één (voor Robin) foute kandidaat zitten: Robin zelf. Dat betekent dat Robin daar een kans van 3/4 had om de juiste info te hebben.

Dat is toch wel een verschil. En sterker nog: we horen Sam in de laatste aflevering zeggen dat ie Robin zeker had afgeschreven. Dat betekent dat ie op één van de andere 3 kandidaten zat, nu één van de finalisten. Daarvan kon Robin er dan dus zeker één schrappen.
Gebruikersavatar

WIEISHET22 mar 2017, 11:28

 32
annick.neskens schreef:Hij zegt te weten wie de mol is (na het kijken in het molboekje van Hans).

Zouden de overige twee kandidaten dan ook weten wie de mol is?
Het volgende heb ik ook al eens aangehaald bij Davey. Maar hier past het misschien beter bij. Ook tijdens dat gesprek na de individuele proef van Davey (met die 'band' in de kamer), als Eline, Annelies en Robin moeten beslissen of ze het verhaal van Davey al dan niet geloven, vraagt Gilles aan Robin: "Kan Davey goed liegen, Robin?". Daarop antwoordt Robin: "Ik denk dat Davey heel goed kan liegen". Dit antwoord van Robin en zijn blik doen me sterk vermoeden dat Robin dacht dat Davey de mol was. (42:36...)
(Misschien kan je het gesprek aan de ontbijttafel in de vorige aflevering ook zo zien? Daar waar Davey aan Robin zegt dat Robin de mol is, en waarop Robin antwoordt: "Je moet een rol spelen...". In dit opzicht kan Robin bedoelen: "Jij moet een rol spelen als mol...").
Misschien heeft Robin op Davey ingezet als mol, met alle gevolgen van dien??
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 11:56

 8153
Ik heb ergens anders al geopperd dat Robin misschien geen info kon halen uit het boekje van Hans omdat Hans hem (of Sam) als mol aangeduid had.
Iemand anders merkte toen op dat hij daarna nog in het boekje van Sam had kunnen kijken.
Dat heeft hij echter niet gedaan. Dat kan verschillende redenen hebben:
- Voor Hans was de mol iemand die Robin totaal niet verdenkt.
- Robin wilde niet de toorn van de anderen op zijn nek halen, door in een tweede boekje te kijken (nog eens € 500 uit de pot).
Misschien kreeg Robin door het boekje zekerheid, maar hebben de pasvragen die Davey en Annelies hadden hem parten gespeeld. Maar Eline had ook geen pasvragen. Zij zegt wel ergens dat ze heel zeker is van haar mol.
Gebruikersavatar

sherlock22 mar 2017, 13:27

 216
chicawah schreef:Ik heb ergens anders al geopperd dat Robin misschien geen info kon halen uit het boekje van Hans omdat Hans hem (of Sam) als mol aangeduid had.
Iemand anders merkte toen op dat hij daarna nog in het boekje van Sam had kunnen kijken.
Dat heeft hij echter niet gedaan. Dat kan verschillende redenen hebben:
- Voor Hans was de mol iemand die Robin totaal niet verdenkt.
- Robin wilde niet de toorn van de anderen op zijn nek halen, door in een tweede boekje te kijken (nog eens € 500 uit de pot).
Misschien kreeg Robin door het boekje zekerheid, maar hebben de pasvragen die Davey en Annelies hadden hem parten gespeeld. Maar Eline had ook geen pasvragen. Zij zegt wel ergens dat ze heel zeker is van haar mol.
Akkoord, maar zoals ik al aangaf is de foutenmarge bij Hans waarschijnlijker dan bij Sam dus waarom de gok wagen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 mar 2017, 13:33

 8153
sherlock schreef:Akkoord, maar zoals ik al aangaf is de foutenmarge bij Hans waarschijnlijker dan bij Sam dus waarom de gok wagen?
Hoe dan ook: het heeft hem niet geholpen.
Gebruikersavatar

Mola Lisa22 mar 2017, 15:18

 328  Uma
sherlock schreef:Robin heeft volgens mij toch een vergissing begaan toen ie de molboekjes inkeek. Ervan uitgaande dat ie NIET weet wie de mol is of niet zeker was. Als ze het alle 4 wisten en als het op juiste antwoorden aankwam, dan is het een ander verhaal.

Robin wist dus dat Hans 100% op één kandidaat zat, maar in dat stadium zat ook Sam er nog in. Dat betekent dat van de 5 overblijvende kandidaten, Hans mogelijks op 1 van 2 foute kandidaten kon zitten (voor Robin). Immers: Hans kon op Robin zelf hebben gezeten, of op Sam. Dus de kans dat Robin daar nog waardevolle info kon uithalen was nog 3/5.

Sam daarentegen kon na het vertrek van Hans maar op één (voor Robin) foute kandidaat zitten: Robin zelf. Dat betekent dat Robin daar een kans van 3/4 had om de juiste info te hebben.

Dat is toch wel een verschil. En sterker nog: we horen Sam in de laatste aflevering zeggen dat ie Robin zeker had afgeschreven. Dat betekent dat ie op één van de andere 3 kandidaten zat, nu...

Robin kiest effectief voor het boekje van Hans omdat Hans op 1 persoon ging stemmen. Maar Robin zegt ook, nadat hij het boekje van Hans gelezen heeft, "en dat dan zwart op wit zien staan dat geeft een fijn gevoel". Dus bleven er eigenlijk toch maar 2 personen over want indien Sam of Robin de mol zouden geweest zijn van Hans dan had Robin daar zeker geen fijn gevoel aan overgehouden. Zouden de 2 pasvragen dan toch zo'n belangrijke rol gespeeld hebben ?